Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda
10/2021 Temat numeru Skoda Scala Monte Carlo

Skoda Scala Monte Carlo – z rajdami w tle

Wersje Monte Carlo na stałe wpisały się do krajobrazu Skody jako modele o dynamicznym wyglądzie i oryginalnym charakterze. Jednym z nich jest Scala Monte Carlo.

2021-07-18
Skoda Scala Monte Carlo producent
Skoda Scala Monte Carlo

Związki Skody i Rajdu Monte Carlo sięgają naprawdę dawnej historii. Jeszcze przed II wojną światową. Czesi odnosili w nim sukcesy zajmując np. drugie miejsce w 1936 r. (załoga jechała modelem Popular). Po tym sukcesie Skoda wyprodukowała siedemdziesiąt pojazdów inspirowanych samochodem rajdowym, noszących nazwę Monte Carlo właśnie. Kolejne, jeszcze większe sukcesy udało się osiągnąć już w latach 70, kiedy na mecie rajdu w Skodach 130 RS zameldowały się dwie czeskie załogi na dwóch pierwszych miejscach w kategorii samochodów z silnikami o pojemności do 1300 cm3.

Po latach, już w 2011 roku, Skoda postanowiła zainspirować się historycznymi sukcesami i wprowadziła na rynek Fabię w wersji Monte Carlo właśnie, którą wyróżniały sportowe akcenty i bardziej dynamiczny charakter. W kolejnych latach pojawiały się też inne modele, w tym Citigo czy Yeti. Obecnie w takim wydaniu dostępny jest też Kamiq, a w 2022 roku taką wersję otrzyma również debiutująca obecnie nowa generacja Fabii.

 

 

Scalę Monte Carlo poznamy od razu, m.in. po wykończonej na czarno osłonie chłodnicy, dużych, 18-calowych obręczach dostępnych wyłącznie w tej wersji oraz czarnej imitacji dyfuzora z tyłu i czarnych napisach „Skoda” oraz „Scala”. Dzięki drobnym, acz zauważalnym zmianom nawet popularny samochód zyskuje sportowego a zarazem eleganckiego charakteru.

Skoda Scala Monte Carloproducent
Skoda Scala Monte Carlo

Jeszcze ciekawiej robi się we wnętrzu, w którym na pierwszy plan wybijają się sportowe fotele z czerwonymi akcentami i wyraźnym wyprofilowaniem. Od razu widać, że potrafią dobrze otulić kierowcę i pasażera i nie wypuszczą ze swojego uścisku nawet w czasie szybszej jazdy po zakrętach.

Skoda Scala Monte Carloproducent
Skoda Scala Monte Carlo

Poza fotelami w oko wpadają ozdobne listwy progowe i na desce rozdzielczej, antypoślizgowe pedały ze stali nierdzewnej czy cyfrowy zestaw wskaźników, który pozwala wyświetlać aż pięć różnych widoków, np. obraz z mapami nawigacji czy taki z minimalną liczbą informacji. W Scali Monte Carlo czeka jeszcze jedna niespodzianka, czyli seryjny dach panoramiczny, który, dzięki temu, że wpuszcza do kabiny dużo światła, bardzo ją optycznie powiększa.

Skoda Scala Monte Carloproducent
Skoda Scala Monte Carlo

Pod względem wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa i praktycznego wnętrza Scala Monte Carlo trzyma poziom. Można nią wygodnie jechać w korku, dzięki opcjonalnemu, adaptacyjnemu tempomatowi, mroki nocy rozświetlą skutecznie seryjne, LED-owe reflektory z funkcją adaptacji świateł, z systemem multimedialnym można bezprzewodowo połączyć smartfona dzięki funkcji Smartlink+.

Skoda Scala Monte Carloproducent
Skoda Scala Monte Carlo

Scala Monte Carlo występuje wyłącznie z mocniejszymi jednostkami napędowymi – 1-litrowym silnikiem TSI o mocy 110 KM (do wyboru ze skrzynią mechaniczną lub 7-biegową, dwusprzęgłową) lub 1,5-litrowym TSI oddającym do dyspozycji 150 KM (również do wyboru z „manualem” lub „automatem”). Mocniejszy wariant osiąga 100 km/h w 8,2 s i rozpędza się maksymalnie do ponad 220 km/h!

Skoda Scala Monte Carloproducent
Skoda Scala Monte Carlo

Scala w wersji Monte Carlo spodoba się tym, którzy oprócz praktycznego samochodu szukają jeszcze dynamicznego stylu i czegoś, co pozwoli im wyróżnić się na drodze. Te potrzeby Scala Monte Carlo zapewnia z nawiązką

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2021

Wersje Monte Carlo na stałe wpisały się do krajobrazu Skody jako modele o dynamicznym wyglądzie i oryginalnym charakterze. Jednym z nich jest Scala Monte Carlo. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 09/2021

SUV-y są modne i całkiem praktyczne, ale nie wszyscy przecież chcą jeździć SUV-ami. Nie mniej stylowe, a równie uniwersalne może być kombi z podwyższonym prześwitem – takie jak Octavia Scout. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2021

Skoda już od 17 lat współpracuje z TOPR-em i dostarcza ratownikom samochody. Tym razem, po raz pierwszy, trafiły do nich auta o napędzie elektrycznym – Skody Enyaq iV. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 07/2021

Przyjęło się, że samochody elektryczne sprawdzają się jedynie w mieście, jednak najnowsze modele potwierdzają, że to nie do końca prawda. Widać to na przykładzie Skody Enyaq iV. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 06/2021

Większość kierowców kojarzy, że samochody elektryczne można ładować na ogólnodostępnych ładowarka, ale wiedzą też, że tych jest w Polsce nadal niewiele, ale czy są też inne sposoby? czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 05/2021

Chociaż to zaskakujące, nie każdy kierowca chce jeździć SUV-em – dla takich osób stworzono uterenowione kombi. W ofercie Skody znajdziemy dwa modele tego typu: Octavię i Superba Scout. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 04/2021

Co wyjdzie z połączenia mocnego napędu hybrydowego oraz sportowo wyglądającej wersji stylistycznej? Powstanie taki samochód jak Skoda Superb iV Sportline – dziarsko stylizowany, ekonomiczny i szybki, a przede wszystkim wygodny samochód. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 03/2021

Samochody hybrydowe typu plug-in są pomostem między autami spalinowymi i elektrycznymi. Przykładem takiego auta jest Skoda Octavia iV, która jakby przypadkiem – jest jedną z najbardziej komfortowych odmian tego modelu. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 02/2021

Fabia z jednej strony jest dziś najmniejszym i najtańszym samochodem Skody, z drugiej jednak – jest jeszcze bardziej przestronna, ma nowocześniejsze wyposażenie i atrakcyjną stylizację. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 01/2021

Historia czeskiej marki ma już 125 lat i niemal od początku jest związana z rywalizacją – rajdy i wyścigi wygrywały najpierw motocykle i automobile, potem współczesne samochody. Opisujemy te, które najbardziej zapisały się w pamięci kibiców. czytaj dalej >>