Zmiany stylistyczne są niewielkie – krótsza osłona chłodnicy, nowe zderzaki i reflektory takie same jak w A4. W kabinie najważniejsza nowość to opcjonalny ekran TFT o przekątnej 12,3 cala montowany w miejscu analogowych zegarów; do tej pory taki monitor miały większe modele Audi.
Inżynierowie zmodyfikowali multimedialny system MMI, który teraz obsługuje się dwoma przyciskami zamiast czterema. Z nowych systemów bezpieczeństwa warto wymienić Emergency Assist. Gdy system zauważy, że auto opuszcza swój pas jezdni, a kierowca nie reaguje na ostrzeżenia, auto samo się zatrzyma i włączy światła awaryjne. Debiutujący w Audi A3 trzycylindrowy silnik 1.0 TFSI o mocy 116 KM połączony ze skrzynią S tronic to raczej propozycja dla fanów ekonomicznej jazdy – auto niespiesznie reaguje na naciśnięcie pedału gazu i trudno odczuć 200 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Audi świetnie poradziło sobie z wyciszeniem wnętrza. Zupełnie nie słychać charakterystycznego dźwięku trzycylindrowej jednostki. I faktycznie A3 potrafi być oszczędne – przy dynamicznej jeździe spaliło średnio 7 l/100 km, przy spokojnej nawet mniej niż 6 l/100 km.
Dane producenta | AUDI A3 SPORTBACK 1.0 TFSI |
Cena | 98 200 zł |
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Rodzaj silnika | benz., R3 turbo |
Pojemność skokowa | 999 cm3 |
Moc maksymalna przy obrotach |
116 KM 5000-5500/min |
Maksymalny moment obrotowy w przedziale obrotów |
200 Nm 2000-3000/min |
Rodzaj napędu | na przednie koła; 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa |
OSIĄGI | |
0–100 km/h | 9,9 s |
Prędkość maksymalna | 206 km/h |
ZUŻYCIE PALIWA | |
Średnie | 4,8 l/100 km |
Emisja CO2 | 110 g/km |
NADWOZIE | |
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4313 x 1785 x 1426 mm, rozstaw osi 2637 mm, masa własna 1275 kg, pojemność bagażnika 380/1220 l, pojemność zbiornika paliwa 50 l. |
Bartosz Broński redaktor "auto motor i sport"
Odświeżony model A3 stylistycznie upodobnił się do A4. Wersja z 1-litrowym silnikiem to dobra propozycja dla kogoś, kto jeździ dużo po mieście, chce mieć Audi, ale A1 jest dla niego za małe.
TO POLUBISZ - EKRAN ZAMIAST ZEGARÓW
To element opcjonalny, ale w tej klasie takiego rozwiązania nikt dotąd nie stosował. Jest ono estetyczne i praktyczne.
TEGO NIE - ŚRODKOWY TUNEL
Rozbudowany tunel środkowy sprawia, że pasażerowie siedzący na kanapie mają mniej miejsca na nogi.