Dodatkowe nakładki na błotniki i zderzaki nie czynią go terenowcem. Świat zna wiele opowieści o takich, co tylko groźnie wyglądają. Audi też je zna. Dlatego jego przepis na "mogę więcej" w przypadku A-czwórki zawiera dodatkowe składniki - stały napęd na cztery koła, prześwit zwiększony o 37 mm (do 180 mm) oraz ESP ze specjalną funkcją off-road mode. Allroad dysponuje trzema mocnymi silnikami, do wyboru. Dwa z nich to turbodiesle 2.0 TDI i 3.0 TDI, a jeden to 2-litrowa jednostka benzynowa o mocy 211 KM.
Jak w każdym Audi, jeszcze przed wyruszeniem w trasę wrażenie robią genialne wykończenie i wykonanie wnętrza. Tutaj po prostu jakość jest bezbłędna. Sportowe fotele mają wysuwane podparcie pod uda i wraz z kierownicą ustawianą w dwóch płaszczyznach zapewniają bardzo dobrą pozycję do jazdy.
A więc w drogę. Czterocylindrowy, dwulitrowy turbodiesel o mocy 170 KM i maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm w zakresie 1750-2500 obr/min cicho rozbrzmiewa pod maską. Samochód chętnie przyspiesza od niskich obrotów, skrzynia biegów jest bardzo precyzyjna, a osiągi okazują się wystarczające nawet przy jeździe autostradą. Aktywne zawieszenie Audi, mimo zwiększonego prześwitu, jest sprężyste i szybko rozprawia się z nierównościami. Bezpośredni układ kierowniczy przy wysokich prędkościach działa jakby za lekko.
Przestawiam układ ESP w tryb off-road mode i wjeżdżam w niewielki teren. Auto ma też elektroniczną blokadę dyferencjału, której działanie objawia się, gdy jedno z kół wisi w powietrzu. Wtedy Allroad jest w stanie odepchnąć się od podłoża tym kołem, które ma akurat przyczepność. Nasze kombi nie ma problemu z niezbyt wymagającymi podjazdami, ponieważ jego stały napęd 4x4 może dowolnie żonglować mocą. Audi twierdzi, że A-czwórce niestraszne są też przejazdy po wodzie. Nie do końca. Po którejś z rzędu przeprawie, zapala się kontrolka silnika.
Bo Allroad to taka terenówka na niby. Ale i tak pozwala zapuścić się dalej niż jakiekolwiek inne A4.
DANE TECHNICZNE AUDI A4 ALLROAD 2.0 TDI
DANE TECHNICZNE Audi A4 ALLROAD 2.0 TDI | |
---|---|
Cena | 163 840 zł |
Konkurenci | Saab 9-3X |
Silnik | turbodiesel, R4, 2.0 |
Moc/przy obrotach | 170 KM/4200 obr/min |
0-100 km/h | 8,9 s |
Prędkość maksymalna | 213 km/h |
Zużycie paliwa | 6,4 l/100 km |
Emisja CO2 | 169 g/km |
Silnik | pojemność 1968 cm3, 350 Nm przy 1750-2500 obr/min, skrzynia biegów 6M, napęd 4x4. |
Nadwozie | 5-drzwiowe 5-miejscowe kombi, dł. x szer. x wys. 4721 x 1841 x 1495 mm, rozstaw osi 2805 mm, masa wł. 1630 kg, poj. bagażnika 490-1430 l. |
Tekst: Maciej Struk
Komentarze
auto motor i sport, 2009-06-29 11:37:47
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?