Limuzyny o cechach sportowych, zwane także Gran Turismo, nie są dziś niczym wyjątkowym. Po co tworzy się takie auta? Choćby po to, żeby tym samym samochodem można było przewieźć żonę i dzieci, a w drodze do pracy pokonać na czas sekwencję ulubionych zakrętów. Choć za wystarczający argument mógłby służyć i ten, że mają je podstawowi rywale Audi: BMW, Mercedes czy Porsche.
Z zewnątrz A7 to typowe Audi - trapez z przodu, charakterystyczne lampy przednie i tylne wykorzystujące technologię LED. Ma proporcje samochodu sportowego - jest niskie (1,42 m), szerokie (1,9 m), a przy tym długie (4,97 m). Dzięki temu środek ciężkości ma blisko ziemi, a to niemal zawsze jest gwarancją stabilności. Audi A7 to ultralekka konstrukcja, ponieważ wszystkie elementy nadwozia wykonano z aluminium. Masa własna auta (1770 kg) jest więc niższa niż u bezpośrednich konkurentów.
Na zwinność A-siódemki pracują niska masa własna, ale - przede wszystkim - napęd quattro najnowszej generacji, który potrafi balansować momentem obrotowym nie tylko pomiędzy osiami przednią i tylną, ale także przenieść go w ca- łości na jedno z kół! Efekt jest taki, że A7 na drodze zaskakuje jakością prowadzenia i trzymaniem się nawierzchni. Łatwo jest odnieść wrażenie zaniku siły odśrodkowej.
Jazda A7 to przyjemność. Szybka reakcja na gaz, pewne i przewidywalne właściwości jezdne, świetnie wyważony układ kierowniczy, skuteczne hamulce. Najlepsze wrażenie robi wersja 3.0 TFSI i jej aktywne zawieszenie. Po wybraniu opcji Dynamics, układ kierowniczy zaczyna "ważyć" więcej, reakcje na gaz są zdecydowanie szybsze, a zawieszenie staje się sztywniejsze. Przyjemność z jazdy dopełniają perfekcyjne wykonanie i pierwszorzędne materiały wykończeniowe wnętrza.
AUDI A7 3.0 TFSI QUATTRO S TRONIC
AUDI A7 3.0 TFSI QUATTRO S TRONIC | |
---|---|
Cena | 278 140 zł |
Konkurenci | BMW 5 GT, Mercedes CLS |
Silnik | benzyn., V6, 3.0 kompresor |
Moc/przy obrotach | 300 KM/5250 obr/min |
0–100 km/h | 5,6 s |
Prędkość maksymalna | 250 km/h |
Zużycie paliwa | 8,2 l/100 km |
Emisja CO2 | 190 g/km |
Silnik | pojemność skokowa 2995 cm3, 440 Nm w zakresie 2900–4500 obr/min, skrzynia biegów 7A, napęd na cztery koła. |
Nadwozie | 5-drzw., 5-miejsc. hatchback, dł. x szer. x wys. 4969 x 1911 x 1420 mm, rozstaw osi 2914 mm, masa wł. 1770 kg, poj. zb. paliwa 65 l, poj. bag. 535 l. |
dane producenta |
Auto napędzają wyłącznie 6-cylindrowe silniki. Dla ceniących komfort przygotowano wersje 3.0 TDI i 2.8 FSI. Obie mają po 204 KM i współpracują z 8-biegowym Multitronikiem. Dla ceniących osiągi oferowane są mocniejsze 3.0 TDI (245 KM) i 300-konny 3.0 TFSI z kompresorem. Jeden i drugi z dwusprzęgłową 7-biegową skrzynią S tronic.
Sprzedaż Audi A7 już się rozpoczęła, a cena wyjściowa to, bagatela, 248 000 zł za wersję z przednim napędem i 3-litrowym dieslem.
amis 11/2010