Alfa Romeo Stelvio 6C Villa d’Este: Urok klasyki - TEST

Alfa Romeo na stałe zapisała się w historii motoryzacji i właśnie do przeszłości nawiązuje nowa odmiana modelu Stelvio o nazwie 6C Villa d’Este.

Alfa Romeo Stelvio Fot. Paweł Krzyśków
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 179 900 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY


Po drugiej wojnie światowej firma ­Carrozzeria Touring, mieszcząca się niedaleko siedziby Alfy Romeo, opracowała nowocześnie stylizowany model bazujący na Alfie 6C 2500 Super Sport. W 1949 roku samochód ten otrzymał nagrodę publiczności w prestiżowym konkursie elegancji w Villa d’Este i nadano mu oficjalną nazwę Alfa Romeo 6C 2500 SS Villa d’Este. Dlaczego włoska marka postanowiła po latach wrócić do tej nazwy? Nowa wersja Stelvio, właśnie 6C Villa d’Este, nawiązuje do czasów, w których Alfa Romeo była synonimem elegancji i luksusu, a wspomniany historyczny model wykorzystywały znane osobistości ze świata polityki i filmu.

REKLAMA
Alfa Romeo StelvioFot. Paweł Krzyśków
Jasna skórzana tapicerka oraz szare drewniane listwy ozdobne nadają wnętrzu elegancji
Alfa Romeo StelvioFot. Paweł Krzyśków
Napis 6C Villa d’Este znajduje się na zagłówkach i tablicy rozdzielczej po stronie pasażera

Alfa Romeo Stelvio 6C Villa d’Este - Pakiet wyposażenia 

6C Villa d’Este to tak naprawdę pakiet wyposażenia dla modelu Stelvio (i Giulii) obecnego na rynku od czterech lat. Auto kosztuje mniej więcej tyle, ile sportowo stylizowana wersja Veloce TI. Jest też dla niej alternatywą, w sam raz dla tych kierowców, którzy wysoko cenią bogate wyposażenie i elegancki styl. Model ten jest dostępny tylko ze skórzaną beżową tapicerką i z czerwonym lakierem nadwozia o nazwie Etna. Przy jego wyborze styliści inspirowali się oryginalnym kolorem auta z 1949 roku, jednak zdaniem projektantów Alfy nowy odcień bardziej podkreśla przetłoczenia karoserii, zmieniające swój wygląd w zależności od kąta padania światła. Na żywo barwa lakieru sprawia znakomite wrażenie. Obręcze kół, listwy wokół szyb i opcjonalne relingi dachowe mają w tej wersji wyłącznie srebrny kolor.

Alfa Romeo Stelvio 6C Villa d’Este - Postawiono na elegancję 

Na szczęście nie dokonano żadnych zmian w pracy układu kierowniczego ani zawieszenia. Alfa Romeo Stelvio 6C Villa d’Este prowadzi się tak samo precyzyjnie jak pozostałe odmiany tego modelu, nawet bardziej sportowe. Świetne osiągi (sprint do setki zajmuje 5,7 sekundy) wersji dostępnej tylko z 280-konnym benzynowym silnikiem 2.0 turbo są jednak okupione sporym zużyciem paliwa, co dla właścicieli ekskluzywnego auta zapewne nie będzie problemem.
Stelvio to jeden z najbardziej usportowionych SUV-ów, w wersji 6C Villa d’Este postawiono dodatkowo na elegancję. Kierowcy szukający takiej Alfy muszą się spieszyć, ponieważ w Polsce pojawi się tylko kilkadziesiąt egzemplarzy tej wersji.

Alfa Romeo StelvioFot. Paweł Krzyśków
21-calowe obręcze kół z klasycznym dla Alfy wzorem należą do wyposażenia standardowego tej wersji

 

Dane producenta ALFA ROMEO STELVIO 2.0 TURBO 280 KM Q4 6C VILLA D’ESTE
Cena 259 900 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1995 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
280 KM
5250/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
400 Nm
2250/min
Rodzaj napędu na cztery koła
Skrzynia biegów 8-biegowa przekładnia
automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 5,7 s
Prędkość maksymalna 230 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 8,7 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP)
197 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4687 x 1903 x 1671 mm, rozstaw osi 2818 mm, masa własna 1660 kg, pojemność bagażnika 525/1600 l, pojemność zbiornika paliwa 64 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

REKLAMA