Zmiany stylistyczne w odnowionym Q7 dotyczą detali – auto ma nowe klosze reflektorów i tylnych świateł, inne zderzaki,osłonę chłodnicy oraz ozdobne listwy. W środku wystający ponad tablicę rozdzielczą ekran zastąpiono dwoma – jeden jest elementem systemu multimedialnego (teraz znajduje się na konsoli środkowej), drugi służy do obsługi klimatyzacji. Wokół nich jest dużo plastiku o wyrafinowanej nazwie „piano black”, ale mniej wyrafinowanym wyglądzie, gdyż widać na nim ślady palców i najmniejsze nawet drobinki kurzu. Poza tym jakość materiałów i ich spasowanie są z najwyższej światowej półki.
Audi Q7 - w sieci 4G
Update wyposażenia oznacza, że Q7 jest teraz lepiej skomunikowane z otoczeniem, zapewnia dostęp do internetu 4G, a z jego systemem multimedialnym można się porozumieć głosem. Poza tym siedmiu różnych kierowców może zapisać do 400 różnych parametrów zgodnie ze swoimi preferencjami, auto zaś rozpozna po sygnale z kluczyka, który z nich siada akurat za kierownicą i przywoła zapisane ustawienia. Co ważne, w gąszczu tych funkcji każdy szybko się odnajdzie.
Audi Q7 - pod nazwą 50 TDI kryje się 3-litrowy diesel
Na drodze Q7 jest oazą spokoju i komfortu, polecenia kierowcy wykonuje jakby od niechcenia, co jest zasługą działającej płynnie ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów i silnika 3.0 TDI. Wady? Przekładnia czasami zbyt długo zwleka ze zmianą biegu, co wydaje się zupełnie niepotrzebne, jeśli uwzględnić, ile siły napędowej jednostka ta zapewnia już przy niskich obrotach. Kultura pracy wysokoprężnego silnika V6 jest znakomita, a 48-woltowa instalacja pozwala wyłączyć go np. przy dojeżdżaniu do świateł i w ten sposób zaoszczędzić kilka kropel paliwa. M.in. dzięki temu jego zużycie okazuje się całkiem zadowalające i wynosi od 7 do 11 l/100 km. Natomiast największym zaskoczeniem jest to, jak łatwo i lekko Q7 daje się prowadzić na krętej drodze. Oczywiście z przerwami na masaż.

Dane producenta | AUDI Q7 50 TDI QUATTRO TIPTRONIC |
Cena | 330 500 zł |
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Rodzaj silnika | turbodiesel, V6 |
Pojemność skokowa | 2967cm3 |
Moc maksymalna przy obrotach |
286 KM 3500-4000/min |
Maksymalny moment obrotowy przy obrotach |
600 Nm 2250-3250/min |
Rodzaj napędu | na cztery koła |
Skrzynia biegów | 8-biegowa automatyczna |
OSIĄGI | |
0–100 km/h | 6,5 s |
Prędkość maksymalna | 241 km/h |
ZUŻYCIE PALIWA | |
Średnie | 6,9 l/100 km |
Emisja CO2 | 181 g/km |
NADWOZIE | |
5-drzwiowy, 5- lub 7-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 5063 x 1970 x 1740 mm, rozstaw osi 2994 mm, masa własna 2240 kg, pojemność bagażnika 740/1925 l, pojemność zbiornika paliwa 75 l (w opcji – 85 l). |
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!
Zobacz także:
- Porsche Macan Turbo - wrażenia z jazdy ostrym SUV-em
- Kia Proceed GT - stylowe kombi z Korei
- Land Rover Discovery Sport - czy SUV może być bardziej uniwersalny?
Komentarze