REKLAMA

Audi Q7: Krzywa wzrostu - TEST

Ma bardzo duże wnętrze, jest komfortowe i funkcjonalne, a do tego daje kierowcy sporo przyjemności z jazdy – Audi Q7 po face liftingu.

Audi Q7 Materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 281 200 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Coraz bardziej ciekawi nas, kiedy krzywa oznaczająca średnią powierzchnię domu jednorodzinnego przetnie się z krzywą wyznaczającą powierzchnię przeciętnego SUV-a. Może zajmie to jeszcze trochę czasu, jednak mówiąc zupełnie serio, ilość miejsca na pewno jest ważnym składnikiem komfortu. Pod tym względem Audi Q7, którego długość wynosi ponad pięć metrów ma akurat sporo do zaoferowania – maksymalna pojemność jego przedziału transportowego może bowiem wynieść nawet 2050 litrów.

Zobacz także:

REKLAMA

Audi Q7 - Wyczuwalne zmęczenie  

Na jego pełne wykorzystanie sześciocylindrowy silnik wspierany turbosprężarką reaguje jednak niechętnie. Trzylitrowa jednostka benzynowa ma wprawdzie moc 340 KM, a maksymalny moment obrotowy o wartości 500 Nm rozwija już przy 1370 obr/min, ale nawet gdy auto nie jest mocno obciążone, silnik brzmi jakby mocno się wysilał. I to mimo że 8-biegowa przekładnia automatyczna w porę załącza wyższy bieg. Tym większe wrażenie robi zwinność Q7 – auta ważącego prawie 2,2 tony.

 

Audi Q7Materiały prasowe
Wnętrze ładne i  „jakościowe”, ale obsługa multimediów nie zawsze jest prosta

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Audi Q7 - Wiedza zakazana

To prawda, że układ kierowniczy wielkiego SUV-a nie daje aż takiej wiedzy o tym, co znajduje się pod kołami, jak dzieje się to w niektórych modelach konkurentów. To dlatego, że Audi kładzie główny nacisk na komfort i Q7 mocno filtruje sygnały dobiegające ze styku opon i nawierzchni. Ale auto wyposażone w systemy skrętnych kół i stabilizacji nadwozia (pakiet za 25 040 zł) sprawia sporo frajdy na krętej drodze. Nad bezpieczeństwem czuwa efektywny układ hamulcowy (100-0 km/h – 35,3 m). Silnik szybko reaguje na naciśnięcie gazu, żwawiej niż V6 TDI, jednak od 4000 obr/min staje się dość głośny. Zmierzony przez nas apetyt jednostki TFSI nie schodzi poniżej 11,8 l/100 km, co jest standardowym wynikiem dla dużego SUV-a. Teraz czekamy, czy średnia spadku zużycia paliwa i wzrostu osiągów kiedyś się przetną.

Audi Q7Materiały prasowe
Rozstaw osi wynoszący trzy metry i przesuwana o 10 cm kanapa sprawiają, że z tyłu jest mnóstwo miejsca

Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester

Dane producenta Audi Q7 55 TFSI QUATTRO S LINE
Cena 334 800 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, V6 turbo
Pojemność skokowa 2995 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
340 KM
5000-6400/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
500 Nm
1370-4500/min
Rodzaj napędu na cztery koła
Skrzynia biegów 8-biegowa przekładnia automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 5,9 s
Prędkość maksymalna 250 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 11,4-10,0 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP)
259-228 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 7-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 5063 x 1970 x 1741 mm, rozstaw osi 2994 mm, masa własna 2140 kg, poj. bagażnika 740/2050 l, poj. zbiornika paliwa 85 l.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA