OKO W OKO Po latach lekceważenia segmentu małych SUV-ów i całkowitym oddaniu BMW pola walki, Audi i Mercedes niemal równolegle prezentują małe SUV-y. Q5 i GLK są prawie identyczne pod względem rozmiarów, ale diametralnie różnią się charakterem. W skórze podwyższonego kombi, à la A6 Allroad, Q5 już samym wyglądem zdradza zamiłowanie bardziej do zakrętów niż wertepów. GLK wręcz przeciwnie. Zapatrzony w większego brata, uwielbiającego hardcorowe bezdroża, mały SUV Mercedesa prezentuje się jak rasowa terenówka. Jego możliwości na drodze są jednak zbliżone do tego, co potrafi Audi Q5.
REKLAMA
REKLAMA
DANE TECHNICZNE AUDI Q5
DANE TECHNICZNE AUDI Q5 | |
---|---|
Cena | 38 300 euro (w Niemczech) |
Konkurenci | BMW X3, Volvo XC60 |
Silnik | turbodiesel, R4, 2.0 |
Moc/przy obrotach | 170 KM/4200 obr/min |
0-100 km/h | 9,5 s |
Prędkość maksymalna | 204 km/h |
Zużycie paliwa | 6,7 l/100 km |
Emisja CO2 | b.d. |
Silnik | poj. 1968 cm3, 350 Nm przy 1750 obr/min, skrz. bieg. 7S-tronic, napęd na cztery koła. |
Nadwozie | 5-drzwiowy SUV, dług. x szer. x wys. 4629 x 1880 x 1653 mm, rozstaw osi 2807 mm, masa własna 1730 kg, poj. bagażnika 540-1560 l. |
Wśród nowoczesnych rozwiązań technicznych znajdziemy 7-stopniową przekładnię z dwoma sprzęgłami, oznaczoną symbolem S-tronic, dostępną jedynie z silnikami 3.0 TDI oraz 2.0 TFSI. Przełączanie biegów można w niej zrzucić na automat lub bawić się w zmianę samemu. Auto przyspiesza płynnie, a przełączanie biegów następuje niemal niezauważalnie.
Sportowego ducha nie można odmówić już podstawowej jednostce - dwulitrowemu TDI. Ten dynamiczny diesel z common-railem budzi się do życia powyżej 2000 obr/min, ale gdy się już obudzi - pokazuje się z najlepszej strony. Najbardziej zaskakuje jego wysoka kultura pracy, niemająca nic wspólnego z surowym działaniem poprzednika wyposażonego w pompowtryskiwacze. W 2009 r. Audi wzbogaci ofertę o 270-konny 3.2 FSI.
Q5 łączy sportowy zadzior z praktycznością. Ma m.in. 540-litrowy bagażnik, próg bagażnika na wysokości zaledwie 69 cm, a tylną kanapę da się przesunąć o 10 cm. Możliwość złożenia na płasko przedniego fotela ucieszy amatorów windsurfingu i właścicieli drabin.
W swojej klasie Audi Q5 wysoko zawiesza poprzeczkę. Dotyczy to także strategii cenowej. Pakiety wyposażenia można łączyć w zestawy - może to być np. czujnik zmiany pasa ruchu i układ utrzymujący samochód na danym pasie, radar odległości z funkcją użycia hamulca albo wizualne i dźwiękowe systemy pomocy w parkowaniu i wiele innych. Tym sposobem można podwyższyć cenę Audi Q5 nawet o 15 000 euro.
Tekst: Klaus-Ulrich Blumenstock,
Zdjęcia: Hans-Dieter Seufert
- WYDARZENIA To ostatni moment by, kupić te samochody – TOP 10
- PIERWSZA JAZDA Nissan Qashqai: Ostatni z dieslem - TEST
- PIERWSZA JAZDA Toyota Mirai: Robić swoje - TEST
- TESTY SAMOCHODÓW UŻYWANYCH Używane Subaru Outback (2009-2015) - Dla indywidualistów
- WYDARZENIA Hulajnogi elektryczne - nowe przepisy, kary i zasady
Komentarze
auto motor i sport, 2008-08-26 10:09:38
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?