[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Audi Q7 50 TDI: jak spa na kołach | TEST

Za jego drzwiami czekają cisza, spokój, fotele z funkcją masażu i wentylacji oraz system audio wysokiej klasy. Nie, to nie gabinet spa, tylko Audi Q7 po face liftingu.

Audi Q7 To mało oryginalne stwierdzenie, ale masywne, 5-metrowe nadwozie naprawdę sprawia na drodze wrażenie o połowę lżejszego
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 319 800 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Zmiany stylistyczne w odnowionym Q7 dotyczą detali – auto ma nowe klosze reflektorów i tylnych świateł, inne zderzaki,osłonę chłodnicy oraz ozdobne listwy. W środku wystający ponad tablicę rozdzielczą ekran zastąpiono dwoma – jeden jest elementem systemu multimedialnego (teraz znajduje się na konsoli środkowej), drugi służy do obsługi klimatyzacji. Wokół nich jest dużo plastiku o wyrafinowanej nazwie „piano black”, ale mniej wyrafinowanym wyglądzie, gdyż widać na nim ślady palców i najmniejsze nawet drobinki kurzu. Poza tym jakość materiałów i ich spasowanie są z najwyższej światowej półki.

Audi Q7 - w sieci 4G

Update wyposażenia oznacza, że Q7 jest teraz lepiej skomunikowane z otoczeniem, zapewnia dostęp do internetu 4G, a z jego systemem multimedialnym można się porozumieć głosem. Poza tym siedmiu różnych kierowców może zapisać do 400 różnych parametrów zgodnie ze swoimi preferencjami, auto zaś rozpozna po sygnale z kluczyka, który z nich siada akurat za kierownicą i przywoła zapisane ustawienia. Co ważne, w gąszczu tych funkcji każdy szybko się odnajdzie.

REKLAMA

Audi Q7 - pod nazwą 50 TDI kryje się 3-litrowy diesel

Na drodze Q7 jest oazą spokoju i komfortu, polecenia kierowcy wykonuje jakby od niechcenia, co jest zasługą działającej płynnie ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów i silnika 3.0 TDI. Wady? Przekładnia czasami zbyt długo zwleka ze zmianą biegu, co wydaje się zupełnie  niepotrzebne, jeśli uwzględnić, ile siły napędowej jednostka ta zapewnia już przy niskich obrotach. Kultura pracy wysokoprężnego silnika V6 jest znakomita, a 48-woltowa instalacja pozwala wyłączyć go np. przy dojeżdżaniu do świateł i w ten sposób zaoszczędzić kilka kropel paliwa. M.in. dzięki temu jego zużycie okazuje się całkiem zadowalające i wynosi od 7 do 11 l/100 km. Natomiast największym zaskoczeniem jest to, jak łatwo i lekko Q7 daje się prowadzić na krętej drodze. Oczywiście z przerwami na masaż.

Na życzenie (i po zapłaceniu 7780 zł) fotele z przodu mogą „opukać” plecy, rozciągnąć w nich mięśnie lub zafundować tzw. masaż  wypoczynkowy

Dane producenta Audi Q7 50 TDI QUATTRO TIPTRONIC
Cena 330 500 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika turbodiesel, V6
Pojemność skokowa 2967cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
286 KM
3500-4000/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
600 Nm
2250-3250/min
Rodzaj napędu na cztery koła
Skrzynia biegów 8-biegowa automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 6,5 s
Prędkość maksymalna 241 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 6,9 l/100 km
Emisja CO2 181 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5- lub 7-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 5063 x 1970 x 1740 mm, rozstaw osi 2994 mm, masa własna 2240 kg, pojemność bagażnika 740/1925 l, pojemność zbiornika paliwa 75 l (w opcji – 85 l).

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA