REKLAMA

Audi RS Q3 Sportback: Liczy się silnik - TEST

Wygląda jakby miał na sobie kamizelkę odblaskową, ale oprócz krzykliwej stylizacji Audi RS Q3 Sportback oferuje coś jeszcze – świetny, 5-cylindrowy silnik turbo.

Audi RS Q3 Sportback Fot. Jacek Hanusz
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 138 100 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Dźwięk pracy tej jednostki jest ochrypły, a na postoju czuć jej drgania, jakby nie mogła się doczekać, kiedy kierowca wciśnie gaz. Trzeba tylko pamiętać o jednym – za żadne skarby w systemie multimedialnym nie należy wybierać dźwięku „wyrazistego”, bo wtedy na pierwszy plan wybijają się melodie z głośników.

REKLAMA
Audi RS Q3 SportbackFot. Jacek Hanusz
Kierownicę obszyto alcantarą; znajdują się na niej przyciski RS1 i RS2 do zmiany trybów jazdy

Audi RS Q3 Sportback - Drogie dodatki

Tradycyjnie dla Audi lista wyposażenia dodatkowego zdaje się nie mieć końca, a ceną podstawową modelu absolutnie nie należy się sugerować. Egzemplarz widoczny na zdjęciach był wyposażony w elementy warte ponad połowę wyjściowej ceny. Przednie hamulce ceramiczne kosztują 27-28 tys. zł, a tzw. sportowy układ wydechowy – ponad 5700 zł. Zupełnie absurdalna jest kwota, której Audi żąda za podniesienie prędkości maksymalnej z 250 do 280 km/h – prawie 9 tys. zł! Już bez tego RS Q3 to bardzo szybki samochód, który nie ma żadnego problemu z efektywnym zamienianiem siły napędowej na osiągi. Napęd quattro eliminuje problemy z trakcją, nawet, a może przede wszystkim, na mokrej nawierzchni. Silnik kręci się do 7000 obr/min, a szczególną chęć do jazdy auto wykazuje powyżej 3500 obr/min. Najlepsze, że reaguje na gaz szybko i gdyby nie przekładnia za długo zastanawiająca się nad zmianami biegów, mielibyśmy tu zestaw doskonały.

Audi RS Q3 Sportback - Comfortowy crossover 

Na drodze RS Q3 pozostaje wierny swojej naturze, tzn. jest przede wszystkim komfortowym crossoverem. Jego układ kierowniczy nie jest zbyt bezpośredni, choć samochód szybko reaguje na ruchy kierownicą, a przechyły nadwozia jasno dają do zrozumienia, kiedy kończy się przyczepność opon. RS Q3 podsumujemy więc tak – silnik, a potem długo, długo nic.

Audi RS Q3 SportbackFot. Jacek Hanusz
2,5-litrowy silnik, który gra na pięć cylindrów, to w tych czasach unikat: jednostki o takiej konstrukcji stosuje dziś tylko Audi

 

Dane producenta AUDI RS Q3 SPORTBACK
Cena 284 200 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R5 turbo
Pojemność skokowa 2480 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
400 KM
5850-7000/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
480 Nm
1950-5850/min
Rodzaj napędu na cztery koła
Skrzynia biegów 7-biegowa dwusprzęgłowa
OSIĄGI
0–100 km/h 4,5 s
Prędkość maksymalna 250 km/h (280 km/h po zdjęciu ogranicznika prędkości)
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 9,8-10,2 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP)
223-232 g/km
NADWOZIE

5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4507 x 1851 x 1557 mm, rozstaw osi 2681 mm, masa własna 1775 kg, poj. bagażnika 530/1400 l, poj. zbiornika paliwa 63 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA