[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ

Ford EcoBlue - nowy silnik Diesla

Silniki EcoBlue są czystsze i bardziej wydajne, wszystko po to, by spełnić wyśrubowane normy emisji spalin, o których ostatnio jest głośno. Jednostki Diesla trafią najpierw do Transita, później zostaną przeniesione do aut osobowych.

Silnik Ford EcoBlue
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 46 260 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-3, kombi van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Silnik 2.0 EcoBlue zastąpi jednostkę 2.2 Duratorq, która pracowała m.in. w Fordzie Transicie, Land Roverze Defenderze, czy Jaguarze X-Type'ie. Najpierw EcoBlue trafi pod maską aut dostawczych Forda (Transit, Transit Connect).

Ford podaje, że nowe jednostki wytwarzają mniejsze tarcie wewnętrzne, to dzięki zastosowaniu zmodyfikowanych wałków rozrządu oraz wału korbowego. Cel jest jeden - obniżyć spalanie, emisję CO2 oraz tlenków azotu. W nowej turbosprężarce zastosowano materiały lepiej odprowadzające ciepło, a także aluminiowy wirnik. Zintegrowany kolektor dolotowy, dzięki specjalnej budowie skuteczniej dostarcza powietrze do komory spalania, co skutkuje lepszą wydajnością silnika.

REKLAMA

EcoBlue 2.0 lepiej przyspiesza w dolnym zakresie obrotów, przez co poprawiła się jego elastyczność. Nowy silnik spełni wyśrubowane normy Euro 6, których poprzednik nie wypełniał.

Diesel od Forda występuje w trzech wariantach mocy - 105, 130 i 170 KM, nieco później dołączy do nich motor o mocy 200 KM. Ford Transit z najsłabszą jednostką będzie zużywać średnio 6,6 l/100 km, a Transit Connect 6,1 l/100 km.

W ofercie pojawi się też mniejszy motor EcoBlue o pojemności 1.5. Trafi on zapewne do takich modeli, jak Focus, Kuga, czy Fiesta.

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij