Statyczna prezentacja elektrycznego modelu łączącego cechy SUV-a i coupe już za nami, teraz czas na pierwszą przejażdżkę. U6, czyli 4,8-metrowy brat znanego w Europie modelu U5, ma nie tylko dobrze wyglądać, ale też jeździć. Przed nami przedseryjny egzemplarz chińskiego auta, jeszcze lekko zamaskowany, ale bliski wersji seryjnej. Bliski oznacza, że zestrojenie układu kierowniczego, elementy oprogramowania i różne komponenty z tworzyw sztucznych mają być jeszcze zmienione lub zmodyfikowane.
Mimo to nasz egzemplarz jest solidnie zmontowany, wnętrze ma przestronne i z przodu, i z tyłu, fotele wygodne i ergonomicznie wyprofilowane, a ukryty pod wielką pokrywą bagażnik - całkiem duży. Do tego dochodzi elegancki wystrój – ani zbyt skromny ze zredukowaną do minimum liczbą elementów obsługi, ani przeładowany. Na dodatek we wnętrzu wszystko podporządkowano ergonomii.

Aiways U6 - Ekrany, czujniki i kamery
Przed kierowcą znajduje się mały, 8,2-calowy ekran, na którym są wyświetlane podstawowe informacje, jak prędkość jazdy czy poziom naładowania akumulatorów. Pośrodku tablicy rozdzielczej znajduje się dotykowy ekran o przekątnej 14,6 cala służący do uruchamiania różnych funkcji. W jego menu znajdują się też ustawienia jedenastu systemów asystujących, korzystających z 22 czujników radarowych i kamer.
Aiways U6 nie ma wmontowanego na stałe systemu nawigacyjnego, lecz korzysta z nawigacji w smartfonie, który można podłączyć do multimediów w samochodzie korzystając z interfejsów Apple CarPlay i Android Auto. Dzięki bieżącemu dostępowi do danych o statusie auta odpowiednia aplikacja umożliwia optymalne planowanie trasy przejazdu z uwzględnieniem przerw na ładowanie akumulatorów.

Wnętrze konkurenta VW ID.4 czy Skody Enyaq wygląda atrakcyjnie także za sprawą stylowego oświetlenia, którego barwę można zmieniać stosownie do nastroju. Dobrym rozwiązaniem są również nawiewy powietrza ukształtowane tak, że nie powodują przeciągów, kolejny atut to dobrej klasy sprzęt audio firmy Magnat. Ciekawym rozwiązaniem jest też przełącznik trybów jazdy uformowany na wzór dźwigni przyspieszenia w samolocie, z obrotowym walcem przypominającym ten do operowania gazem w motocyklu.