[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.8

Continental wymyślił nowe koło - New Wheel Concept

Firma Continental opracowała nowy pomysł na samochodowe koła, zintegrowane z hamulcami. Koło przeznaczone jest do samochodów z napędem elektrycznym.

Continental New Wheel Concept Continental New Wheel Concept

Koncepcyjne koło nazywa się New Wheel Concept i powstało z myślą o zwiększeniu skuteczności hamowania, przy jednoczesnym zmniejszeniu masy oraz poprawieniu chłodzenia, w małych i średnich samochodach z napędem elektrycznym.

Podstawą New Wheel Concept jest połączenie elementów układu hamulcowego z felgą złożoną z kilku segmentów. Koło koncepcyjne Continental składa się z dwóch zasadniczych części.

Jedna to zewnętrzny pierścień, do którego przymocowany jest gwiaździsty, pięcioramienny element nośny pełniący rolę szprych, połączony z osią i przekręconą bezpośrednio do niego tarczą hamulcową.

REKLAMA

REKLAMA

Continental New Wheel Concept Continental New Wheel Concept

Tarcza hamulcowa nie jest jednak tutaj klasycznym dyskiem. W tym rozwiązaniu zacisk hamulcowy mocowany do piasty nie obejmuje tarczy hamulcowej po obwodzie, ale od wewnątrz. Pozwoliło to na zwiększenie średnicy tarczy, co przełożyło się z kolei na większą skuteczność hamowania przy użyciu niewielkiej siły i szybsze zatrzymanie pojazdu.

Do wykonania konstrukcji New Wheel Concept wykorzystany został specjalny stop aluminiowy. Aluminium jest lekkie i skutecznie odprowadza ciepło, dzięki czemu rozgrzane tarcze hamulcowe szybciej stygną, obniżając ryzyko ich przegrzania.

REKLAMA

Continental New Wheel Concept Continental New Wheel Concept

Zastosowany stop jest także bardzo wytrzymały. Wyniki wstępnych testów praktycznych Continental pokazały, że w przeciwieństwie do tarcz żeliwnych, tarcza New Wheel Concept nie ulega zużyciu i korozji.

Zaletą tej koncepcji są też niższe koszty eksploatacji - zużycie elementów układu hamulcowego w tym systemie ogranicza się do samych klocków. Również ewentualna wymiana kół czy tarcz będzie przebiegać łatwiej.

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij