Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda
9/2021 Temat numeru Skoda Octavia Scout

Skoda Octavia Scout – kombi 4x4 w stylu off-road

SUV-y są modne i całkiem praktyczne, ale nie wszyscy przecież chcą jeździć SUV-ami. Nie mniej stylowe, a równie uniwersalne może być kombi z podwyższonym prześwitem – takie jak Octavia Scout.

2021-06-29
Skoda Scout materiały prasowe
Skoda Scout

Przepis na podwyższone kombi jest prosty, skuteczny i dlatego od lat niezmienny – większy prześwit i napęd 4x4 pozwalają bez stresu zjechać na polną drogę czy czuć się bezpieczniejszym podczas jazdy w trudnych warunkach, z kolei dodatki takie jak ochronne nakładki na nadkola dodają niezbędnego, off-roadowego charakteru. Patrząc na Octavię Scout od razu widać, że „coś jest na rzeczy”.

Octavia Scout pisze swoją historię nieustannie od 2007 roku, kiedy zadebiutował pierwszy model w takiej terenowo przyprawionej wersji. Najnowszy „skaut” jest wierny pierwotnym założeniom, ale dziś oferta jest szersza niż kiedyś i obejmuje również model z napędem tylko na przednią oś (z benzynowym 1.5 TSI o mocy 150 KM). Poza tym w gamie znajdują się wyłącznie silniki znane z dynamicznego temperamentu i niezbyt wygórowanego apetytu na paliwo – do wyboru jest 2.0 TSI o mocy 190 KM oraz 2.0 TDI w dwóch odmianach mocy (150/200 KM).

Co wyróżnia Scouta? Aluminiowe wzmocnienia na zderzakach, ciemne wykończenie obręczy kół, progów i zderzaków, chromowane relingi, listwy wokół szyb i obudowy lusterek, 15 mm więcej „powietrza” miedzy podwoziem a ziemią, o włos zwiększone wymiary nadwozia (Scout jest o 16 mm dłuższy i o 15 mm szerszy od podstawowej wersji Octavii). W wersji kombi to bardzo pakowne auto z największy w klasie bagażnikiem o pojemności 640 l (o 30 l więcej niż dotychczas).

Skoda Octavia Scoutmateriały prasowe
Skoda Octavia Scout

Off-roadowy, oryginalny charakter czuć też od razu po wejściu do kabiny – fotele obszyto specjalnym tapicerką i umieszczono na nich logo Scout, elementy deski rozdzielczej są wykończone tym samym materiałem, który jest na fotelach, nie brakuje też chromowanych detali oraz ozdobnych listew. Centrum zarządzania systemem multimedialnym z nowymi grafikami i menu jest 10-calowy wyświetlacz dotykowy. Możliwości multimedialne Octavii Scout są szerokie – stałe podłączenie do internetu pozwala korzystać z nawigacji, która „wie”, które poprowadzić, by uniknąć korków, możliwe jest korzystanie z aplikacji, zarówno tych fabrycznych jak i poprzez interfejsy Apple CarPlay/Android Auto. Duża nowość to wyświetlacz head-up, który na szybie wyświetla najważniejsze wskazówki i informacje związane z jazdą, choćby aktualne ograniczenie prędkości, prędkość samochodu czy wskazówki nawigacji.

Skoda Octavia ScoutFot. Jacek Hanusz
Skoda Octavia Scout

Bezpieczeństwo to kolejna kategoria, w której Octavia Scout podnosi poprzeczkę – nowością jest np. centralny airbag w podłokietniku chroniący kierowcę i pasażera przed zderzeniem się. W standardzie drogę oświetlają niezwykle skuteczne reflektory Matrix LED, które, dzięki kamerze, „wycinają” strumień światła tak, by nie oślepiać kierowców nadjeżdżających z przeciwka.
Scout to model, który z pewnością nie boi się lekkiego terenu i ubłocenia sobie kół. Jego przód i tył chronią aluminiowe osłony, prześwit zwiększono o 15 mm (do 161 mm), wśród trybów jazdy znajdziemy zaś tryb „Off-road”, który wpływa na pracę układu antypoślizgowego i napędu 4x4 i optymalizuje przepływ siły napędowej między kołami. W warunkach dobrej przyczepności Scout pozostaje przednionapędowy, ale gdy jedno z kół zacznie się ślizgać w okamgnieniu komputer decyduje o dołączeniu tylnej osi – w ten sposób zwiększa się nie tylko wszechstronność, ale i bezpieczeństwo.

Skoda Octavia ScoutFot. Jacek Hanusz
Skoda Octavia Scout

Oryginalny styl, przestronne, praktyczne wnętrze, mocne silniki i wszechstronność – samochodów kompletnych oczywiście nie ma, ale Octavii Scout do tego miana wiele nie brakuje.

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2021

Wersje Monte Carlo na stałe wpisały się do krajobrazu Skody jako modele o dynamicznym wyglądzie i oryginalnym charakterze. Jednym z nich jest Scala Monte Carlo. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 09/2021

SUV-y są modne i całkiem praktyczne, ale nie wszyscy przecież chcą jeździć SUV-ami. Nie mniej stylowe, a równie uniwersalne może być kombi z podwyższonym prześwitem – takie jak Octavia Scout. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2021

Skoda już od 17 lat współpracuje z TOPR-em i dostarcza ratownikom samochody. Tym razem, po raz pierwszy, trafiły do nich auta o napędzie elektrycznym – Skody Enyaq iV. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 07/2021

Przyjęło się, że samochody elektryczne sprawdzają się jedynie w mieście, jednak najnowsze modele potwierdzają, że to nie do końca prawda. Widać to na przykładzie Skody Enyaq iV. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 06/2021

Większość kierowców kojarzy, że samochody elektryczne można ładować na ogólnodostępnych ładowarka, ale wiedzą też, że tych jest w Polsce nadal niewiele, ale czy są też inne sposoby? czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 05/2021

Chociaż to zaskakujące, nie każdy kierowca chce jeździć SUV-em – dla takich osób stworzono uterenowione kombi. W ofercie Skody znajdziemy dwa modele tego typu: Octavię i Superba Scout. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 04/2021

Co wyjdzie z połączenia mocnego napędu hybrydowego oraz sportowo wyglądającej wersji stylistycznej? Powstanie taki samochód jak Skoda Superb iV Sportline – dziarsko stylizowany, ekonomiczny i szybki, a przede wszystkim wygodny samochód. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 03/2021

Samochody hybrydowe typu plug-in są pomostem między autami spalinowymi i elektrycznymi. Przykładem takiego auta jest Skoda Octavia iV, która jakby przypadkiem – jest jedną z najbardziej komfortowych odmian tego modelu. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 02/2021

Fabia z jednej strony jest dziś najmniejszym i najtańszym samochodem Skody, z drugiej jednak – jest jeszcze bardziej przestronna, ma nowocześniejsze wyposażenie i atrakcyjną stylizację. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 01/2021

Historia czeskiej marki ma już 125 lat i niemal od początku jest związana z rywalizacją – rajdy i wyścigi wygrywały najpierw motocykle i automobile, potem współczesne samochody. Opisujemy te, które najbardziej zapisały się w pamięci kibiców. czytaj dalej >>