Dźwięk pracy tej jednostki jest ochrypły, a na postoju czuć jej drgania, jakby nie mogła się doczekać, kiedy kierowca wciśnie gaz. Trzeba tylko pamiętać o jednym – za żadne skarby w systemie multimedialnym nie należy wybierać dźwięku „wyrazistego”, bo wtedy na pierwszy plan wybijają się melodie z głośników.
![]() |
Kierownicę obszyto alcantarą; znajdują się na niej przyciski RS1 i RS2 do zmiany trybów jazdy |
Audi RS Q3 Sportback - Drogie dodatki
Tradycyjnie dla Audi lista wyposażenia dodatkowego zdaje się nie mieć końca, a ceną podstawową modelu absolutnie nie należy się sugerować. Egzemplarz widoczny na zdjęciach był wyposażony w elementy warte ponad połowę wyjściowej ceny. Przednie hamulce ceramiczne kosztują 27-28 tys. zł, a tzw. sportowy układ wydechowy – ponad 5700 zł. Zupełnie absurdalna jest kwota, której Audi żąda za podniesienie prędkości maksymalnej z 250 do 280 km/h – prawie 9 tys. zł! Już bez tego RS Q3 to bardzo szybki samochód, który nie ma żadnego problemu z efektywnym zamienianiem siły napędowej na osiągi. Napęd quattro eliminuje problemy z trakcją, nawet, a może przede wszystkim, na mokrej nawierzchni. Silnik kręci się do 7000 obr/min, a szczególną chęć do jazdy auto wykazuje powyżej 3500 obr/min. Najlepsze, że reaguje na gaz szybko i gdyby nie przekładnia za długo zastanawiająca się nad zmianami biegów, mielibyśmy tu zestaw doskonały.
Audi RS Q3 Sportback - Comfortowy crossover
Na drodze RS Q3 pozostaje wierny swojej naturze, tzn. jest przede wszystkim komfortowym crossoverem. Jego układ kierowniczy nie jest zbyt bezpośredni, choć samochód szybko reaguje na ruchy kierownicą, a przechyły nadwozia jasno dają do zrozumienia, kiedy kończy się przyczepność opon. RS Q3 podsumujemy więc tak – silnik, a potem długo, długo nic.
![]() |
2,5-litrowy silnik, który gra na pięć cylindrów, to w tych czasach unikat: jednostki o takiej konstrukcji stosuje dziś tylko Audi |
Dane producenta | AUDI RS Q3 SPORTBACK |
Cena | 284 200 zł |
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Rodzaj silnika | benzynowy, R5 turbo |
Pojemność skokowa | 2480 cm3 |
Moc maksymalna przy obrotach |
400 KM 5850-7000/min |
Maksymalny moment obrotowy przy obrotach |
480 Nm 1950-5850/min |
Rodzaj napędu | na cztery koła |
Skrzynia biegów | 7-biegowa dwusprzęgłowa |
OSIĄGI | |
0–100 km/h | 4,5 s |
Prędkość maksymalna | 250 km/h (280 km/h po zdjęciu ogranicznika prędkości) |
ZUŻYCIE PALIWA | |
Średnie (WLTP) | 9,8-10,2 l/100 km |
Emisja CO2 (WLTP) |
223-232 g/km |
NADWOZIE | |
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4507 x 1851 x 1557 mm, rozstaw osi 2681 mm, masa własna 1775 kg, poj. bagażnika 530/1400 l, poj. zbiornika paliwa 63 l. Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej! Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami! Zobacz także: |
Komentarze