Na świecie nie brakuje samochodów-ikon. Są wśród nich Porsche 911, cenione za sportowe wrażenia z jazdy, podziwiany za surowy charakter Jeep Wrangler czy uwielbiamy za swój retro design Fiat 500. W Polsce mamy inną ikonę, to Skoda Fabia. To oczywiście pół żartem, pół serio, chociaż fakty są takie, że od kilkunastu lat model ten znajduje się w czołówce najchętniej kupowanych nowych aut w Polsce. Można śmiało uznać, że niemal każda rodzina w Polsce jechała kiedyś tym modelem.

Teraz, dosłownie kilkanaście miesięcy temu, zadebiutowała Fabia najnowszej, czwartej już generacji – pierwsze egzemplarze już pod jakiegoś czasu widać na polskich ulicach, a jeden samochód trafił na parking „auto motor i sport”, gdzie poddamy go testowi na 100 dni. W tym czasie sprawdzimy jego mocne i słabe strony, a wszystko opiszemy na naszej stronie internetowej i na łamach magazynu.
Skoda Fabia 1.0 MPI – Najważniejsze zmiany
Nowy model jest oczywiście większy od poprzednika. Pisaliśmy już o tym, że auto zbudowano na nowoczesnej konstrukcji MQB-AO, czyli technologii z jakiej od lat korzysta m.in. VW Polo, ale Fabia dopiero od niedawna. W teorii wpłynęło to na znaczne powiększenie bagażnika, a także na wygospodarowanie dodatkowych centymetrów na nogi pasażerów siedzących na kanapie. W praktyce tak właśnie jest – gołym okiem widać, że kufer jest duży jak w aucie o klasę większym, natomiast z tyłu wygodnie usiądą dwie dorosłe osoby i nie będą one wbijać kolan w oparcia przednich foteli.

Nowy model wygląda także dość nowocześnie, szczególnie we wnętrzu, gdzie połączenie cyfrowych wskaźników i dużego ekranu systemu multimedialnego – a także ciekawie poprowadzonej linii deski rozdzielczej – prezentuje się bardzo świeżo. Wnętrze, jak przystało na Skodę, jest również bardzo praktyczne, jest tutaj sporo schowków oraz głośno reklamowane „sprytne” elementy z linii Simply Clever, przy czym te okazują się często bardzo przydatne. Testowany egzemplarz otrzymał też modne miedziane wstawki we wnętrzu, co ma podkreślić modny charakter tego malucha.

Jak samochód sprawuje się w dalekich trasach, czy zmieści się w nim czteroosobową rodzina wraz z bagażami, jakie będzie średnie spalanie silnika i czy warto dopłacać do topowego systemu multimedialnego – o tym wszystkim będziemy informować na bieżąco.