Zgrabny kuperek z tyłu auta okazuje się szczególną oznaką prestiżu. Może nawet ważniejszą niż cztery pierścienie na masce układające się w logo Audi. Inaczej trudno wytłumaczyć cenę aż o 9300 zł wyższą od ceny hatchbacka z takim samym silnikiem, czyli 1.4 TFSI (125 KM). W wypadku modelu z jednostką 1.8 (180 KM) różnica wynosi nawet 19 400 zł.
W sumie, za co najmniej 99 700 złotych (tyle kosztuje najtańsze A3 z przydomkiem Limousine) otrzymujemy elegancki kompakt o klasycznej urodzie z osobnym bagażnikiem, którego pojemność wynosi 425 l. To o 60 l więcej niż w hatchbacku, czyli A3 Compact, i o 45 l więcej niż w kombi (Sportback). Ale pojemność ich bagażników można zwiększyć do 1100 i 1220 l. Wnętrze A3 sedana jest równie przestronne jak w Audi A4, kosztującym od 116 600 zł.
Nawet dorośli pasażerowie A-trójki poczują się z tyłu bardzo wygodnie, bo kanapa ma długie siedzisko i rozkładany podłokietnik. Kierowca może cieszyć wzrok elegancką tablicą rozdzielczą, identyczną jak w hatchbacku, z rozbudowanymi multimediami (internet).
Zawieszenie A3 Limousine jest przyjemnie sprężyste. Ponieważ rozstaw kół zwiększono o 11 milimetrów a środek ciężkości znajduje się niżej niż w Sportbacku, A3 nadzwyczaj zgrabnie porusza się w zakrętach. Standardowe zawieszenie testowego auta sprawnie tłumi przy tym nierówności, co w czasie dalekich podróży jest równie cenne jak cisza we wnętrzu. Pracę silnika 1.8 słychać tylko na wyższych obrotach, a tych używa się rzadko, bo auto uzyskuje 250 Nm już przy 1250 obr/min.
Roman Skąpski
redaktor auto motor i sport
Naszym zdaniem:
Niektórzy wolą sedany, ale czy za tyle wyższą cenę? W kraju pochodzenia A3 takie auta wybiera tylko 5% klientów.
DANE PRODUCENTA AUDI A3 LIMOUSINE 1.8 TFSI
DANE PRODUCENTA Audi A3 LIMOUSINE 1.8 TFSI | |
---|---|
Cena | 124 800 zł |
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Rodzaj silnika | benzynowy, R4 |
Pojemność skokowa | 1798 cm3 |
Moc maksymalna | 180 KM |
przy obrotach | 5100/min |
Maksymalny moment obrotowy | 250 Nm |
przy obrotach | 1250/min |
Rodzaj napędu | na przednie koła; 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa |
OSIĄGI | |
0–100 km/h | 7,3 s |
Prędkość maksymalna | 235 km/h |
ZUŻYCIE PALIWA | |
Średnie | 5,6 l/100 km |
Emisja CO2 | 129 g/km |
NADWOZIE | 4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan, długość x szerokość x wysokość 4456 x 1796 x 1416 mm, rozstaw osi 2637 mm, masa własna 1370 kg, ładowność 475 kg, pojemność bagażnika 425 l, pojemność zbiornika paliwa 50 l. |
amis