Przewidywalna w nowym A4 jest doskonała jakość wykończenia. Tam, gdzie ma być miękko, jest miękko, tam, gdzie szczelina między elementami nadwozia ma mieć dziesiątą część milimetra – tyle dokładnie ma. Trudno się jednak spodziewać, by było inaczej, zwłaszcza że najtańsza wersja (ze 150-konnym silnikiem benzynowym 1.4 TFSI) kosztuje, uwaga, 138 400 zł. Diesle są wyraźnie droższe, najsłabszy (2.0 TDI, 120 KM) ma na metce 150 400 zł – to jednak wersja dla niespieszących się do celu. Pierwsza, która jedzie tak, jak byś się tego spodziewał to 2.0 TDI (150 KM), na którą trzeba wydać kolejne 6400 zł. Auto jest nowoczesne, głównie dzięki opcjonalnym reflektorom Matrix (dodatkowe 9230 zł) i na tyle zachowawcze, by nie odstraszyć klientów ceniących elegancję.
W zgodzie z trendami nowe A4 ma bardziej wyrzeźbione (lżejsze nawet o 120 kg) nadwozie, oszczędniejsze silniki i większy bagażnik – ten ostatni o 15 litrów (teraz ma on 505 l, czyli więcej niż BMW 3 czy Mercedes C). Bardzo przewidywalna jest też „A4” na drodze – z bezpiecznym zachowaniem w zakrętach, nadwoziem, które nie wychyla się nawet przy wyższych prędkościach, oszczędnym dieslem (śr. spalanie około 5 l/100 km) oraz precyzyjną skrzynią.
Na dokładkę auto serwuje kierowcy i pasażerom ultrawygodne fotele. Lista wyposażenia jest długa jak zimowa noc – np. dopłata do skrzyni S-tronic wynosi 9500 zł. Jak pokazało Audi – można więc mieć i wóz, i przewóz. Szkoda tylko, że taka kombinacja tyle kosztuje
Dane producenta | Audi A4 AVANT 2.0 TDI |
Cena | 156 800 zł |
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Rodzaj silnika | turbodiesel, R4 |
Pojemność skokowa | 1968 cm3 |
Moc maksymalna przy obrotach |
150 KM 3250-4200/min |
Maksymalny moment obrotowy w przedziale obrotów |
320 Nm 1500-3250 obr/min |
Rodzaj napędu | na przednie koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna |
OSIĄGI | |
0–100 km/h | 9,2 s |
Prędkość maksymalna | 215 km/h |
ZUŻYCIE PALIWA | |
Średnie | 4,0 l/100 km |
Emisja CO2 | 104 g/km |
NADWOZIE | |
5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4725 x 1842 x 1434 mm, rozstaw osi 2820 mm, masa własna 1550 kg, ładowność 545 kg, poj. bagażnika 505/1510 l, pojemność zbiornika paliwa 40 l. |
Naszym zdaniem
Szymon Piaskowski redaktor "auto motor i sport"
Przykład Insignii pokazuje, jak postęp służy kierowcom. W CDTI oszczędności idą w parze z osiągami.
TO POLUBISZ - SZYBKI DOSTĘP
Dzięki numerycznym przyciskom można zaprogramować skrót np. do konkretnego celu w nawigacji albo kontaktu w telefonie.
TEGO NIE - TYLKO DLA CZTERECH
Wysoki próg na podłodze powoduje, że tylna kanapa nadaje się dla dwóch osób, trzem będzie tam ciasno.