Zwykłe kombi jest trochę nudne. Co innego uterenowione – takie jak A4 Allroad, które za sprawą czarnych nakładek na nadkolach i progach wyróżnia się samym wyglądem. Za kółkiem Allroada kierowca czuje się o wiele pewniej, przede wszystkim ze względu na zwiększony o 34 mm prześwit. W krytycznej sytuacji, zjeżdżając na przykład na niewyasfaltowane pobocze, ryzyko, że Allroad przytrze „brzuchem” jest o wiele mniejsze niż w innych kombi.
Podczas pozaasfaltowych eskapad przyda się z kolei nowy tryb jazdy – offroad. W tym trybie napęd quattro jest stały, w pozostałych może się wyłączać, kiedy ryzyko poślizgu okaże się małe (tylko w autach z silnikiem benzynowym, w wersjach z dieslem wciąż jest stały napęd). Na drodze, dzięki czujnikom, które rozpoznają m.in. rodzaj nawierzchni, przyspieszenia boczne i wzdłużne, różnicy między rodzajami napędu nie czuć.
![]() |
![]() |
TO POLUBISZ | TEGO NIE |
ŚWIATŁA MATRYCOWE Trzeba za nie dopłacić 9230 zł, ale docenimy je podczas każdej podróży nocą. Mają bardzo daleki zasięg i nie oślepiają innych. |
WYSOKI TUNEL Miejsce na nogi pasażera siedzącego na środkowym miejscu kanapy jest ograniczone przez wysoki tunel. |