Niezależnie od tego ile razy się do A6 wsiada, jakość "wzrokowo-dotykowa" Audi nie przestaje robić wrażenia. Tandem fotel-kierownica pozwala idealnie "usiąść", drzwi zamykają się jak sejf. Do obsługi systemu MMI trzeba się przyzwyczaić, bo rozbudowana struktura menu wręcz goni liczbę przycisków na tunelu środkowym.
Pneumatyczne zawieszenie o regulowanym prześwicie (plus amortyzatory o zmiennej charakterystyce tłumienia) jest pierwszej klasy. W miły sposób izoluje od nieszczęść świata i daje poczucie, że ze starcia z naszymi tzw. asfaltowymi drogami zawieszenie Audi zawsze wyjdzie zwycięsko.
DANE TECHNICZNE
DANE TECHNICZNE | |
---|---|
Nadwozie | 5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szer. x wys. 4934 x 1862 x 1514 mm, rozstaw osi 2833 mm, masa własna 1940 kg, dopuszczalna ładowność 555 kg, pojemność bagażnika 565/1660 l. |
Silnik | Wysokoprężny, widlasty, sześciocylindrowy, poj.skokowa 2967 cm3, moc maks. 171 kW (233 KM) przy 4000 obr/min, maks. moment obrotowy 450 Nm przy 1400 obr/min. Napęd na cztery koła. |
Osiągi* | Przyspieszenie 0-100 km/h 7,5 s, prędkość maksymalna 231 km/h, średnie zużycie paliwa 8,4 l/100 km |
Cena | Audi A6 Allroad Quattro 239 829 zł |
Z masą blisko 2 ton Allroad ma dość sporo sadła, ale szóstce cylindrów i turbosprężarce jakoś ono nie przeszkadza. Lepiej - niemal w każdej sytuacji masz do dyspozycji zapas osiągów. Na mokrym, śliskim, bardzo śliskim, a nawet jeszcze bardziej parszywym układ przeniesienia napędu nie ma problemów z przekazaniem potężnego momentu obrotowego. Po prostu ruszasz i przyspieszasz. Z punktu widzenia układu napędowego i stabilności na drodze, w tym aucie nie interesuje cię prognoza pogody.
Poza tym, że nadwozie długie na 5 metrów i szerokie na blisko 1,9 metra wymaga odpowiednio więcej miejsca do zaparkowania, w mieście Allroad nie ma słabych stron. Komfort jazdy jest prawie jak w A8, sprzęt audio odpowiedni do ceny auta, zużycie paliwa śmiesznie niskie. Z kolei na drodze, na której można rozwinąć skrzydła, Audi okazuje się znacznie ostrzejsze niż wskazywałby na to jego leśny wygląd. W realnym świecie to wszystko czego trzeba.
Jest duża szansa, że właśnie z silnikiem 3.0 TDI Allroad okaże się najbardziej uniwersalnym samochodem świata. A bez dwóch zdań - najlepszym A6. Trzeba tylko mieć na zbyciu 240 tys. zł.
Tekst: Roman Popkiewicz
Komentarze
~Jaha, 2008-02-01 08:26:49
~Rafał, 2008-01-20 17:32:22
auto motor i sport, 2007-11-27 13:42:48
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?