Z zamkniętym dachem Audi A3 Cabrio przypomina rasowe coupé. Jednak płócienny dach, kontrastujący z kolorem nadwozia, można złożyć (znika w bagażniku) i po 18 s cieszyć się bliskością natury. Pojemność bagażnika kurczy się wtedy zaledwie o 60 l. Zaletą miękkiego dachu w A3 Cabrio jest również to, że ta metamorfoza może się odbywać podczas jazdy i to z prędkością do 50 km/h. Jeśli więc dopadnie Cię niespodziewany deszcz, nie musisz szukać miejsca na postój.
Sztywność nadwozia A3 Cabrio jest na tyle wysoka, że nie ma większego znaczenia czy dach jest otwarty, czy zamknięty. Dodatkowe wzmocnienia oraz mechanizm składania dachu zwiększyły masę auta zaledwie o 100 kilogramów.
Dach w A3 to nie tylko kawałek płótna. Ma on specjalną izolację akustyczną, co w połączeniu z wydajnym ogrzewaniem, pozwala używać auta przez okrągły rok. Po zrzuceniu dachu i rozłożeniu windshota podmuchy wiatru są praktycznie nieodczuwalne. Dodatkowo przed chłodem mogą chronić podróżnych „szaliki powietrzne” zamontowane pod zagłówkami przednich foteli.
W teorii Audi A3 Cabrio przeznaczono dla czterech osób, jednak pasażerowie siedzący z tyłu mają zbyt mało miejsca na nogi. Poza tym wnętrze jest funkcjonalne i świetnie wykonane.
Kabriolet Audi na drodze zachowuje się w sposób pewny i przewidywalny. Wersje z najmocniejszymi silnikami – 1.8 TFSI (180 KM) oraz 2.0 TDI (150 KM) – dzięki opcjonalnemu napędowi na obie osie (Quattro) jeszcze mocniej wgryzają się w nawierzchnię. Wadą auta będzie na pewno cena, wg prognoz około 50% wyższa niż zwykłej A-trójki. A już ta tania nie jest, bo kosztuje 87 400 zł.
Michał Hutyra
amis
Naszym zdaniem
Michał Hutyra - redaktor auto motor i sport
A3 Cabrio nareszcie nie wygląda jak typowo damskie auto. Będzie też o dobre 50 tys. zł tańsze niż A5 Cabrio.
To polubisz - Nawiew na szyję
Ma trzy poziomy grzania. Wymaga dopłaty, ale dzięki niemu sezon na kabriolety może trwać o wiele dłużej.
Tego nie - Podajnik pasów
Chyba został wymyślony w ostatniej chwili i nie kosztował zbyt wiele. Jest też
absolutnie niepraktyczny.