[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

REKLAMA

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.7

Opony zimowe w lecie?

Dobrze odprowadzają wodę i zapewniają stabilność na mokrej nawierzchni – może nie warto wymieniać zimówek na letnie opony?

opony zimowe Gdy na zewnątrz jest ciepło zimowe opony stają się zbyt miękkie. To sprawia, że wydłuża się droga hamowania, zwiększa opór toczenia i zużycie bieżnika

Mniejsza stabilność, większe zużycie paliwa

Opony skonstruowane z myślą o użytkowaniu wtedy, gdy jest zimno stają się w lecie zbyt miękkie i niestabilne, zwłaszcza podczas jazdy w zakrętach. To sprawia, że auto na krętej drodze prowadzi się mniej precyzyjnie - ta cecha może być szczególnie niebezpieczna, jeśli kierowca będzie zmuszony ominąć przeszkodę, która nagle pojawi się na drodze. Zbyt miękkie opony stawiają też zbyt duży opór na drodze, a to sprawia, że samochód potrzebuje więcej paliwa. W porównaniu z jazdą na oponach letnich, auto z zimówkami na kołach może potrzebować w lecie nawet o 15% więcej paliwa. Na dodatek w czasie wysokich temperatur szybciej zużywa się bieżnik zimowej opony. Po wykonaniu testów drogowych przyjmuje się, że zimą opona musi mieć bieżnik o minimalnej wysokości 4mm, niższy nie zapewnia już wysokiego bezpieczeństwa. Używając „zimówki” latem  narażamy się, że w najbliższą zimę wjedziemy ze zbyt niskim bieżnikiem i opony szybciej będziemy zmuszeni wymienić.

REKLAMA

Maleje bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo jazdy spada drastycznie, ponieważ mocno wydłuża się droga hamowania – z prędkości 100 km/h auto na zimówkach zatrzymuje się na rozgrzanym asfalcie nawet o 10 metrów dalej, niż na oponach letnich. Wychodzi na to, że na oponach zimowych lepiej jeździć zgodnie z ich przeznaczeniem - tylko zimą.

Komentarze

 (5)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij