Audi Q5 - po wnętrzu go poznacie

Nowe Audi Q5 z zewnątrz zmieniło się nieznacznie, wewnątrz – całkowicie. W rubryce „miejsce urodzenia” wpisano mu Meksyk.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 198 800 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Trzeba sporo fantazji, żeby produkcję najpopularniejszego modelu przenieść z Niemiec do Meksyku, którego mieszkańcy raczej swobodnie podchodzą do życia. Niemcy jak widać tę fantazję mają, choć przez pierwszy okres produkcji inżynierowie z Ingolstadt będą patrzeć Meksykanom na ręce. Audi Q5, którymi jeździliśmy, pod każdym względem prezentują poziom, do jakiego przyzwyczaiły nas nowe modele, np. Q7. 

400 Nm zapewnia Q5 dobrą, ale nie ekscytującą dynamikę

Pozycja za kierownicą jest bardzo dobra, fotele wygodne, a widoczność znacznie lepsza niż w limuzynie, np. A4. Kabinę (przestronną, jeśli podróżują w niej cztery osoby) wykończono

materiałami wysokiej jakości. Do auta wsiada się łatwo; bagażnik ma pojemność 550 litrów, czyli jest o 10 litrów większy niż dotychczas.

Silniki nie pozwalają ekscytować się nadzwyczajną dynamiką (czekamy na wersję SQ5 z mocnym dieslem, mówi się też o benzynowej odmianie RS), ale są elastyczne i oszczędne. Dwulitrowy 190-konny diesel palił średnio około 7 l/100 km, 3-litrowy V6 TDI o mocy 286 KM nawet nieco mniej.

Audi Q5
Audi Q5
Wystrojowi wnętrza bliżej do tego z modelu Q7 a nie np. A4. Przednie fotele mogą mieć funkcję masażu, ale i bez niej są bardzo wygodne

 

Jednostki te są świetnie wyciszone. Zarówno dwusprzęgłowa przekładnia (S tronic, 7 biegów, oferowana do wszystkich silników oprócz topowego diesla), jak i automatyczna (8-biegowy Tiptronic) wyprzedzają myśli kierowcy, pracują bez ociągania i pozwalają zapomnieć o istnieniu skrzyni mechanicznej.

Q5 opcjonalnie może mieć zawieszenie pneumatyczne z regulacją w zakresie 60 milimetrów, amortyzatory o zmiennej sile tłumienia nierówności i sportowy mechanizm różnicowy. Układ jezdny bardzo stara się, z dobrym skutkiem, ukryć masę samochodu, którego nadwozie pozostaje stabilne. Zawieszenie świetnie tłumi nierówności, o ile nie jest włączony tryb Dynamic, który utwardza amortyzatory.

Najtańsze Audi Q5 kosztuje 159 tysięcy złotych – tyle trzeba zapłacić za model ze 150-konnym silnikiem 2.0 TDI. Za dopłatą samochód można wzbogacić o systemy bezpieczeństwa ułatwiające jazdę w mieście i poza nim, o high-endowe systemy audio (firmy Bang & Olufsen), a także elementy z zakresu komfortu (wirtualne wskaźniki, dostęp do internetu) i rozrywki (tablety dla pasażerów siedzących z tyłu).

Audi Q5
Audi Q5
Audi Q5
Audi Q5
Jeden z nowych trybów to lift/offroad – podnosi zawieszenie o 45 mm przy prędkości do 35 km/h Gładzik „odczytuje” cyfry i litery oraz ułatwia wprowadzanie celu do nawigacji
Audi Q5
Audi Q5
Audi Q5
Audi Q5
Świetna jakość spasowania i materiałów – po prostu typowe Audi Świetna jakość spasowania i materiałów – po prostu typowe Audi

 

Q5 ma też pewne wady. Pasażerowi podróżującemu na środku kanapy będzie mniej wygodnie niż tym, którzy siedzą na zewnętrznych miejscach, z powodu wysokiego tunelu kryjącego wał napędowy i twardszego środkowego oparcia. Nowe Q5 ma także konserwatywną stylizację, choć podobno klient Audi nie oczekuje rewolucji.

 
Audi Q5
 
Audi Q5
 
TO POLUBISZ    TEGO NIE 
USTAWNY BAGAŻNIK
Większy niż w poprzedniku (przy rozłożonych siedzeniach), z łatwo składanymi oparciami i prawie płaską podłogą. 
ODBICIE PANELU HEAD-UP
Może auto było niekorzystnie ustawione wzgędem słońca, ale panel head-up cały czas odbijał się w szybie.

Wygląd SUV-a urozmaicają jednak detale, np. imitacje końcówek wydechu – mają one raczej ładnie wyglądać niż spełniać konkretne funkcje. Audi twierdzi, że tak właśnie chcieli klienci. Pierwsze Q5 z meksykańskiej ziemi pojawią się w sprzedaży na przełomie stycznia i lutego.

Dane producenta AUD Q5 2.0 TDI S TRONIC
Cena 192 000 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika turbodiesel
Pojemność skokowa 1968 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
190 KM
3800-4200/min
Maksymalny moment obrotowy
w przedziale obrotów
400 Nm
1750-3000/min
Rodzaj napędu na cztery koła; 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa
OSIĄGI
0–100 km/h 7,9 s
Prędkość maksymalna 218 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 5,2 l/100 km
Emisja CO2 136 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4663 x 1893 x 1659 mm, rozstaw osi 2819 mm, masa własna 1845 kg, ładowność 670 kg, pojemność bagażnika 550/1550 l, pojemność zbiornika paliwa 65 l.

NASZYM ZDANIEM
Szymon Piaskowski, redaktor "auto motor i sport"
Pod każdym względem lepszy od poprzednika. Nic nie wskazuje na to, żeby znów nie miał się okazać nr 1 na listach sprzedaży Audi. Na nasz gust ma jednak zbyt konserwatywną stylizację.
Zobacz także:
Zobacz również:
REKLAMA