[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Alfa Romeo Giulia po face liftingu: więcej technologii

Po trzech latach od premiery w Giulii wprowadzono zmiany. Nowy system multimedialny, udoskonalone systemy wspomagające kierowcę i bardziej eleganckie wnętrze pozwalają tej średniej klasy Alfie dotrzymać kroku konkurentom.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 208 500 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Giulia na rok 2020 nie różni się z zewnątrz od dotychczasowego modelu. Można ją rozpoznać po nowych kolorach nadwozia i znaczkach wersji wyposażenia umieszczonych na przednim błotniku. Włosi nadal nie zdecydowali się na wprowadzenie reflektorów w technologii LED, stanie się to dopiero po wdrożeniu do produkcji modelu Tonale, który zapoczątkuje nową stylistykę marki. Zmiany nastąpiły głównie wewnątrz pojazdu. Po zajęciu miejsca za kierownicą w pierwszej kolejności zauważymy zmienioną konsolę środkową. Obsługi nie trzeba się jednak uczyć od nowa, wszystkie elementy znajdują się w podobnych miejscach co poprzednio (przeniesiono tylko dźwignię hamulca ręcznego), więc dotychczasowy użytkownik Giulii może od razu ruszać w drogę.

Giulia jest stworzona dla kierowcy i to głównie on odczuje wprowadzone zmiany

Za pomocą ekranu dotykowego można sterować ustawieniami klimatyzacji i ogrzewaniem foteli

Już przy pierwszym dotyku poczujemy jednak nową jakość materiałów, a po kilku kilometrach jazdy zorientujemy się, że lepsza jest również ergonomia obsługi. Podróżując Giulią, nie trzeba już wozić telefonu w kieszeni, bo pojawiła się łatwo dostępna i duża wnęka z bezprzewodową ładowarką. Jest także szybszy port USB-C, ale nie trzeba się martwić o zakup przejściówek, ponieważ zachowano także dotychczasowe gniazdo USB (brawo!). W Alfie twierdzą, że wszelkie zmiany to wynik wsłuchiwania się w głos użytkowników, którzy zwracali uwagę nawet na drobiazgi, dlatego np. dźwignię zmiany biegów w nowej Giulii obszyto skórą. Kropką nad „i” zmian wizualnych jest emblemat w kolorach flagi Włoch. Aby nie odstawać od konkurentów Alfa zastosowała nowy system multimedialny z ekranem dotykowym, nie rezygnując jednocześnie z pokrętła do jego obsługi – i słusznie, ponieważ jest to naszym zdaniem najbardziej ergonomiczne rozwiązanie. Nie poprawiła się jakość dźwięku – nadal brakuje korektora. Ale system wygląda teraz nowocześniej i łatwiej się go obsługuje. Zrezygnowano z mniejszych wyświetlaczy – wszystkie Giulie będą wyposażane w 7-calowy wyświetlacz umieszczony pomiędzy zegarami oraz w 8,8-calowy dotykowy ekran centralny. Dolne menu przeniesiono w nim na lewą stronę monitora, przez co obraz wydaje się większy niż dotychczas. Zastosowano nową grafikę i dodano kilka opcji (np. wskaźniki chwilowego ciśnienia doładowania oraz chwilowego momentu obrotowego).

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Miejsce na telefon ładowany bezprzewodowo wygospodarowano kosztem centralnego schowka

REKLAMA

REKLAMA

Za dodatkową opłatą w Giulii będzie można mieć pokładowy hotspot wifi. Dużą nowością techniczną są udoskonalone systemy wspomagające kierowcę. Przy włączonym aktywnym tempomacie kierownica – gdy trzeba – automatycznie się obraca, utrzymując auto na wybranym pasie autostrady. Sprawdziliśmy ten system także w ruchu miejskim: Giulia zatrzymuje się i rusza w korku oraz samodzielnie przejeżdża przez rondo za poprzedzającym ją pojazdem. Oczywiście, należy trzymać dłonie na kierownicy, inaczej szybko usłyszymy komunikat ostrzegawczy. Jeżeli podczas zamiaru zmiany pasa ruchu auto wykryje inny pojazd w martwym polu, zareaguje ruchem kierownicy zapobiegającym kolizji. Technologia jest doskonale dopasowana do charakteru Giulii, nie zabiera ani grama przyjemności z prowadzenia auta. Układ kierowniczy nadal jest precyzyjny, a reakcja systemów wspomagających nie jest przedwczesna. Model na rok 2020 wyposażono także w system rozpoznawania znaków drogowych oraz przypominający o konieczności zrobienia przerwy w podróży. We wnętrzu zrobiło się ciszej dzięki zastosowaniu nowych, dźwiękoszczelnych szyb.

Chcesz być na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami? Dołącz do naszej grupy na facebooku

Wersje silnikowe pozostają bez zmian. Giulia będzie dostępna z dwulitrowym silnikiem benzynowym o mocy 200 lub 280 KM oraz z wysokoprężnym o pojemności 2,2 litra. Nowością na naszym rynku będzie możliwość zamówienia wersji Veloce z napędem na jedną oś. Wersja Quadrifoglio zostanie zaktualizowana w pierwszym kwartale 2020 r.
Wszystkie zastosowane zmiany są dla Alfy dużym technologicznym krokiem naprzód. Nie jest to jednak ucieczka od peletonu, lecz raczej próba utrzymania się na przyzwoitej pozycji wśród konkurentów. Giulia stała się teraz pojazdem bardziej dopracowanym, ale nadal wyróżnia się w klasie, pozwalając kierowcy czerpać przyjemność jazdy, dzięki jej właściwościom jezdnym.
I to jest ciągle najmocniejszy atut Alfy Romeo.

 

Wersja Veloce będzie także dostępna jako Q2 z napędem na tylne koła. Pozostałe wersje to Super, Sprint, oraz Veloce TI Model 2020 można rozpoznać po nowych kolorach lakierów i nowych wzorach obręczy kół
Dane producenta ALFA ROMEO GIULIA 2.0 GME Turbo Veloce
Cena 200 500 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1995 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
280 KM
5250/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
400 Nm
2250/min
Rodzaj napędu na tylne koła
Skrzynia biegów 8-bieg. przekładnia automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 5,2 s
Prędkość maksymalna 240 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 6,4 l/100 km
Emisja CO2 148 g/km
NADWOZIE
4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan, długość x szerokość x wysokość 4643 x 1860 x 1436 mm, rozstaw osi 2820 mm, masa własna 1408 kg, pojemność bagażnika 480/1000 l, pojemność zbiornika paliwa 58 l.

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA