Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0
BP BP

Audi A8: Sprinter klasy biznes

Superwygodne, niesłychanie dynamiczne, bajerancko wyposażone, ale i okrutnie drogie – odświeżone Audi A8.

Audi A8 - pierwsza jazda Końcówki wydechów A8 po lifcie mają spłaszczony kształt

Nadal jest wielkie, ale lżejsze niż przed liftem, nadal superszybkie, ale bardziej oszczędne. Najważniejsze jest jednak to, że A8 jest jeszcze bardziej luksusowe, szczególnie w przedłużonej wersji Lang, w której dla najważniejszych pasażerów – siedzących z tyłu – przewidziano rozkładane fotele.

Prawy, połączony z podnóżkiem zamontowanym w oparciu przedniego fotela, może nawet tworzyć wygodny szezlong – wygodny, ale trochę szkoda, że mimo ogromnego rozstawu osi, nie udało się wygospodarować tyle miejsca, by pasażer mógł rozprostować nogi. Na osłodę zostaje wyborny system masażu, który potrafi naprawdę mocno ugnieść plecy, doskonale wyciszona kabina, która zupełnie izoluje pasażerów od tego, co się dzieje poza nią i doskonały sprzęt audio, zamieniający A8 w salę koncertową.

To, że szczególną troską objęto pasażerów nie oznacza, że kierowca pracuje w złych warunkach. Wręcz przeciwnie – 15 układów bezpieczeństwa dba m.in. o to, by auto samo znalazło miejsce do parkowania, samo zatrzymywało się i ruszało w korku, trzymało bezpieczną odległość od innych aut na autostradzie, a po zmroku pokaże na ekranie ludzi i zwierzęta, znajdujące się na drodze i obok niej.

Turbodoładowany V8 pod maską wystrzeliwuje dwutonowego A8 do setki w czasie poniżej 5 s, a maksymalny moment obrotowy dostępny praktycznie cały czas pozwala na wyprzedzanie na dowolnie krótkim odcinku drogi.

Adam Majcherek - redaktor auto motor i sport

naszym zdaniem
A8 to wspaniałe auto, ale lifting to za mało, by zbliżyć się do genialnego, nowego Mercedesa klasy S.

to polubisz - LED-y robią robotę
Reflektory Matrix – aktywnie sterując snopem światła – nie oślepiają innych i pozwalają na ciągłą jazdę na „długich”.

tego nie - małe duże koła
Duże auto naprawdę dobrze wygląda na dużych felgach. 20-calowe to minimum, a te kosztują 22 tysiące złotych.

DANE PRODUCENTA Audi A8 Lang 4.0 TFSI Quattro Tiptronic

DANE PRODUCENTA Audi A8 Lang 4.0 TFSI Quattro Tiptronic

Cena471 800 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnikabenz., V8 turbo
Pojemność skokowa3993 cm3
Moc maksymalna435 KM
w zakresie obrotów5100-6000/min
Maksymalny moment obrotowy600 Nm
w zakresie obrotów1500-5000 obr/min
Rodzaj napęduna cztery koła; 8-biegowa przekładnia automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h4,6 s
Prędkość maksymalna250 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie9,2 l/100 km
Emisja CO2216 g/km
NADWOZIE4-drzwiowy, 4-miejscowy sedan, długość x szerokośćx wysokość 5265 x 1949 x 1471 mm, rozstaw osi 3122 mm, masa własna 2050 kg, pojemność bagażnika 520 l, pojemność zbiornika paliwa 82 l.

Adam Majcherek

amis

zobacz galerię

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 405 000 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Superwygodne, niesłychanie dynamiczne, bajerancko wyposażone, ale i okrutnie drogie – odświeżone Audi A8.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-01-17 16:04:54
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij