W ich wnętrzu panuje niemal absolutna cisza. Tak samo jest na zewnątrz, bo tocząc się z wolna niemal bezszelestnie przeszywają powietrze, duszne i ciężko wiszące nad okolicą. To jednak cisza przed burzą, a najpewniej przed huraganem. Żeby się rozszalał, wystarczy wcisnąć pedał gazu, prowokując wichurę osiągów i grzmoty wydechu. Wtedy, z siłą 600, 625 i 650 mechanicznych koni, każde z tych aut pędzi jak błyskawica i nawet droga do piekarni jest jak tor wyścigowy.

Audi RS 6, BMW M8 Gran Coupe, Porsche 911 Turbo S Cabrio - Osiągi każdego dnia
Porsche 911 Turbo S ani tym bardziej Audi RS 6 czy BMW M8 nie są samochodami, którymi wyjeżdża się z garażu od święta, a po krótkiej przejażdżce chowa pod pokrowcem. To auta, którymi każdego dnia jeździ się do pracy i na zakupy, a w weekend wyjeżdża za miasto.
Pod względem funkcjonalności na co dzień Audi RS 6 nie ma sobie równych. W jego wnętrzu jest tyle miejsca, a bagażnik jest tak pojemny, jak w każdej „A6”. Komfort jazdy? Również stoi na wysokim poziomie – auto nie podskakuje na nierównościach, mimo że ma 22-calowe obręcze. Fotele okazują się szerokie i dość miękkie. Podczas jazdy autostradą we wnętrzu jest cicho, dźwięk silnika ani hałas powietrza opływającego karoserię nie są dokuczliwe, a jeśli dodać do tego znakomitą widoczność z wnętrza i pełnowartościową kanapę, na której mogą wygodnie podróżować dorośli, otrzymujemy superszybkie auto rodzinne.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Tuż za plecami Audi czai się BMW. „Ósemka” to dziś (obok Serii 7) najbardziej luksusowy model marki – nowoczesne wyposażenie oraz imponujące wykończenie wnętrza stawiają BMW 8 Gran Coupé na poziomie Porsche Panamery i czterodrzwiowego Mercedesa-AMG GT. W wersji M, a już zwłaszcza w wyostrzonej Competition, samochód stawia bardziej na sport niż na komfort, co czuć podczas pokonywania każdej nierówności. Jego zawieszenie jest twarde, z wydechu bez przerwy wydobywa się basowy pomruk, a kierownica pracuje z oporem. BMW M8 ma wiele wspólnego z M5, ale wyróżnia je bezkompromisowy charakter – zawiedziony będzie ten, kto uważał M8 za „szybką kanapę” w stylu gran turismo. Nie zmienia to faktu, że wnętrze wyciszono lepiej niż w RS 6, na kanapie jest prawie tak samo wygodnie (mniej wygodnie będzie wysokim pasażerom), a bagażnik nadal okazuje się spory, chociaż o 90 litrów mniejszy niż w M-piątce.
Komentarze
~daro, 2020-10-14 17:32:47
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?