REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda Kodiaq RS z systemem Dynamic Sound Boost

Skoda Kodiaq RS ma najmocniejszy silnik Diesla w historii marki. Dla wzmocnienia doznań, inżynierowie opracowali system Dynamic Sound Boost.

Skoda Kodiaq RS - silnik Materiały prasowe
Skoda Kodiaq RS - silnik

Silnik Skody Kodiaq RS to kolejny kamień milowy w historii marki. Jednostka o mocy 240 KM i maksymalnym momencie obrotowym 500 Nm – dostępna wyłącznie w nowym SUV-ie – to najmocniejszy motor wysokoprężny, jaki był dotychczas stosowany w seryjnych pojazdach Skody.

Nowością jest tu również system dynamicznego wzmacniania dźwięku – Dynamic Sound Boost, który zapewnia autentyczne, sportowe brzmienie bez uszczerbku na komforcie jazdy.

Sercem mocarnego silnika 2.0 TDI pod maską Skody Kodiaq RS jest układ dwustopniowego doładowania. Dwulitrowa jednostka korzysta z dwóch turbosprężarek połączonych szeregowo.

Skoda Kodiaq RS – dane techniczne

Dzięki technice biturbo jednostka 2.0 TDI osiąga imponujący maksymalny moment obrotowy – 500 Nm w zakresie 1750-2500 obr./min. Jej moc maksymalna sięga 240 KM. W rezultacie Skoda Kodiaq RS ma imponujące osiągi. Napędzany na obie osie SUV w wersji pięcioosobowej przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 6,9 s i rozpędza się do prędkości 221 km/h.

Zobacz także: Skoda Scala w wersji RS

ŠKODA MAGAZYN nr 12/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 12/2020

Skąd wzięła się nazwa tego modelu? Ile wersji będzie oferowanych w sprzedaży? Czy Skoda naprawdę ma napęd na tylne koła? Odpowiedź na te i na inne pytania. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 11/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 11/2020

Za pomocą smartfona można dzisiaj monitorować samochód, a nawet zdalnie nim sterować – dzięki łączności LTE, GPS, Bluetooth i NFC. Z większości funkcji można korzystać z każdego miejsca na świecie, będąc daleko od samochodu. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2020

Konstrukcję samochodu projektuje się tak, żeby ten sam model dało się wyposażyć w różne źródła napędu. Dzięki temu nawet popularne modele mogą być oferowane zarówno w wersji spalinowej, jak i hybrydowej czy elektrycznej. czytaj dalej >>

REKLAMA

Skoda Kodiaq RS - przód Materiały prasowe
Skoda Kodiaq RS

Skoda Kodiaq RS i system Dynamic Sound Boost

Dynamiczny samochód potrzebuje dynamicznego brzmienia. Właśnie dlatego w modelu Kodiaq RS – po raz pierwszy w historii Skody – zastosowano system dynamicznego wzmocnienia dźwięku, czyli Dynamic Sound Boost.

We współczesnych samochodach spotyka się szereg rozwiązań odpowiadających za sportowe brzmienie: od układów wydechowych z aktywnymi klapami, przez „podbicie” dźwięku, głośniki w kabinie lub głośnik umieszczony pod maską, aż po specjalny rezonator w układzie dolotowym. Dynamic Sound Boost spełnia cechy aktywnego układu wydechowego oferując autentyczne brzmienie na zewnątrz i we wnętrzu samochodu oraz wyjątkową wszechstronność.

Jak działa Dynamic Sound Boost?

System Dynamic Sound Boost moduluje dźwięk układu wydechowego samochodu. W tym celu specjalna jednostka sterująca odczytuje parametry, takie jak prędkość obrotowa silnika, moment obrotowy, aktualne przełożenie oraz szybkość jazdy, a następnie, przy użyciu skomplikowanych algorytmów, oblicza określone sygnały dla siłownika umieszczonego w pobliżu rur wydechowych.

Na ich podstawie generuje on „sztuczny” odgłos i wzbogaca oryginalne brzmienie układu wydechowego. W rezultacie kierowcy towarzyszy emocjonujące, sportowe brzmienie.

W zależności od trybu jazdy i preferencji kierowcy, system Dynamic Sound Boost może generować dźwięki o różnej barwie i odmiennym natężeniu – od cichych do zdecydowanie sportowych. Skoda Kodiaq RS oferuje trzy różne brzmienia, powiązane z wyborem profilu jazdy Driving Mode Select.

Zobacz także: jak testowane są silniki Skody?

REKLAMA

Skoda Kodiaq RS - tył Materiały prasowe
Skoda Kodiaq RS

W trybie Comfort dźwięk jest stonowany i wtapia się w tło, w programach Normal i Snow staje się bardziej wyrazisty, a w trybie Sport osiągom SUV-a towarzyszy zdecydowana, mocna nuta.

Program Individual pozwala kierowcy na dopasowanie brzmienia układu wydechowego do własnych preferencji, a w trybie Eco system Dynamic Sound Boost nie generuje dodatkowych dźwięków, co sprawia, że samochód jest bardzo cichy.

Odgłos płynie prosto z siłownika zamontowanego w pobliżu rur wydechowych. Nie jest on jednak fizycznie połączony z układem wydechowym – takie umiejscowienie jest istotne dla zapewnienia odpowiedniej interakcji między siłownikiem a „wydechem”. Umożliwia bowiem uzyskanie oczekiwanej autentyczności, właściwej dla sportowego wizerunku samochodu.

Główne zalety systemu DSB

Dynamic Sound Boost pozwala przede wszystkim tworzyć sportowy wizerunek samochodu – w tym jego brzmienie słyszane na zewnątrz. Kolejnym niekwestionowanym atutem jest fakt, że Dynamic Sound Boost można sterować za pomocą systemów pokładowych – na przykład zmieniać intensywność modulacji dźwięku w zależności od trybu jazdy lub całkowicie wyłączyć tę funkcję.

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA