Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Volkswagen wprowadza nowe napędy - premiera

Podczas wiedeńskiego sympozjum poświęconemu silnikom Volkswagen zaprezentował trzy premiery - nowoczesne zespoły napędowe: hybrydowy, Diesla i zasilany gazem ziemnym. Oto, co zobaczymy niebawem w samochodach z Wolfsburga.

Silnik Volkswagena Silnik Volkswagena

Volkswagen wzbogaci swoją ofertę o zupełnie nowe układy napędowe. Znajdą się wśród nich niedrogie "łagodne hybrydy" (mild hybrid) w technologii 48V, nowe diesle "high-tech" (wykorzystywane także jako element hybrydowego zespołu napędowego) oraz silnik zasilany gazem ziemnym – w tej chwili najnowocześniejszy na świecie.

Pierwsze informacje na ten temat Volkswagen podał podczas sympozjum poświęconego nowym rozwiązaniom w dziedzinie silników, które odbyło się w Wiedniu w dniach 26-27 kwietnia. Jak zapowiada producent, strategia marki zakłada współistnienie najnowocześniejszych silników benzynowych, Diesla oraz zasilanych gazem ziemnym (CNG), a także hybrydowych zespołów napędowych i napędów elektrycznych.

Dzięki takiej kombinacji Volkswagen zamierza m.in. spełnić normy w zakresie emisji dwutlenku węgla, które Unia Europejska wprowadzi w 2022 roku. Dopuszczają one średnią emisję CO2 przez wszystkie modele danego producenta na poziomie 95 g/km.

Światowa premiera nr 1: "łagodna hybryda" 48V

Jednym z najważniejszych nowych rozwiązań w dziedzinie napędu jest zespół hybrydowy 48V. Volkswagen zastosuje go najpierw w Golfie nowej generacji, chcąc w ten sposób spopularyzować tę technologię. Wdrożenie takich hybryd pozwala znacznie zmniejszyć zużycie paliwa i emisję szkodliwych substancji, a jednocześnie – dzięki funkcji boost – zwiększa dynamikę i komfort jazdy.

Volkswagen będzie dokonywał stopniowej elektryfikacji konwencjonalnych układów napędowych, rozszerzając ją na całą gamę swoich modeli. Kolejny Golf stanie się początkiem tej ofensywy - zapowiada producent. 

Światowa premiera nr 2: silnik 1.5 TGI evo (EA211 evo)

Kolejnym nowoczesnym rozwiązaniem technicznym zaprezentowanym w Wiedniu jest nowy silnik 1.5 TGI evo zasilany gazem ziemnym. Jednostka o pojemności 1,5 litra, wyposażona w bezpośredni wtrysk paliwa oraz w sprężarkę VTG (turbosprężarka najnowszej generacji ze zmienną geometrią turbiny), została skonstruowana na bazie silnika 1.5 TSI ACT Blue Motion.

Silnik CNG osiąga moc 130 KM i również pracuje w cyklu Millera, charakteryzującym się dużą wydajnością. Dla Volkswagena nowa jednostka napędowa 1.5 TGI evo jest ważnym elementem w jego strategii promowania gazu ziemnego. Jej celem jest zwiększenie popularności silników zasilanych gazem – wydajnych i niemal nieemitujących cząstek sadzy.

W Niemczech już dzisiaj udział tego rodzaju jednostek napędowych w rynku rośnie najszybciej. Ponadto silniki TGI mogą być zasilane e-gazem na bazie metanu, uzyskiwanym ze źródeł odnawialnych z wykorzystaniem energii wiatrowej, słonecznej oraz wodnej, a także z biomasy.

Produkcja silników 1.5 TGI rozpocznie się jeszcze w tym roku. Szacuje się, że we współczesnym Golfie z dwusprzęgłową skrzynią biegów ta turbodoładowana jednostka będzie zużywać średnio tylko 3,5 kg gazu CNG na 100 km.

Oznacza to, że gdy silnik będzie zasilany gazem, samochód uzyska zasięg 490 km, a dzięki automatycznemu przełączaniu w tryb zasilania benzyną zasięg zwiększy się o 190 km. Oszczędny silnik ma jednocześnie wysokie osiągi i moment obrotowy: 200 Nm jest dostępne od 1 400 obr./min. do 4 500 obr./min.). 

Światowa premiera nr 3: diesel 2.0 TDI (EA288 evo)

Volkswagen pracuje również nad nowoczesnymi silnikami Diesla. O tym, jak duży - ich zdaniem - tkwi w nich potencjał, marka przekonywała w Wiedniu, prezentując silniki 2.0 TDI serii EA288 evo, będące zupełnie nową konstrukcją.

Po raz pierwszy w Volkswagenie te czterocylindrowe jednostki TDI wejdą także w skład hybrydowego zespołu napędowego. Po raz pierwszy jednostka EA288 evo będzie elementem "łagodnej hybrydy", wyposażonej w rozrusznik 12V napędzany paskiem.

W połączeniu z akumulatorem litowo-jonowym tego rodzaju hybrydowy zespół napędowy pozwoli zmniejszyć zużycie paliwa. Nowe silniki TDI emitują stosunkowo niewiele szkodliwych substancji we wszystkich fazach działania. Ich moc wynosi od 136 KM do 204 KM.

Silniki TDI skonstruowane przez Volkswagena znajdą najpierw zastosowanie w modelach Audi z poprzecznie umieszczonymi jednostkami napędowymi. W przyszłości nowe TDI (także montowane w poprzek osi pojazdu) będą instalowane w modelach Volkswagena i innych marek koncernu, skonstruowanych na bazie modułowej platformy MQB. 

Dzięki silnikom EA288 evo Volkswagen chce wyjść na pozycję lidera w kwestii technologii TDI. Zmodyfikowano proces spalania, zwiększono wydajność silników i zmniejszono emisję szkodliwych substancji, a ponadto znacznie zwiększono efektywność i szybkość reakcji turbosprężarki.

Komponenty układu odprowadzania spalin – filtr cząstek stałych (DPF) do silników Diesla i elementy układu SCR (redukcji emisji tlenków azotu poprzez Selective Catalytic Reduction) mają teraz inne rozmiary, zwiększyła się skuteczność ich działania i trwałość.

Zmniejszono opory tarcia elementów wewnętrznych silnika, straty ciepła i masę samej jednostki napędowej. Poza tym, w porównaniu z silnikami poprzedniej generacji, w jednostkach napędowych serii EA288 evo zmniejszono emisję CO2 nawet o 10 g/km. Dzięki temu nowe TDI emitują znacznie mniej substancji niż dopuszczają obowiązujące dzisiaj przepisy. O 9 procent wzrosły natomiast moc i moment obrotowy.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 58 980 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij