Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda
15/2020 Temat numeru Uterenowiona Octavia Scout

Skoda Octavia Scout – w odmianie wielozadaniowej

Skoda Octavia występuje w wielu wersjach różniących się poziomem wyposażenia i stylizacją, a nowa odmiana Scout jest najbardziej wszechstronną z nich – auto jest dynamiczne, bogato wyposażone i ma zdolności do jazdy poza asfaltem.

2020-12-16
Skoda Octavia Scout materiały prasowe
Skoda Octavia Scout

Skoda Octavia ma wiele twarzy. Z jednej strony to bardzo praktyczne auto rodzinne, które od lat jest jednym z ulubionych samochodów Polskich kierowców, ale w zależności od wybranej odmiany może diametralnie zmienić swój charakter. Do wyboru są bardzo ekonomiczna odmiana iV (hybrydowa plug-in), usportowiona RS (z silnikiem benzynowym, wysokoprężnym lub hybrydowa), a także Scout. Ta ostatnie wydaje się jedną z najciekawszych, bo łączy w sobie większość cech pozostałych modeli, natomiast od siebie dorzuca coś jeszcze – bardzo wysoki komfort jazdy i nowe zdolności, dzięki którym Octavia bez kompleksów będzie poruszać się nieutwardzonymi drogami. Prawdziwy skaut! 

Octavia w takiej wersji jest oferowana od 2007 roku, czyli od modelu drugiej generacji – od zawsze wyróżnia się bardziej bojową stylizacją, bardzo bogatym wyposażeniem, mocnymi silnikami i napędem na cztery koła. Kilka chwil temu do sprzedaży w Polsce weszła kolejna generacja Octavii Scout – czym wyróżnia się ten model? 

 

 

Skoda Octavia Scout – najważniejsze cechy

Skoda Octavia Scoutmateriały prasowe
Skoda Octavia Scout

Uterenowiona odmiana czeskiego samochodu od zawsze występuje jako kombi i w tym przypadku również się to nie zmieniło. Na wstępie wiadomo więc, że Scout jest samochodem niezwykle przestronnym i pakownym – wśród aut kompaktowych w zasadzie nie ma konkurencji. Samochód ten ma również zawieszenie nastawione bardziej na komfort, niż na sport, a więc zapewnia wysoki komfort podróżowania, także drogami o gorszej nawierzchni.  

Do jazdy po takich właśnie drogach ten samochód został stworzony. Scout ma nieco podwyższone zawieszenie co sprawiło, że prześwit jest większy o 15 cm. Ponadto samochód seryjnie wyposaża się w tzw. pakiet na bezdroża, czyli zestaw osłon podwozia, chroniących podzespoły napędu oraz przewody. Dzięki temu znacznie zmniejsza się ryzyko, że prowadząc Scouta drogami o złej nawierzchni lub poza trasami asfaltowymi uszkodzimy podwozie Skody. 

Skoda Octavia Scoutmateriały prasowe
Skoda Octavia Scout

Zwiększony prześwit oraz komfortowe zawieszenie to cechy jak z SUV-a, a to świetne wieści dla kierowców, którzy cenią sobie wygodę takich pojazdów, ale preferują niższe i lepiej prowadzące się modele, np. kombi, takie jak Octavia Scout. Samochód prowadzi się tak jak każda Octavia, czyli przewidywalnie i precyzyjnie, a jej nadwozie nie przechyla się podczas jazdy w zakrętach, co jest nie do pomyślenia w większości SUV-ów.  

Zarówno na asfalcie jak i w lekkim terenie niezbędny będzie napęd na cztery koła. Chociaż nowa Octavia Scout wyjątkowo występuje tym razem też w wersji bez takiego napędu (1.5 TSI) to jednak większość odmian ma standardowo napęd na wszystkie koła – to elektronicznie sterowany napęd ze sprzęgłem wielopłytkowym, który inteligentnie rozdziela siłę napędową między osie. Do sterowania charakterystyka pracy układu służy funkcja wybory trybów jazdy ze specjalnym trybem Off-road. 

Od zawsze Octavia Scout napędzana jest tylko najmocniejszymi silnikami oferowanymi w danym modelu i to również się nie zmieniło w nowej generacji – do wyboru są, obok wspomnianego 1.5 TSI, także 2.0 TSI oraz 2.0 TDI, w tym jego wzmocniona do 200 KM wersja, która pojawiła się właśnie w całej gamie Octavii. Połączenie napędu na cztery koła i mocnych silników oraz przekładni DSG sprawia, że Octavia Scout to jeden z najbardziej wszechstronnych samochodów Skody.

Skoda Octavia Scoutmateriały prasowe
Skoda Octavia Scout

Skoda Octavia Scout – jak poznać tę wersję?

Już z daleka widać, że nie jest to zwyczajna Octavia Scout, ale samochód bojowo stylizowany, a co za tym idzie – nietrudno zauważyć, że to nieco droższa odmiana tego kompaktu. Samochód ma srebrne relingi dachowe oraz czarne elementy poszerzające nadkola co sprawia, że wygląd jak pojazd do zadań specjalnych. Ponadto przedni i tylny zderzak otrzymały srebrne dokładki, które raczej mają dodawać wspomnianego już bojowego wyglądu, niż chronić zderzaki przed zarysowaniem. 

Skoda Octavia Scoutmateriały prasowe
Skoda Octavia Scout

Ponadto Skoda Octavia Scout seryjnie ma montowane elementy wyposażenia, które można zamówić tylko w tej odmianie. Są to m.in. wyjątkowy wzór obręczy kół (typowy dla Scoutów, bo w takiej wersji występują również Kodiaq i Scout), listwy dekoracyjne we wnętrzu przypominające matowe drewno, a także specjalny wzór tapicerki, która na fotelach jest mieszanką alcantara i skóry. Tak skonfigurowana Skoda Octavia to jednocześnie jeden z najciekawiej stylizowanych samochodów czeskiej marki.  

ŠKODA MAGAZYN nr 15/2021

Od kilku lat na rynku pojawiło się wiele szybkich SUV-ów z bardzo mocnymi silnikami. Więcej takich aut mają marki premium, a co z popularnymi modelami? Jednym z wyróżniających się modeli jest Skoda Kodiaq RS. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 14/2021

Napęd elektryczny podbija nie tylko świat samochodów drogowych, ale i wyczynowych. Skoda we współpracy z marką Kreisel Electric opracowała właśnie koncepcyjne auto rajdowe z takim rodzajem napędu. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 13/2021

Największy SUV w gamie modeli Skody został właśnie odświeżony - dotyczy to każdej z szerokiej palety wersji tego modelu. Sprawdźmy co zmieniło się w tym modelu. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 12/2021

Czeski samochód miejski od lat jest jednym z najpopularniejszych samochodów na polskim rynku, jednak tym razem, do cenionych od lat praktycznych cech, dodano coś jeszcze – sporo designerskich smaczków. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 11/2021

„Sportowo-użyteczny” samochód – w skrócie SUV – musi łączyć w sobie cechy różnych modeli. Z jednej strony powinien zapewniać komfort i użyteczność, z drugiej – być również gotowy na dynamiczne wyzwania. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2021

Wersje Monte Carlo na stałe wpisały się do krajobrazu Skody jako modele o dynamicznym wyglądzie i oryginalnym charakterze. Jednym z nich jest Scala Monte Carlo. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 09/2021

SUV-y są modne i całkiem praktyczne, ale nie wszyscy przecież chcą jeździć SUV-ami. Nie mniej stylowe, a równie uniwersalne może być kombi z podwyższonym prześwitem – takie jak Octavia Scout. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2021

Skoda już od 17 lat współpracuje z TOPR-em i dostarcza ratownikom samochody. Tym razem, po raz pierwszy, trafiły do nich auta o napędzie elektrycznym – Skody Enyaq iV. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 07/2021

Przyjęło się, że samochody elektryczne sprawdzają się jedynie w mieście, jednak najnowsze modele potwierdzają, że to nie do końca prawda. Widać to na przykładzie Skody Enyaq iV. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 06/2021

Większość kierowców kojarzy, że samochody elektryczne można ładować na ogólnodostępnych ładowarka, ale wiedzą też, że tych jest w Polsce nadal niewiele, ale czy są też inne sposoby? czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 05/2021

Chociaż to zaskakujące, nie każdy kierowca chce jeździć SUV-em – dla takich osób stworzono uterenowione kombi. W ofercie Skody znajdziemy dwa modele tego typu: Octavię i Superba Scout. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 04/2021

Co wyjdzie z połączenia mocnego napędu hybrydowego oraz sportowo wyglądającej wersji stylistycznej? Powstanie taki samochód jak Skoda Superb iV Sportline – dziarsko stylizowany, ekonomiczny i szybki, a przede wszystkim wygodny samochód. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 03/2021

Samochody hybrydowe typu plug-in są pomostem między autami spalinowymi i elektrycznymi. Przykładem takiego auta jest Skoda Octavia iV, która jakby przypadkiem – jest jedną z najbardziej komfortowych odmian tego modelu. czytaj dalej >>