[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.2

Silnik 1.0 TSI Skody - lekki i oszczędny

Ograniczanie masy ma kluczowe znaczenie przy projektowaniu samochodów. Szczególnie ważne jest to w przypadku silników, które są jednymi z najcięższych elementów samochodu.

Silnik 1.0 TSI Silnik 1.0 TSI

Głównym celem konstruktorów, odpowiedzialnych za nową jednostkę Skody 1.0 TSI, było maksymalne ograniczenie masy, tarcia wewnętrznego i strat energii, przy zachowaniu jak najmniejszych wymiarów zewnętrznych.

Owocem prac jest nowoczesna konstrukcja, szeroko wykorzystująca stopy aluminium. Dzięki temu silnik w standardowej konfiguracji waży zaledwie 93 kg - to o 10 kg mniej, niż w przypadku poprzedzającej jednostki 1.2 TSI o porównywalnych osiągach.

Silnik 1.0 TSI wytwarzany jest w Mladá Boleslav i został zaprojektowany z myślą o wykorzystaniu w modelach Fabia, Rapid, Octavia i Karoq. Nowa jednostka jest obecnie oferowana w połączeniu z pięcio- i sześciostopniową ręczną skrzynią biegów oraz dwusprzęgłową automatyczną skrzynią DSG o siedmiu przełożeniach. Zależnie od konfiguracji jednostka ta dysponuje mocą maksymalną w przedziale od 95 do 115 KM.

REKLAMA

Nowoczesna trzycylindrowa jednostka 1.0 TSI ma niewielkie wymiary zewnętrzne. Dzięki sztywnej konstrukcji silnika, małej masie wału korbowego, poprzecznemu ułożeniu oraz nowoczesnej konstrukcji koła zamachowego i tłumika drgań skrętnych, konstruktorzy uzyskali wysoką kulturę pracy bez konieczności stosowania wałka wyrównoważającego. To z kolei pomogło ograniczyć masę i dodatkowe tarcie wewnętrzne w silniku.

W silniku 1.0 TSI paliwo jest wtryskiwane do cylindrów pod ciśnieniem nawet 350 barów. Wielokrotny wtrysk paliwa w zależności od potrzeb pozwala na realizację nawet trzech wtrysków w jednym cyklu. W połączeniu z precyzyjnie określonym kształtem strumienia wtryskiwanego paliwa zapewnia to optymalną sprawność silnika w każdym zakresie pracy.

Układ doładowania silnika 1.0 TSI wykorzystuje turbosprężarkę o dużym ciśnieniu doładowania (nawet do 1,6 bara). Precyzyjnie i szybko działający elektrozawór sterujący zapewnia między innymi błyskawiczną reakcję na naciśnięcie pedału gazu i pozwala na uzyskanie dużego momentu obrotowego przy małej prędkości obrotowej silnika.

REKLAMA

Zawory wydechowe wypełnione są sodem. Technologia drążenia trzonków zaworów wydechowych i wypełniania ich sodem jest stosowana przede wszystkim w motorsporcie i mocno obciążonych silnikach samochodów osobowych.

Wypełnienie sodem zapobiega przegrzewaniu się zaworów i pozwala silnikowi operować w wyższej temperaturze gazów wydechowych. Masa każdego z wydrążonych zaworów jest o trzy gramy mniejsza niż tradycyjnego zaworu.

Wreszcie, zastosowana pompa olejowa ma wirnik o zmiennym ustawieniu wobec osi obrotu. W typowych warunkach pracy, w zależności od potrzeb smarowania łożysk czy chłodzenia cylindrów, pompa może zmieniać ciśnienie oleju w układzie smarowania w zakresie 1–4 barów.

Ciśnienie oleju jest mierzone czujnikiem i regulowane z zastosowaniem elektrozaworu. Dzięki zmniejszeniu strat energii do napędu pompy oleju zmniejszone zostało zużycie paliwa przez silnik.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 37 200 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij