[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ

Nowy silnik AMG. 421 KM z dwóch litrów

Mercedes-AMG zakończył prace nad najmocniejszym produkowanym seryjnie czterocylindrowym silnikiem na świecie.

Silnik Mercedes-AMG (M 139) Silnik Mercedes-AMG (M 139)
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 83 148 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-4, kombi van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Inżynierowie z niemieckiego AMG znani są z dokonywania rzeczy pozornie niemożliwych. Teraz ich dziełem staje się nowy silnik, który jest najmocniejszą seryjnie produkowaną jednostką o czterech cylindrach. Jej parametry częściowo zdradza tytuł, ale szczegóły znajdziecie poniżej.

Mercedes-AMG: 421 KM z dwóch litrów pojemności

Zupełnie nowa jednostka napędowa od AMG ma oznaczenie fabryczne M 139. Silnik ten ma cztery cylindry i pojemność 2,0 litrów, a w wyciskaniu mocy wspomaga go turbodoładowanie. W tym miejscu przypomnijmy, że dotychczasowy rekordzista miał o 41 KM mniejszą moc i o 25 Nm niższy moment obrotowy.

Przejdźmy zatem do konkretów. Motor opracowany przez AMG generuje maksymalną moc na poziomie 421 koni mechanicznych przy 6750 obr./min. Jego moment obrotowy sięga z kolei maksymalnie 500 niutonometrów w zakresie 5000-5250 obr./min. Jednostka kręci się aż do 7200 obr./min.

Przy stosunku mocy do pojemności wynoszącym około 211 KM na 1 litr jednostka napędowa M 139 wyprzedza nawet wiele supersportowych konstrukcji i wyznacza zupełnie nowy poziom osiągów.

W niedalekiej przyszłości nowy silnik zostanie zamontowany w kompaktowych modelach, w ich topowych odmianach z oznaczeniem „45”. Będą to między innymi A45, CLA45 czy GLB45. Dodajmy jeszcze, że jednostka ma dwa warianty mocy – podstawowy (387 KM i 480 Nm) oraz wariant S (421 KM i 500 Nm).

Zobacz także: najlepsze silniki roku 2019

REKLAMA

REKLAMA

Silnik Mercedes-AMG (M 139) Silnik Mercedes-AMG (M 139)

Mercedes-AMG – charakterystyka silnika M 139

Poza samymi parametrami mocy i momentu obrotowego, nowa konstrukcja od AMG imponuje natychmiastową reakcją na gaz – jak zapewnia producent. Świadczy o tym przebieg krzywej momentu obrotowego, która została starannie wyważona.

Maksymalna wartość – 500 Nm – jest dostępna w zakresie 5000-5250 obr./min (wersja podstawowa: 480 Nm przy 4750-5000 obr./min). Dzięki takiej konfiguracji inżynierowie AMG uzyskali charakterystykę zbliżoną do motoru wolnossącego. Celem takiego zabiegu było zapewnienie większej radości z jazdy.

Równocześnie udało się uzyskać dynamiczny przyrost momentu obrotowego w niższym zakresie prędkości obrotowych, a co za tym idzie, dodatkowo poprawić sprawność przyspieszania. Z kolei zwiększenie dawki momentu obrotowego przy wyższych obrotach sprawia, że silnik swobodniej wkręca się na obroty. O jego sportowym charakterze świadczy wysoka maksymalna prędkość obrotowa – do 7200 obr./min.

Zobacz także: Brabus 800 - najmocniejszy Mercedes-AMG GT

Silnik obrócony o 180 stopni

W porównaniu do czterocylindrowej jednostki M 260 montowanej w modelach z serii 35 lub porównując do poprzednika, motoru M 133, nowy silnik Mercedes-AMG M 139 jest również montowany poprzecznie, ale został obrócony wokół swojej pionowej osi o 180 stopni.

Dzięki temu turbosprężarka i kolektor wydechowy znajdują się teraz z tyłu, z boku ściany grodziowej, a układ dolotowy trafił na przód. Taka konfiguracja pozwala na uzyskanie optymalnego aerodynamicznie przebiegu pokrywy silnika, ale też pomaga w przepływie powietrza.

Pierwszym modelem, który ma otrzymać nowy silnik, jest Mercedes-AMG A 45, a po nim wspomniane wyżej modele CLA 45 oraz nowy GLB 45.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij