REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda
15/2020 Temat numeru Uterenowiona Octavia Scout

Skoda Octavia Scout – w odmianie wielozadaniowej

Skoda Octavia występuje w wielu wersjach różniących się poziomem wyposażenia i stylizacją, a nowa odmiana Scout jest najbardziej wszechstronną z nich – auto jest dynamiczne, bogato wyposażone i ma zdolności do jazdy poza asfaltem.

2020-12-16
Skoda Octavia Scout materiały prasowe
Skoda Octavia Scout

Skoda Octavia ma wiele twarzy. Z jednej strony to bardzo praktyczne auto rodzinne, które od lat jest jednym z ulubionych samochodów Polskich kierowców, ale w zależności od wybranej odmiany może diametralnie zmienić swój charakter. Do wyboru są bardzo ekonomiczna odmiana iV (hybrydowa plug-in), usportowiona RS (z silnikiem benzynowym, wysokoprężnym lub hybrydowa), a także Scout. Ta ostatnie wydaje się jedną z najciekawszych, bo łączy w sobie większość cech pozostałych modeli, natomiast od siebie dorzuca coś jeszcze – bardzo wysoki komfort jazdy i nowe zdolności, dzięki którym Octavia bez kompleksów będzie poruszać się nieutwardzonymi drogami. Prawdziwy skaut! 

Octavia w takiej wersji jest oferowana od 2007 roku, czyli od modelu drugiej generacji – od zawsze wyróżnia się bardziej bojową stylizacją, bardzo bogatym wyposażeniem, mocnymi silnikami i napędem na cztery koła. Kilka chwil temu do sprzedaży w Polsce weszła kolejna generacja Octavii Scout – czym wyróżnia się ten model? 

 

 

Skoda Octavia Scout – najważniejsze cechy

Skoda Octavia Scoutmateriały prasowe
Skoda Octavia Scout

Uterenowiona odmiana czeskiego samochodu od zawsze występuje jako kombi i w tym przypadku również się to nie zmieniło. Na wstępie wiadomo więc, że Scout jest samochodem niezwykle przestronnym i pakownym – wśród aut kompaktowych w zasadzie nie ma konkurencji. Samochód ten ma również zawieszenie nastawione bardziej na komfort, niż na sport, a więc zapewnia wysoki komfort podróżowania, także drogami o gorszej nawierzchni.  

Do jazdy po takich właśnie drogach ten samochód został stworzony. Scout ma nieco podwyższone zawieszenie co sprawiło, że prześwit jest większy o 15 cm. Ponadto samochód seryjnie wyposaża się w tzw. pakiet na bezdroża, czyli zestaw osłon podwozia, chroniących podzespoły napędu oraz przewody. Dzięki temu znacznie zmniejsza się ryzyko, że prowadząc Scouta drogami o złej nawierzchni lub poza trasami asfaltowymi uszkodzimy podwozie Skody. 

Skoda Octavia Scoutmateriały prasowe
Skoda Octavia Scout

Zwiększony prześwit oraz komfortowe zawieszenie to cechy jak z SUV-a, a to świetne wieści dla kierowców, którzy cenią sobie wygodę takich pojazdów, ale preferują niższe i lepiej prowadzące się modele, np. kombi, takie jak Octavia Scout. Samochód prowadzi się tak jak każda Octavia, czyli przewidywalnie i precyzyjnie, a jej nadwozie nie przechyla się podczas jazdy w zakrętach, co jest nie do pomyślenia w większości SUV-ów.  

Zarówno na asfalcie jak i w lekkim terenie niezbędny będzie napęd na cztery koła. Chociaż nowa Octavia Scout wyjątkowo występuje tym razem też w wersji bez takiego napędu (1.5 TSI) to jednak większość odmian ma standardowo napęd na wszystkie koła – to elektronicznie sterowany napęd ze sprzęgłem wielopłytkowym, który inteligentnie rozdziela siłę napędową między osie. Do sterowania charakterystyka pracy układu służy funkcja wybory trybów jazdy ze specjalnym trybem Off-road. 

Od zawsze Octavia Scout napędzana jest tylko najmocniejszymi silnikami oferowanymi w danym modelu i to również się nie zmieniło w nowej generacji – do wyboru są, obok wspomnianego 1.5 TSI, także 2.0 TSI oraz 2.0 TDI, w tym jego wzmocniona do 200 KM wersja, która pojawiła się właśnie w całej gamie Octavii. Połączenie napędu na cztery koła i mocnych silników oraz przekładni DSG sprawia, że Octavia Scout to jeden z najbardziej wszechstronnych samochodów Skody.

Skoda Octavia Scoutmateriały prasowe
Skoda Octavia Scout

Skoda Octavia Scout – jak poznać tę wersję?

Już z daleka widać, że nie jest to zwyczajna Octavia Scout, ale samochód bojowo stylizowany, a co za tym idzie – nietrudno zauważyć, że to nieco droższa odmiana tego kompaktu. Samochód ma srebrne relingi dachowe oraz czarne elementy poszerzające nadkola co sprawia, że wygląd jak pojazd do zadań specjalnych. Ponadto przedni i tylny zderzak otrzymały srebrne dokładki, które raczej mają dodawać wspomnianego już bojowego wyglądu, niż chronić zderzaki przed zarysowaniem. 

Skoda Octavia Scoutmateriały prasowe
Skoda Octavia Scout

Ponadto Skoda Octavia Scout seryjnie ma montowane elementy wyposażenia, które można zamówić tylko w tej odmianie. Są to m.in. wyjątkowy wzór obręczy kół (typowy dla Scoutów, bo w takiej wersji występują również Kodiaq i Scout), listwy dekoracyjne we wnętrzu przypominające matowe drewno, a także specjalny wzór tapicerki, która na fotelach jest mieszanką alcantara i skóry. Tak skonfigurowana Skoda Octavia to jednocześnie jeden z najciekawiej stylizowanych samochodów czeskiej marki.  

ŠKODA MAGAZYN nr 01/2021

Historia czeskiej marki ma już 125 lat i niemal od początku jest związana z rywalizacją – rajdy i wyścigi wygrywały najpierw motocykle i automobile, potem współczesne samochody. Opisujemy te, które najbardziej zapisały się w pamięci kibiców. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 16/2020

Na przykładzie Skody Enyaq iV, pierwszego samochodu czeskiej marki, który zaprojektowano od podstaw jako auto elektryczne, sprawdzamy jak zbudowane są tego typu pojazdy. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 15/2020

Skoda Octavia występuje w wielu wersjach różniących się poziomem wyposażenia i stylizacją, a nowa odmiana Scout jest najbardziej wszechstronną z nich – auto jest dynamiczne, bogato wyposażone i ma zdolności do jazdy poza asfaltem. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 14/2020

Elektryczny SUV Skody może występować w kilku wersjach różniących się stylizacją wnętrza – ich kolory i wzornictwo nawiązują do popularnych nurtów w wykończeniu wnętrza domu. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 13/2020

Skoda Octavia RS po raz pierwszy oferowana jest w takiej wielu odmianach. Najciekawszą z nich jest wersja hybrydowa z układem napędowym o mocy 245 KM. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 12/2020

Skąd wzięła się nazwa tego modelu? Ile wersji będzie oferowanych w sprzedaży? Czy Skoda naprawdę ma napęd na tylne koła? Odpowiedź na te i na inne pytania. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 11/2020

Za pomocą smartfona można dzisiaj monitorować samochód, a nawet zdalnie nim sterować – dzięki łączności LTE, GPS, Bluetooth i NFC. Z większości funkcji można korzystać z każdego miejsca na świecie, będąc daleko od samochodu. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2020

Konstrukcję samochodu projektuje się tak, żeby ten sam model dało się wyposażyć w różne źródła napędu. Dzięki temu nawet popularne modele mogą być oferowane zarówno w wersji spalinowej, jak i hybrydowej czy elektrycznej. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 09/2020

Skoda Octavia występuje nie tylko w wielu wersjach silnikowych i w kilku odmianach wyposażenia, ale także jako model o bardzo różnym charakterze i zastosowaniu – w rodzinie Octavii znajdziemy modele iV, RS, Scout i wiele więcej. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2020

Fotele w samochodzie nie służą jedynie do siedzenia. Wraz z rozwojem techniki są wyposażane w coraz więcej nowoczesnych rozwiązań – mają funkcje masażu, wentylacji i aktywnie dbają o bezpieczeństwo podróżnych. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 07/2020

Nowa Skoda Octavia ma nowoczesne wyposażenie, które dotąd kojarzyło się głównie z samochodami luksusowymi. Wśród nich m.in. ergonomiczne fotele z funkcją masażu i wentylacji. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 06/2020

Dziś niemal każdy producent oferuje auta z napędem hybrydowym plug-in. Nie tylko zwykłe modele, ale również usportowione. Jaką korzyść daje hot hatchowi wsparcie elektronów? czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 05/2020

Kiedyś samochód miał co najwyżej klakson czy wycieraczki, dziś naszpikowany jest elektrycznymi odbiornikami i czujnikami, przez co pod skórą ma kilka kilometrów okablowania. czytaj dalej >>