Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Ford EcoBlue - nowy silnik Diesla

Silniki EcoBlue są czystsze i bardziej wydajne, wszystko po to, by spełnić wyśrubowane normy emisji spalin, o których ostatnio jest głośno. Jednostki Diesla trafią najpierw do Transita, później zostaną przeniesione do aut osobowych.

Silnik Ford EcoBlue

Silnik 2.0 EcoBlue zastąpi jednostkę 2.2 Duratorq, która pracowała m.in. w Fordzie Transicie, Land Roverze Defenderze, czy Jaguarze X-Type'ie. Najpierw EcoBlue trafi pod maską aut dostawczych Forda (Transit, Transit Connect).

Ford podaje, że nowe jednostki wytwarzają mniejsze tarcie wewnętrzne, to dzięki zastosowaniu zmodyfikowanych wałków rozrządu oraz wału korbowego. Cel jest jeden - obniżyć spalanie, emisję CO2 oraz tlenków azotu. W nowej turbosprężarce zastosowano materiały lepiej odprowadzające ciepło, a także aluminiowy wirnik. Zintegrowany kolektor dolotowy, dzięki specjalnej budowie skuteczniej dostarcza powietrze do komory spalania, co skutkuje lepszą wydajnością silnika.

EcoBlue 2.0 lepiej przyspiesza w dolnym zakresie obrotów, przez co poprawiła się jego elastyczność. Nowy silnik spełni wyśrubowane normy Euro 6, których poprzednik nie wypełniał.

Diesel od Forda występuje w trzech wariantach mocy - 105, 130 i 170 KM, nieco później dołączy do nich motor o mocy 200 KM. Ford Transit z najsłabszą jednostką będzie zużywać średnio 6,6 l/100 km, a Transit Connect 6,1 l/100 km.

W ofercie pojawi się też mniejszy motor EcoBlue o pojemności 1.5. Trafi on zapewne do takich modeli, jak Focus, Kuga, czy Fiesta.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 39 250 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij