Poza typową sferą rozwoju multimediów nowa generacja Octavii zmierza wyraźnie w stronę komfortu i prestiżu. Jednak nie wszystkie zmiany przypadły nam do gustu, ale więcej o tym za chwilę.
Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester
Do naszej redakcji dotarła Skoda Octavia 2.0 TDI 110 kW (150 KM) z 7-biegową przekładnią automatyczną DSG w bogatej wersji wyposażenia Style z beżową skórzaną tapicerką w metalizowanym kolorze o nazwie Błękit Lava. Obecnie poza dieslami 2.0 TDI (115 KM i 150 KM) w ofercie Skody Octavii znajdują się silniki benzynowe 1.0 TSI (110 KM) oraz 1.5 TSI (150 KM). Zainteresowanym sportowymi doznaniami Skoda oferuje RS-a z jednym z dwóch napędów do wyboru: 2.0 TSI (245 KM) oraz hybrydowym 1.4 TSI plug-in (245 KM). W ofercie znajdziemy 6-biegowa skrzynię ręczną lub DSG o 6 lub 7 przełożeniach w zależności od wersji.
W tym momencie przechodzimy do nieco wstydliwego tematu. Skoda Octavia z jazdy sprawia wrażenie jakby wskoczyła o klasę wyżej, ale mimo wszystko chyba nie wszyscy dotychczasowi klienci Skody Octavii spodziewają się, że bazowa wersja naszego samochodu testowego, czyli 2.0 TDI (150 KM) DSG Style wymaga wyłożenia z portfela 132 250 zł. A wraz wyposażeniem dodatkowym cena skacze do 159 600 zł. To już poziom zbliżający się do większego VW Passata. I chyba niewystarczającym wytłumaczeniem w tym wypadku jest bogate i nowoczesne wyposażenie. W wersji Style znajdziemy takie dodatki jak znakomite reflektory LED Top Matrix, podgrzewane fotele, czujniki parkowania, czy dużą nawigację Columbus z ekranem o przekątnej 10 cali. Całą listę wyposażenia dodatkowego wraz z cenami znajdziecie poniżej artykułu. W ofercie są również tańsze wersje Ambition i Active.
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Po dokładniejszej analizie okazuje się jednak, że konkurenci również cenią się wysoko. Cennik Octavii rozpoczyna się od wersji Active z silnikiem 1.0 TSI (110 KM) i kwoty 82 200 zł. Za odmianę Combi trzeba dopłacić 4 tys. zł, więc cena skacze do 86 200 zł. W klasie kompaktowych kombi Octavia konkuruje na rynku z Kią Ceed (1.0 T-GDI 100 KM, 69 990 zł), Fordem Focusem (1.0 EcoBoost, 125 KM, 87 600 zł), czy rodzinnym Seatem Leonem (1.5 Eco TSI, 130 KM, 77 900 zł). Najbardziej oczywistym konkurentem jest VW Golf, ale ciąż na rynku nie pojawiła wersja Variant VIII generacji.
Komentarze