REKLAMA

100 dni ze Skodą Octavią 2.0 TDI Combi: Koncepcja wciąż aktualna - TEST

Do tej pory kolejne 3 generacje Skody Octavii, począwszy od reinkarnacji w 1996 roku, były przewidywalną ewolucją, więc nie spodziewałem się, że nowa Octavia może mnie zaskoczyć. Oto pierwszy odcinek wrażeń z naszej 100-dniowej wyprawy w świat Octavii 2.0 TDI Combi.

Skoda Octavia materiały prasowe
Skoda Octavia 2.0 TDi Combi
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 82 200 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Poza typową sferą rozwoju multimediów nowa generacja Octavii zmierza wyraźnie w stronę komfortu i prestiżu. Jednak nie wszystkie zmiany przypadły nam do gustu, ale więcej o tym za chwilę.

Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester

Do naszej redakcji dotarła Skoda Octavia 2.0 TDI 110 kW (150 KM) z 7-biegową przekładnią automatyczną DSG w bogatej wersji wyposażenia Style z beżową skórzaną tapicerką w metalizowanym kolorze o nazwie Błękit Lava. Obecnie poza dieslami 2.0 TDI (115 KM i 150 KM) w ofercie Skody Octavii znajdują się silniki benzynowe 1.0 TSI (110 KM) oraz 1.5 TSI (150 KM). Zainteresowanym sportowymi doznaniami Skoda oferuje RS-a z jednym z dwóch napędów do wyboru: 2.0 TSI (245 KM) oraz hybrydowym 1.4 TSI plug-in (245 KM). W ofercie znajdziemy 6-biegowa skrzynię ręczną lub DSG o 6 lub 7 przełożeniach w zależności od wersji.
W tym momencie przechodzimy do nieco wstydliwego tematu. Skoda Octavia z jazdy sprawia wrażenie jakby wskoczyła o klasę wyżej, ale mimo wszystko chyba nie wszyscy dotychczasowi klienci Skody Octavii spodziewają się, że bazowa wersja naszego samochodu testowego, czyli 2.0 TDI (150 KM) DSG Style wymaga wyłożenia z portfela 132 250 zł. A wraz wyposażeniem dodatkowym cena skacze do 159 600 zł. To już poziom zbliżający się do większego VW Passata. I chyba niewystarczającym wytłumaczeniem w tym wypadku jest bogate i nowoczesne wyposażenie. W wersji Style znajdziemy takie dodatki jak znakomite reflektory LED Top Matrix, podgrzewane fotele, czujniki parkowania, czy dużą nawigację Columbus z ekranem o przekątnej 10 cali. Całą listę wyposażenia dodatkowego wraz z cenami znajdziecie poniżej artykułu. W ofercie są również tańsze wersje Ambition i Active.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Po dokładniejszej analizie okazuje się jednak, że konkurenci również cenią się wysoko. Cennik Octavii rozpoczyna się od wersji Active z silnikiem 1.0 TSI (110 KM) i kwoty 82 200 zł. Za odmianę Combi trzeba dopłacić 4 tys. zł, więc cena skacze do 86 200 zł. W klasie kompaktowych kombi Octavia konkuruje na rynku z Kią Ceed (1.0 T-GDI 100 KM, 69 990 zł), Fordem Focusem (1.0 EcoBoost, 125 KM, 87 600 zł), czy rodzinnym Seatem Leonem (1.5 Eco TSI, 130 KM, 77 900 zł). Najbardziej oczywistym konkurentem jest VW Golf, ale ciąż na rynku nie pojawiła wersja Variant VIII generacji.

 

REKLAMA

REKLAMA

Skoda OctaviaSzczepan Mroczek
Skoda Octavia 2.0 TDI Combi

Skoda Octavia 2.0 TDI - Pierwsze wrażenie

Nowa Octavia mimo, że posiada taki sam rozstaw osi (268 cm) jak poprzednia generacja i jest dłuższa od niej tylko o 2 cm sprawia wrażenie samochodu większego i bardziej luksusowego. Z pewnością nie mały wpływ ma elegancka wisząca deska rozdzielcza ogołocona z przycisków i pokręteł. Nam brakuje pokręteł do regulacji temperatury i głośności radia. Zobaczymy, czy z czasem do tego rozwiązania przywykniemy. Poza tym ekran nawigacji ulokowany jest niżej niż zegary więc trzeba odrywać wzrok od drogi, by nim się posługiwać. Na szczęście mamy do dyspozycji również wyświetlacz przezierny.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Po włączeniu silnika musimy odczekać kilka sekund na uruchomienie multimediów i w tym czasie nie mamy możliwości np. zmienić ustawienia temperatury we wnętrzu. Na razie mamy pewne zastrzeżenia, ale może się okazać, że powtórzy się scenariusz jakiego byliśmy świadkami w przypadku telefonów. Kiedy pojawiły się dotykowe smartfony wszyscy utyskiwali na obsługę, a teraz po latach chyba nikt włącznie z seniorami nie wspomina już o telefonie z przyciskami.

Skoda Octaviamateriały prasowe
Skoda Octavia 2.0 TDI Combi

Skoda Octavia 2.0 TDI – Diesel nie stracił na atrakcyjności

Afera dieslowa spowodowała, że silniki napędzane olejem napędowym mają złą prasę. Nie zmienia to faktu, że wciąż nikt nie wymyślił bardziej wszechstronnego napędu od silnika diesla. Nasza Skoda Octavia 2.0 TDI przy ecojeździe spala 3.6 l/100 km. Jeśli wychylamy pedał gazu do oporu konsumuje 8 l/100 km, a podczas typowej eksploatacji konsumuje od 5-6 litrów na setkę. A przy tym w sprzyjających warunkach może rozpędzić Octavię do 241 km/h. Skoda oficjalnie podaje prędkość maksymalną 222 km/h. Najnowszy diesel Skody, który posiłkuje się dodatkiem AdBlue spełnia normę Euro 6, a rura wydechowa jest tak samo czysta jak w silnikach benzynowych. Pojemność dwóch litrów w przypadku diesla okazuje się optymalna do kompaktowego auta i nie potrzebne są eksperymenty z downsizingiem, by obniżyć spalanie.

Skoda OctaviaSzczepan Mroczek
Skoda Octavia 2.0 TDI Combi

 

REKLAMA

Skoda Octavia 2.0 TDI – Trudno wymagać więcej

Najnowsza Skoda Octavia Combi z dieslem to dowód na to, że taka wersja samochodu jest nie tylko aktualna, ale wciąż w większości potrafi wypracować przewagę nad SUV-ami i hybrydami. Perfekcyjnie sprawdza się w roli samochodu rodzinnego. Ma obszerne wnętrze, które bez problemu mieści foteliki dziecięce, potężny bagażnik (640/1700 l) oraz dynamiczny i oszczędny silnik. Trudno od samochodu wymagać więcej, no może poza zdolnością do jazdy w terenie. Ale już za kilka dni na rynku pojawi się wersja Scout z napędem 4x4 i zwiększonym prześwitem.
Dziś dzielimy się pierwszymi wrażeniami z jazdy najnowszą Skodą Octavia, ale niebawem przestawimy kolejne obszerne sprawozdania z naszych „100 dni ze Skodą Octavią 2.0 TDI Combi”.

Zobacz także:

Lista wyposażenia dodatkowego testowanego egzemplarza:
Wyświetlacz Head-up - 2750 zł
Dywaniki materiałowe (przód i tył) - 200 zł
CREW PROTECT ASSIST – aktywna funkcja ochrony kierowcy i pasażera z przodu - 700 zł
PARK ASSIST - system wspomagania parkowania z czujnikami z przodu i z tyłu - 1400 zł
Tapicerka - Suedia / skóra - 5900 zł
KESSY FULL – bezkluczykowy system obsługi samochodu z alarmem (z funkcją SAFE) - 1100 zł
Boczne poduszki powietrzne z tyłu - 1300 zł
Zawieszenie adaptacyjne DCC z DRIVING MODE SELECT - 4150 zł
Obręcze kół ze stopów lekkich PERSEUS 7,5J x 18" - 0 zł
Zapasowe koło stalowe dojazdowe 16'', podnośnik, klucz - 600 zł
Pakiet Comfort Plus - 2550 zł
Bluetooth Plus: indukcyjna ładowarka smartfona, PHONE BOX - 1250 zł
Gniazdo 230 V + 3 dodatkowe gniazda ładowania USB-C - 1100 zł
Pakiet Selection - 2800 zł
Pakiet Simply Clever - 1450 zł
Koszty wyposażenia dodatkowego - 27 250 zł

Skoda Octaviamateriały prasowe
Skoda Octavia 2.0 TDi Combi

Skoda Octavia 2.0 TDI Combi Style - Dane techniczne 

Dane producenta  
Cena 132 250 zł zł (testowana: 159 600 zł)
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika diesele, R4, turbo
Pojemność skokowa 1968 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
150 KM
3000/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
340 Nm
1700-2750/min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 7-biegowa automat. dwusprzęgłowa
OSIĄGI
0–100 km/h 8,8 s
Prędkość maksymalna 222 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 4,6 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP) 121 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4689 x 1994 x 1453 mm, rozstaw osi 2686 mm, masa własna 1398 kg, poj. bagażnika 640/1700 l, poj. zbiornika paliwa 45 l.

 

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA