Alfa Romeo Giulia GTAm - Sport do potęgi GTAm

476 z 500 – taki numer ma Alfa Romeo Giulia GTAm, którą mieliśmy okazję testować jako jedyni w Polsce. Mimo że ta odmiana „rodzinnego” sedana Alfy Romeo bazuje na 510-konnej wersji Quadrifoglio, zarówno pod względem technicznym, jak i osiągów dzieli je przepaść.

Alfa Romeo Giulia GTAm materiały prasowe
Alfa Romeo Giulia GTAm
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 144 600 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Za sprawą pakietu aerodynamicznego, za który odpowiadają specjaliści z Formuły 1 – firma Sauber Engineering – Giulia GTAm potrafi wygenerować trzykrotnie większy docisk aerodynamiczny niż Giulia Quadrifoglio. Do tego waży 115 kg mniej i dysponuje silnikiem o 30 KM mocniejszym. Nawet jeśli pod względem przyspieszenia od 0 do 100 km/h na prostej przekłada się to na zysk zaledwie 0,1 s, w zakrętach Giulia Quadrifoglio może jedynie wąchać spaliny z centralnie umieszczonych końcówek układu wydechowego firmy Akrapovic w Giulii GTAm.

REKLAMA

Alfa Romeo Giulia GTAmmateriały prasowe
Alfa Romeo Giulia GTAm

Alfa Romeo Giulia GTAm – Opony i docisk

Wyższa prędkość w zakrętach to efekt nie tylko aerodynamiki, ale także szerzej rozstawionych kół z przodu i z tyłu. Rozstaw pierwszych urósł o 25 mm, drugich – o 50 mm. Jeżeli do tego doda się opony Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect w rozmiarze 265/30 R20 z przodu i 285/30 R20 z tyłu, nie ma się co dziwić, że Giulia GTAm z zakrętami wszelkiej maści radzi sobie znakomicie. Wyczynowe „kubły” oraz 6-punktowe pasy bezpieczeństwa pozwalają nie wypaść z fotela – tak duże przeciążenie boczne potrafi wygenerować najbardziej ekstremalna wersja sedana Alfy Romeo. To jedyny na świecie sedan, który ma homologację drogową i jest wyposażony w centralną nakrętkę kół – rozwiązanie rodem z samochodów wyścigowych.

Alfa Romeo Giulia GTAmmateriały prasowe
Alfa Romeo Giulia GTAm

Alfa Romeo Giulia GTAm – 187 KM z litra

Silnikowi, który napędza Giulię GTAm też bliżej do wyczynowych niż seryjnych jednostek napędowych. 540 KM przy 2,9 l pojemności skokowej oznacza, że widlasta szóstka „produkuje” aż 187 KM z litra pojemności. Maksymalne obroty silnik osiąga migiem. Z jego niesamowitym potencjałem znakomicie współgra 8-stopniowa przekładnia automatyczna, która – w zależności od wybranego profilu jazdy – zmienia biegi szybko, bardzo szybko lub mega szybko. Niezależnie od tego czy przekładnia robi to automatycznie, czy kierowca ręcznie przy pomocy wielkich dźwigni, które wystają z kolumny kierownicy i nie obracają się razem z kierownicą. Każdej zmianie biegu na wyższy towarzyszą efekty specjalne, charakterystyczne dla samochodów wyczynowych – eksplozja paliwa w układzie wydechowym, która brzmi tak, jakby potężna siła rozrywała go od środka oraz wyraźnie wyczuwalny zastrzyk energii, który przez ułamek sekundy zdaje się pchać Giulię GTAm do przodu niczym system „push-to-pass”, z którego korzystają samochody wyścigowe.

REKLAMA

REKLAMA

Alfa Romeo Giulia GTAmmateriały prasowe
Alfa Romeo Giulia GTAm

Alfa Romeo Giulia GTAm – Neutralnie w zakrętach

Niemal idealnie wyważona, z rozkładem masy przód-tył w proporcji 54:46, Giulia GTAm zachowuje się podczas jazdy bardzo neutralnie. Tak długo, jak kierowca nie przesadzi z „gazem” i nie sprowokuje jej do zamiatania „ogonem”. Mimo bardzo szerokich opon, którym bliżej do wyczynowych semislicków niż do zwykłych opon letnich z zerwaniem przyczepności napędzanych tylnych kół nie ma najmniejszego problemu. To dzieje się, ot tak, na zawołanie. W czasie jazdy po torze precyzyjny i doskonale zbalansowany układ kierowniczy pozwala za każdym razem trafić w to samo źdźbło trawy na wewnętrznej zakrętu lub na wyjściu z niego. Ani na drodze, ani podczas manewrowania wspomaganie układu kierowniczego nie okazuje się przy tym zbyt słabe.
Na co dzień Alfą Romeo Giulią GTAm lub GTA będzie mogło cieszyć się tylko 500 szczęśliwców. Już wiadomo, że większość z nich postawiła na tę pierwszą, bardziej ekstremalną wersję. Wiadomo też, że 5 sztuk najnowszej Alfy z puli 10 przewidzianych na polski rynek, zostało już sprzedanych.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

Dane producenta Alfa Romeo Giulia GTAm 
Cena od 915 tys. zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, V6 biturbo, 
Pojemność skokowa 2892 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
540 KM
6500/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
600 Nm
2500/min
Rodzaj napędu na tylne koła
Skrzynia biegów 8-biegowa automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 3,8 s
Prędkość maksymalna 300 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 10,8 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP)
244 g/km
NADWOZIE

4-drzwiowy, 2-miejscowy sedan, długość x szerokość x wysokość 4669 x 1923 x 1397 mm, rozstaw osi 2820 mm, masa własna 1580 kg, pojemność bagażnika 480 l, pojemność zbiornika paliwa 58 l.

 

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA