[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
BP BP
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Audi RS 7 performance - smak potęgi

Audi RS 7 performance potrafi więcej niż typowy samochód sportowy i nie kryje się ze swoją siłą. Komfort jest jedynie dodatkiem.

Audi RS 7 performance Dwa owale skrywają cztery prawdziwe końcówki wydechów. W wersji performance wydech i dyfuzor mogą mieć tylko czarny kolor

Po mocnym wciśnięciu gazu przekładnia nie redukuje biegu. Nie musi, bo fala momentu obrotowego sprawia, że auto w okamgnieniu nabiera prędkości. Robi to tak gwałtownie, że kierowca głową uderza w zagłówek, szwy pikowanej tapicerki odciskają mu się na plecach, a obraz w bocznych szybach błyskawicznie rozmywa.

605 KM i 750 Nm pozwalają przyspieszyć do setki w 3,7 s!

Można by pomyśleć, że tak przyspiesza każde mocne auto, ale tutaj nie chodzi o start od zera RS 7 performance rozpędza się w taki sposób, gdy gaz wciskamy do spodu przy 100 km/h. Do prędkości z dwójką z przodu auto gna, jakby ograniczenia tego świata nie robiły na nim wrażenia.

BP

REKLAMA

REKLAMA

Audi RS 7 performance Szersze progi, 21-calowe aluminiowe obręcze kół oraz lakierowane na czarny połysk obramowanie szyb i kratka osłony chodnicy – to wyróżniki wersji performance

Audi RS 7 to sportowo stylizowany liftback, który wyglądem przypomina coupé z dwiema parami drzwi. I z której strony patrzeć, wygląda niekonwencjonalnie. Pod karoserią kryje się silnik znany również z RS 6 – benzynowy 4.0 V8, który ma moc 560 KM i 700 Nm momentu obrotowego. Ale Audi ma też w cenniku wzmocnioną wersję tej jednostki, w RS 7 performance osiąga ona moc o 45 KM większą oraz ma zwiększony do 750 Nm moment obrotowy(z funkcją overboost), ale dostępny w węższym zakresie obrotów (2500–5500/min) niż w zwykłym RS 7.

REKLAMA

Audi RS 7 performance Silnik 4.0 V8 biturbo w wersji performance otrzymał zastrzyk mocy i momentu – 45 KM i 50 Nm

Ten mocny silnik połączono z 8-stopniową skrzynią tiptronic, która zmienia przełożenia szybko i nie szarpie podczas „zapinania” kolejnych biegów. Doceniamy też, że w trybie manualnym (obsługa dźwignią lub łopatkami przy kierownicy) to kierowca decyduje, kiedy chce zmienić bieg – skrzynia nie ingeruje, nawet wtedy, gdy obroty silnika odbiją się od ogranicznika. Każde mocne wciśnięcie gazu sprawia, że powyżej 3000 obr/min z wydechu wydobywa się niskotonowy pomruk (pod ciśnieniem spalin otwierają się ruchome klapy). Nie jest to przeraźliwie głośny ryk, ale basowe mruknięcie, które odbija się echem od fasad kamienic.

REKLAMA

REKLAMA

Audi RS 7 performance Z tyłu miejsca na nogi i wokół głowy jest dużo, ale małe okna i szerokie przednie fotele ograniczają widoczność

Na sportowej, spłaszczonej u spodu kierownicy zamontowano m.in. przycisk „drive select”. Dzięki niemu można wybrać jeden z trybów pracy samochodu (różne ustawienia m.in. zawieszenia, układów napędowego, kierowniczego i wydechowego). Tryb Comfort pozwala cieszyć się stosunkowo płynną i komfortową jazdą, tryb Auto sam na bieżąco dobiera do stylu jazdy parametry samochodu – wystarczy mniej niż sekunda, żeby wszystkie podzespoły RS 7 performance zmieniły swoją charakterystykę, np. w momencie szybkiego przyspieszania.

REKLAMA

Audi RS 7 performance

W trybie Dynamic natomiast samochód staje się dokładnie taki, jaki być powinien – bardzo agresywny i wyczulony na każdy dotyk pedału gazu oraz ruch kierownicą. Utwardza się również standardowe pneumatyczne zawieszenie RS 7, które podczas jazdy w mieście jest ultraniewygodne. Sprawdza się jednak w zakrętach, ponieważ auto ważące dwie tony w ogóle nie przechyla się na boki, co jest bardziej niż zaskakujące.

REKLAMA

REKLAMA

Audi RS 7 performance Za ceramiczne tarcze hamulcowe trzeba zapłacić 46 360 zł. Przy tej masie auta – warto

Moment obrotowy silnika jest przekazywany stale do czterech kół (napęd quattro). Układ rozdziela siłę napędową w proporcjach 60% na tylną oś, 40% na przednią. W razie potrzeby nawet 100% siły napędowej może trafić na jedną oś za sprawą samoblokującego się centralnego mechanizmu różnicowego.

REKLAMA

Audi RS 7 performance lementy z włókna węglowego, w które wpleciono ledwo widoczne  niebieskie nici, wyglądają imponująco

To, oraz sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi (dostępny w pakiecie RS Dynamic Plus z ceramicznymi tarczami hamulcowymi i ogranicznikiem prędkości do 305 km/h) umożliwia poślizg kół tylnej osi. Przy umiejętnym wykorzystaniu dużej mocy Audi RS 7 performance banalnie łatwo daje wprowadzić się w poślizg (ESP ma tryb Sport, ale można je też całkowicie wyłączyć) i równie łatwo z niego wyprowadzić. Uśmiech na twarzy kierowcy gwarantowany.

REKLAMA

REKLAMA

Audi RS 7 performance W erze wirtualnych kokpitów analogowe wskaźniki i wyświetlacz między nimi to rozwiązanie dość klasyczne

Audi RS 7 performance to duży i ekskluzywny liftback wyposażony niemal jak luksusowa limuzyna. Jednak bardziej niż do spokojnej jazdy zachęca do częstego korzystania z mocy silnika – rozpędzi się do 100 km/h w 3,7 s, a po 11,5 s łamie barierę 200 km/h. A jeśli choć raz odpuścisz gaz, jadąc na przykład w tunelu (w trybie Dynamic) i usłyszysz wydobywające się z wydechu gromkie wystrzały, będziesz chciał słyszeć je ciągle. Bo pikantny charakter tego samochodu uzależnia.

REKLAMA

Dane producenta AUDI RS 7 PERFORMANCE
Cena 596 300 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, V8 biturbo
Pojemność skokowa 3993 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
605 KM
6100-6800/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
750 Nm
2500-5500/min
Rodzaj napędu na cztery koła; 8-bieg. przekładnia automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 3,7 s
Prędkość maksymalna 305 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 9,5 l/100 km
Emisja CO2 221 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 4-miejscowy liftback, długość x szerokość x wysokość 5012 x 1911 x 1419 mm, rozstaw osi 2915 mm, masa własna 1930 kg, pojemność bagażnika 535 l, pojemność zbiornika paliwa 65 l (jako opcja – 75 l).
Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 327 800 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij