Amazing |əˈmeɪzɪŋ| to znaczy...
DYNAMICZNY STYL
Wyrazista stylistyka nowej Octavii nie pozostawia wątpliwości – to samochód prestiżowy, dopracowany w każdym szczególe, przestronny i elegancki. Jest najważniejszym modelem Skody, wręcz ikoną marki.
Ponad 3,7 miliona klientów nie może się mylić – właśnie tylu nabywców ze 100 krajów świata kupiło Octavie I i II generacji od chwili debiutu tego modelu w 1996 roku. W Polsce już cztery lata z rzędu jest to najchętniej kupowany samochód w ogóle. Nowa Octavia podnosi poprzeczkę – ma wszystko co potrzebne, by znaleźć się w gronie dziesięciu najlepiej sprzedających się samochodów na świecie.
179 tysięcy Tyle Octavii (a nawet o 396 sztuk więcej) sprzedano w Polsce od 1998 roku. Od 4 lat to najpopularniejszy samochód w naszym kraju.
Ponadczasowa stylistyka Octavii – opierająca się przelotnym modom, a stawiająca na wyważone proporcje i dopracowanie każdego szczegółu – to jeden z ważniejszych atutów nowego modelu. Pozostałe, czyniące z niej samochód o wszechstronnym przeznaczeniu, to ponadprzeciętnie duże wnętrze, znakomita funkcjonalność, innowacyjna technika i cena odpowiadająca rzeczywistej wartości. Istotą urody samochodu są harmonijne proporcje. W porównaniu z poprzednikiem, nowa Octavia jest dłuższa i szersza, zwiększył się jej rozstaw osi. Przednia oś powędrowała do przodu, tylny słupek dachowy został zaś przesunięty do tyłu – dzięki tym zabiegom sylwetka nowej Skody stała się znacznie bardziej dynamiczna.
Wrażenie dynamiki wzmacniają przetłoczenia z boku nadwozia – to górne powoduje, że auto wydaje się jeszcze dłuższe niż jest i akcentuje podobieństwo do coupé, dolne dodatkowo załamuje światło. Ukośne zakończenie bocznej szyby z tyłu podkreśla ten efekt i jest detalem tak charakterystycznym, że pozwala natychmiast rozpoznać nową Octavię, nawet gdy ogląda się ją tylko z boku.
Widziana od przodu jest samochodem reprezentacyjnym, zdradza solidność wykonania i bogactwo wyposażenia. Zaprojektowane od nowa reflektory umieszczone w poziomie podkreślają szerokość przodu Octavii, pełna przetłoczeń, jakby „trójwymiarowa” maska silnika sprawia wrażenie, że auto jest wyższe i masywniejsze. Logo Skody umieszczone na pokrywie silnika ponad charakterystyczną osłoną chłodnicy z daleka rzuca się w oczy. Nowa Octavia potrafi dostosować się do indywidualnych upodobań swojego właściciela. Skoda oferuje trzy wersje wyposażenia – Active, Ambition i Elegance. Samochód może mieć obręcze kół o średnicy od 15 do 18 cali (także aluminiowe), tapicerkę w kolorach od czarnego przez czarno-szary po czarno-beżowy oraz różne elementy dekoracyjne. Można też wybierać spośród dziewięciu wersji kierownic, takiej samej liczby wzorów kół oraz dwunastu kolorów nadwozia.
Komentarze
Samuraj, 2013-05-09 19:40:58
O belce skrętnej w nowej Octavii dowiedziałem się... wczoraj z TVN-u (tabelek technicznych raczej nie śledzę, bardziej artykuły) i stąd mój "bulwers", jakby Redaktorzy sami tabelek w Octavii nie śledzili, a byli bardziej zaaferowani systemem monitorującym zmęczenie kierowcy, nowym designem Skody czy potwornym bagażnikiem. Aż przypomniał się tekst Red. Frankowskiego (wtedy jeszcze z "Motoru") pt. "Czy to ważne, jak jeździ?". O, tak
airmatic, 2013-05-09 11:31:59
A może jednak winię, bo jakoś nie pojawił się u Was artykuł w całości własnej roboty, brak również egzemplarza na blachach zaczynających się od PO (nr rej. importera VW).
Na naszym parkingu od jakiegoś czasu staje Octavia z takimi właśnie "blachami" - to nasz kolejny, nowy długodystansowiec. Będziemy mieć więc sporo czasu i okazji by prześwietlić auto z każdej strony, a wrażeniami podzielić się w naszym piśmie i na stronie internetowej:)
Szymon Piaskowski, 2013-05-09 11:03:08
W materiale TVN Turbo Octavia III nie radzi sobie (tak dobrze jak Oct II) ze slalomem, nie trzyma toru na szybkim łuku z symulacją "tarki" albo - jak ktoś woli - nierówności poprzecznych. W sumie - taka już uroda tego typu zawieszeń, że są słabsze niż wielowahaczówki, ale... dlaczego "Auto Motor i Sport" w swoich materiałach (stricte chodzi jednak o przedruki od niemieckich kolegów: pierwsza jazda i potem test, numery z lutego i marca 2013) nie podaje w artykule ani słowa o rodzaju zawieszenia?! Gdzie się podziewa Panów obiektywizm? Przecież mam prawo dowiedzieć się właśnie od Was, jak naprawdę jeździ nowa Octavia, i czy prowadzi się lepiej/posłuszniej od poprzedniej generacji. Jeśli chodzi o największy AMAZING nowej Octavii, właśnie go znalazłem. Drugi AMAZING sprawiła mi motoryzyjna gazeta nr 1 w osobistym rankingu. W sumie nie winię za to polskiej redakcji... A może jednak winię, bo jakoś nie pojawił się u Was artykuł w całości własnej roboty, brak również egzemplarza na blachach zaczynających się od PO (nr rej. importera VW).
Hasło "Skoda. Wiesz co dobre!" wyraźnie sugeruje mi od dzisiaj, że wszystkie GORSZE cechy po prostu nie są uwzględniane w materiałach - co wcale nie oznacza, że ich nie ma. A każdy właściciel Octavii II, który sobie kupi Octavię III sam bezbłędnie wyczuje, że ta nowa prowadzi się mniej posłusznie i mniej zwinnie niż ta, z której się przesiadł. Ciekawe, czy w salonach sprzedawcy będą o tym mówili klientom... A ja nie mogę odeprzeć wrażenia, że przespałem ważny konstrukcyjny szczegół. I nikt nie chciał mnie utwierdzić w przekonaniu, że w drużynie VW AG ktoś wziął się za oszczędzanie w tak uznanym znaku towarowym, jakim jest O c t a v i a . Nota bene, mówimy o MARCE, która pierwsze miejsce na naszym rynku wypracowała sobie właśnie tym modelem.
Na koniec: od Skody wymagam dużo akurat dlatego, że od lat jestem klientem tej marki i cenię przejrzystość. Od "AMiS" też wymagam dużej rzetelności, bo od wielu lat czytam tę gazetę, a z portalu korzystam jako użytkownik i forumowicz również od jakiegoś czasu.
Ciekaw jestem odpowiedzi stron zaiteresowanych: Producenta i Redakcji. Czekam niecierpliwie
airmatic, 2013-05-09 09:16:07
konjo, 2013-03-20 23:19:27
garfield, 2013-03-20 20:51:29
airmatic, 2013-03-18 23:12:23
rzęsor, 2013-03-18 16:35:04
airmatic, 2013-03-17 14:12:01
Samuraj, 2013-03-16 21:09:10
rzęsor, 2013-03-16 10:10:23
Samuraj, 2013-03-15 22:05:02
konjo, 2013-03-15 19:35:31
auto motor i sport, 2013-03-15 16:28:57
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?