[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.3

Silniczek krokowy

Silniczek regulacji biegu jałowego,  zwany silniczkiem krokowym to element odpowiadający za prawidłowe uruchamianie silnika, a także utrzymywanie odpowiednich obrotów biegu jałowego.

Silniczek krokowy w jednostkach benzynowych znajduje się obok przepustnicy. Jego zadaniem jest dawkowanie odpowiedniej ilości powietrza trafiającego do kolektora dolotowego w momencie gdy pedał gazu jest zwolniony. Silniczek krokowy odpowiada za prawidłowe uruchamianie silnika, a także utrzymywanie stabilnych obrotów jednostki na biegu jałowym, tak aby nie spadły poniżej wartości minimalnych. W czasie jazdy silnik krokowy koryguje swoje ustawienia w zależności od temperatury silnika.

Jego działanie polega na ruchach mikrometrycznych, które odchylają przepustnicę w obie strony, ustalając konkretne położenie. Na jego sterowanie wpływa liczba impulsów uzyskanych z elektronicznego modułu sterującego. Wtedy liczba tzw. kroków jest przeliczania na odpowiednie wychylenie.

REKLAMA

Niesprawność silniczka krokowego ujawnia się w momencie, gdy silnik gaśnie po zwolnieniu pedału przyspieszenia, a podczas pracy na biegu jałowym silnik zaczyna falować (jego obroty nie są stabilne). Nie zawsze takie objawy wymagają wymiany elementu na nowy. Czasami wystarczy wyczyszczenie czujnika z zanieczyszczeń, które się zebrały, gdyż ze względu na miejsce montażu jest narażony na zbieranie się nalotu, który uniemożliwia prawidłową pracę. Awarię tego elementu najłatwiej potwierdzić podłączając skaner diagnostyczny, a następnie odczytując kod błędu.

Jak wymienić silniczek krokowy?
Żeby wymienić ten element konieczne jest odłączenie jego gniazda od wtyczki instalacji elektrycznej. Następnie odkręcamy korpus silniczka od obudowy przepustnicy. W to miejsce jest montowany nowy silnik krokowy. Po wymianie będzie konieczne przeprowadzenie procedury adaptacji. W niektórych samochodach będzie potrzebny do tego skaner diagnostyczny, a niektóre pojazdy potrafią przeprowadzić adaptację automatycznie po przejechaniu kilku lub kilkudziesięciu kilometrów. Na koniec naprawy może być konieczne ponowne podłączenie komputera diagnostycznego i skasowanie ewentualnych błędów, które wygenerowała stara, wymieniona część.

 

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij