auto motor i sport 5/2004
Ogromne rozmiary auta to pierwsza rzecz, jaką zauważa kierowca zajmując miejsce w kokpicie A6. Długa maska zdaje się kończyć na następnym skrzyżowaniu, a rzut oka w lusterko wsteczne budzi podejrzenie, czy aby nie zasiedliśmy za sterami autobusu.
Te subiektywne odczucia znajdują zresztą odbicie w liczbach. Nowe A6 mierzy już blisko pięć metrów długości - a dokładnie 4916 mm. Przewyższa więc nie tylko o 12,5 cm swojego poprzednika, ale też o 7,5 cm nową "piątkę" BMW oraz o 9,8 cm Mercedesa klasy E. Co ciekawe, rozstaw osi (2843 mm) jest nieznacznie krótszy niż u obu wymienionych konkurentów (2888 mm w BMW i 2854 mm w Mercedesie), więc pod względem przestrzeni wewnątrz nowe Audi A6 konkurentów nie przebija. Nie było zresztą takiej potrzeby, w A6 nawet wyjątkowo wybredny osobnik nie miałby podstaw, by narzekać na brak miejsca. Po maksymalnym odsunięciu przednich foteli (a zakres regulacji jest naprawdę szeroki), z tyłu i tak pozostaje dość przestrzeni.
Zresztą Audi poczyniło pewne wysiłki, by A6 było odbierane przez bogatych właścicieli jako auto do jeżdżenia, a nie do wożenia. Cały wzorowo uporządkowany kokpit jest nie tylko skierowany ku prowadzącemu, ale też wyraźnie odgraniczony od części pasażerskiej. Od razu widać, że kierowca tu jest panem, reszta może się co najwyżej przyglądać.
Białe podświetlenie zegarów oraz czerwonawe wskazówek i przycisków tworzą elegancką kompozycję, natomiast pewne zamieszanie wprowadza wielobarwny ekran systemu nawigacyjnego. Na szczęście można go przełączyć na tryb nocny, wtedy jest mniej pstrokaty. Przed dźwignią zmiany biegów umieszczono centrum obsługi systemu MMI (Multi Media Interface), wzorowanego na tym w Audi A8. "Załatwia" on sterowanie większością funkcji, dzięki czemu w kokpicie nie ma natłoku "prztyczków-elektryczków" - wyodrębniono jedynie obsług ę dwustrefowej klimatyzacji. Warto też zwrócić uwagę na element stylistyczny na kierownicy, będący powtórzeniem kształtu nowego "grilla" Audi - samo koło kierownicy wydaje się nieco za wielkie, jak na auto o sportowych ambicjach.