Audi A6 Avant – Dominator

W wersji kombi Audi A6 jeszcze bardziej zbliżyło się do granicy pięciu metrów. Szacuje się, iż potężny Avant zdominuje sprzedaż A6 i będzie stanowić ponad połowę kupowanych egzemplarzy. W czym tkwi tajemnica jego powodzenia?

Audi A6 Avant
Audi ma mocno pochyloną tylną szybę, inaczej niż większość klasycznych kombi. Jego sylwetka wydaje się prosta, ale jest niezwykle elegancka.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 213 800 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

auto motor i sport 4/2005

Najkrócej rzecz ujmując, można stwierdzić, iż A6 Avant ma wszelkie zalety limuzyny, a na dodatek pojemny i praktyczny przedział bagażowy. Czy w takim razie wybierają go ludzie często transportujący duże ładunki? Niekoniecznie. A6 Avant w swojej klasie przoduje pod względem długości całkowitej (4933 mm), ale nie pojemności bagażnika. Mercedes E pomieści więcej, bo od 690 do 1950 l (A6 Avant od 565 do 1660 litrów).

Audi ma mocno pochyloną tylną szybę, inaczej niż większość klasycznych kombi. Jego sylwetka wydaje się prosta, ale jest niezwykle elegancka. I może tu tkwi tajemnica powodzenia Avanta - posiadanie samochodu typu kombi sygnalizuje, iż właściciel jest człowiekiem aktywnym, potrzebującym nieraz przewieźć coś niekonwencjonalnego. A jednocześnie wybór samochodu, w którym walory estetyczne przeważają nad praktycznymi, ma świadczyć o dobrym guście właściciela.

Jak na tak wielkie auto, A6 Avant prowadzi się nadzwyczaj łatwo i przyjemnie. Duża w tym zasługa układu kierowniczego, z siłą wspomagania zależną od prędkości. Znakomite zawieszenie (oś czterowahaczowa z przodu, wielowahaczowa z tyłu) zapewnia równie stabilne trzymanie się drogi jak w limuzynie. Osobnicy wyjątkowo wybredni, lubiący komfort jazdy, mogą się zaopatrzyć w zawieszenie pneumatyczne, z elektroniczną regulacją twardości amortyzatorów.

2,4-litrowy silnik V6 jest obecnie najsłabszą z dostępnych jednostek benzynowych, ale sprawuje się całkiem przyzwoicie. Przyspieszenie ważącym ponad półtorej tony autem do setki w czasie poniżej 10 sekund powinno zadowolić większość użytkowników, podobnie jak prędkość maksymalna solidnie przekraczająca 200 km/h. Auto takie niestety kosztuje - 187 800 zł. Jesienią ofertę "w dół" ma uzupełnić silnik czterocylindrowy TFSI o pojemności 2,0 l. Na razie, najtańszym A6 Avant jest diesel 2.0 TDI za 184 540 zł.

REKLAMA

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
Nadwozie5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4933 x 1855 x 1463 mm, rozstaw osi 2843 mm, masa własna 1595 kg. Pojemność bagażnika 565-1660 l.
SilnikSześciocylindrowy w układzie V, pojemność skokowa 2393 cm3, moc 130 kW (177 KM) przy 6000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 230 Nm w przedziale od 3000 do 5000 obr/min.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 9,2 s Prędkość maksymalna 226 km/h Średnie zużycie paliwa 9,9 l/100 km
Cena A6 2.4 Avant187 800 zł
* - dane fabryczne, dotyczą wersji ze skrzynią mechaniczną i przednim napędem

Tekst i zdjęcia Tomasz Jaźwiński

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA