Abarth 595 będzie rzadszy niż rzadki – będzie tak rzadki, że nie ma tak rzadkich aut. Pakiet Turismo to bowiem manifest „personalizacji” – w firmowym opisie Abartha 595 ten wyraz jest używany w taki sposób, że wychodzi z tego kabaret absurdu. Pokrywa bagażnika jest na przykład „spersonalizowana grafiką”, co jest perełką językową, jakich mało, ale w razie gdyby tego rodzaju personalizacja była dla kogoś zbyt mizerna, to „dodatkowym potwierdzeniem poszukiwania najwyższego poziomu personalizacji” są torby podróżne, którymi, a jakże, można bagażnik Abartha dodatkowo spersonalizować.
Przekładając na nasze chodzi o to, żeby dać wrażenie niepowtarzalności, poczucia, że ten egzemplarz Abartha 595 jest egzotyczny jak auta za milion dolarów, jedyny we wszechświecie, słowem – spersonalizowany specjalnie dla Ciebie. I rzadkość jest rzeczywiście jedną z największych zalet małego Abartha. Turismo ma świetnie wykończoną kabinę ze sportowymi fotelami, skórzaną tapicerką i szeregiem specjalnych dodatków, a nadwozie można zamówić – pardon, spersonalizować – w wersji dwukolorowej (3 tys. zł plus 500 zł za biały pasek oddzielający kolory).
Pod skórą, 595 jest to Abarth 500 z pakietem podnoszącym moc silnika ze 135 do 160 KM. Świetna dynamika i duża zwrotność chwilami dają gokartowe wrażenia z jazdy. Abarth jest bardzo przyczepny, chociaż sztywne zawieszenie wyraźnie woli bardzo równe nawierzchnie. Jak na przednionapędowe auto z mocnym, turbodoładowanym silnikiem, całkiem niezła jest trakcja przy mocno skręconych kołach. To wszystko za jedyne 87 tys. zł. Sporo jak na auto rozmiaru mikro, ale tyle kosztują niezłe osiągi i świetne wyposażenie, a przede wszystkim – unikatowość.
Dane producenta | Abarth 595 Turismo |
Cena | 87 000 zł |
Silnik i przeniesienie napędu | |
Rodzaj napędu | benzynowy, R4 turbo |
Pojemność skokowa | 1368 cm3 |
Moc maks./przy obrotach | 160 KM/5500 obr/min |
Maks. moment obr./przy obrotach | 230 Nm/3000 obr/min |
Przeniesienie napędu | na przednie koła; 5-biegowa przekładnia mechaniczna |
Osiągi | |
0–100 km/h | 7,6 s |
Prędkość maksymalna | 209 km/h |
Zużycie paliwa | |
Średnie | 5,4 l/100 km |
Emisja CO2 | 151 g/km |
Nadwozie | |
3-drzwiowy, 4-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 3657 x 1627 x 1488 mm, rozstaw osi 2300 mm, masa własna 1110 kg, pojemność bagażnika 185/625 l, pojemność zbiornika paliwa 35 l. |
Naszym zdaniem
Roman Popkiewicz - redaktor „auto motor i sport”
Ładny, mocny, dobry oraz – jak wszystko, co takie jest – również dość drogi. Dla tych, którzy auto kupują emocjami.
To polubisz - akustyka wydechu

Odgłos pracy silnika jest wyjątkowo przyjemny – chwilami opuszczasz szybę tylko po to, by go posłuchać.
Tego nie - duże obręcze kół

17-calowe obręcze z oponami o profilu 40 wyglądają znakomicie, ale są podatne na uszkodzenia – trzeba uważać.