Ten samochód, w sierpniowym wydaniu „amis”, które do kiosków trafi 10 lipca, zestawiliśmy z dwoma innymi modelami, które mimo że są ultramocne, to można z nich korzystać na co dzień. Mowa o BMW M8 Gran Coupe i Porsche 911 Turbo S Cabrio.

Audi RS 6 Avant - 3,6 s i 305 km/h
Tymczasem tu i teraz na warsztat bierzemy Audi RS 6. Szybka charakterystyka – pod maską silnik 4.0 V8 biturbo, moc maksymalna 600 KM, moment obrotowy 800 Nm, setka w 3,6 s i prędkość maksymalna, jeśli zdejmiemy kaganiec (a kosztuje to 71 950 zł, bo w pakiecie są jeszcze ceramiczne hamulce, dynamiczny układ kierowniczy z tylną osią skrętną i sportowy mechanizm różnicowy), 305 km/h. I pierwszą zaletą, nie mogło być inaczej, są oczywiście osiągi, a raczej fakt, w jak przystępny sposób są one podane. W codziennej jeździe, kiedy muskamy pedał gazu, RS 6 zupełnie nie sprawia wrażenia auta o takich możliwościach. O komforcie jazdy będzie za chwilę, ale w sumie, w normalnym ruchu człowiek czuje się w RS 6 praktycznie jak w dowolnym A6 z TDI pod maską. Wystarczy jednak rozluźnić staw skokowy, by świat za szybko stał się mało wyraźny. Kombi nabiera prędkości nie wiadomo kiedy.
Audi RS 6 Avant - pogoda nie ma znaczenia
RS 6 sprawia wrażenie, że te spektakularne osiągi są dostępne w każdych warunkach pogodowych, np. w deszczu, w którym przyszło nam przejechać dużą część testowego dystansu. Podczas startu z funkcją launch control elektronika tylko na ułamek sekundy „dusi” silnik, by za chwilę RS 6 odpychał się od asfaltu czterema kołami w sposób iście fenomenalny. Na mokrej nawierzchni trzeba jednak uważać, bo szerokie opony po pierwsze łatwo wpadają w aquaplaning, a po drugie wysoka masa auta robi swoje. W szybszych łukach samochód może gwałtownie stracić przyczepność i zanim elektronika ujarzmi potwora ten zdąży się „przesunąć się” o kilkadziesiąt centymetrów. Wciskanie gazu, przy wyjściu z łuku i bez włączonego systemu stabilizacji przeważnie kończy się spektakularnym poślizgiem. Natomiast na suchym RS 6 jest bardzo przewidywalne, przyczepne i stabilne nawet przy wysokiej prędkości.

Komentarze