Audi Q5 Sportback: Dla odmiany - TEST

Audi Q5 Sportback jest oferowane z jedynym benzynowym silnikiem o mocy 265 KM i z seryjnym napędem na cztery koła. Jak ten zestaw sprawdza się w praktyce?

Audi Q5 Sportback Fot. Hans-Dieter Seufert
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 192 600 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Patrząc na mocno zaokrąglony tył nadwozia, jedni powiedzą, że to typowe coupé, mając na myśli „mniej auta za większe pieniądze”, inni, że wygląda znakomicie i chętnie dopłacą 15 700 zł – tyle wynosi różnica cen między klasycznym Audi Q5 45 TFSI a odmianą Sportback. Ta ostatnia kosztuje 240 000 zł, ale dodatki sprawiają, że limit ceny można przesunąć znacznie wyżej.
Sportback to zwinny SUV, którego wnętrze w porównaniu ze zwykłą Q-piątką jest niższe z tyłu tylko o 16 mm, a bagażnik mniejszy o 40 l – poza tym ma wszelkie zalety Q5. W oczy rzuca się staranność wykonania. Wygodne fotele i funkcjonalna tablica rozdzielcza z systemem multimedialnym o przejrzystej strukturze sprawiają, że podróż tym autem jest zawsze komfortowa.

REKLAMA
Audi Q5 SportbackFot. Hans-Dieter Seufert
Wnętrze robi wrażenie wysoką jakością. Cyfrowe zegary, czyli tzw. virtual cockpit, kosztują 3080 zł

 

REKLAMA

REKLAMA

Audi Q5 Sportback - Łagodna hybryda 

Za 8520 zł można dokupić adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, które pracuje w pięciu trybach, do wyboru, włącznie z off-roadowym. Zapewnia wyśmienity komfort resorowania i umożliwia zwiększanie lub zmniejszanie przyciskiem prześwitu o kilka centymetrów. Przydaje się to na luźnym podłożu, podobnie jak seryjny napęd na cztery koła. W Q5 zastosowano jego prostszą wersję, czyli quattro ultra, która napęd tylnych kół dołącza dopiero wtedy, gdy zaczyna brakować im trakcji. Podczas jazdy nie sposób tego zauważyć, kierowca zawsze ma pewność, że koła zachowują optymalną przyczepność do podłoża. Zakręty Q5 pokonuje zwinnie, zachowując stabilność, mniej pochwał zbiera silnik. Jednostka benzynowa 2.0 o mocy 265 KM pracuje cicho i zapewnia doskonałe osiągi, ale na gaz nie reaguje tak spontanicznie jak diesle, nie jest też tak oszczędna jak one. Chociaż Q5 to tzw. łagodna hybryda, nie udało nam się zejść ze zużyciem benzyny poniżej
8 l/100 km. Nawet gdy jedzie się powoli, dwusprzęgłowa przekładnia nie zawsze odpowiednio dobiera bieg, zdarzają się jej też szarpnięcia. Q5 Sportback oznacza więc pełny komfort z małym „ale”.

Audi Q5 SportbackFot. Hans-Dieter Seufert
Przedział ładunkowy jest duży i funkcjonalny, po złożeniu dzielonego na trzy części oparcia jego pojemność rośnie do 1480 litrów

 

Dane producenta AUDI Q5 SPORTBACK 45 TFSI
Cena 240 000 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1984 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
265 KM
5250-6500/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
370 Nm
1600-4500/min
Rodzaj napędu na cztery koła
Skrzynia biegów 7-biegowa dwusprzęgłowa
OSIĄGI
0–100 km/h 6,1 s
Prędkość maksymalna 240 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 8,4 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP)
191 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4689 x 1893 x 1660 mm, rozstaw osi 2819 mm, masa własna 1850 kg, pojemność bagażnika 510/1480 l, poj. zbiornika paliwa 70 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA