BMW 2 Active Tourer to pierwsze auto z Monachium stworzone bardziej z myślą o pasażerach niż o kierowcy. Model ten powinny docenić rodziny z dziećmi, szczególnie jeśli lubią aktywnie spędzać czas. Bawarczycy nie chcą ich dłużej odsyłać do konkurencji, choćby do Mercedesa, który z powodzeniem od wielu lat sprzedaje Klasę B – również z napędem na przednią oś i również z jednobryłowym nadwoziem.
Według prognoz, rynek vanów w ciągu 10 lat ma się zwiększyć dwukrotnie. Patrząc na serię 2 AT z boku, nie sposób uniknąć porównań z Kią Carens. Na szczęście proporcje nadwozia, wysoko poprowadzona linia okien oraz krótkie zwisy nadwozia, przedni oraz tylny, to już klasyczna szkoła stylistyczna BMW. Beemkowy są też przód i tył auta, z typowymi dla tej marki reflektorami, tylnymi lampami oraz zderzakiem, w który wkomponowano charakterystyczną osłonę chłodnicy. Wnętrze to także klasyka gatunku. Przed oczami kierowcy znajdują się bardzo czytelne zegary. Rozmieszczenie przełączników jest intuicyjne. Bardzo znajomo wyglądają wloty powietrza, duży ekran nawigacji, radioodtwarzacz oraz pulpit sterowania systemem iDrive. Nie podobać może się zbyt niskie umiejscowienie panelu sterującego klimatyzacją. Jakość wykończenia, zastosowane tworzywa są także typowe dla BMW. Tak samo jak „zorientowana” na kierowcę konsola środkowa.
Z tyłu dużo się zmieści
Zalety wnętrza warto odkrywać z tylnej kanapy. Jej siedzisko podzielono na dwie części (60:40), natomiast oparcie na trzy (40:20:40). Siedziska da się przesuwać o 13 cm do przodu, zaś oparcie złożyć, uzyskując niemal idealnie płaską podłogę bagażnika. Oparcia można ustawić w jednej z trzech pozycji, zyskując miejsce na dodatkowy bagaż. Przy standardowym ułożeniu siedzeń przestrzeń na walizki ma objętość 468 l (wliczając podpodłogowy schowek o pojemności 70 l). Kiedy obydwie części kanapy przesuniemy maksymalnie do przodu, a oparcia ustawimy niemal pionowo (pozycja „cargo”), bagażnik urośnie do 636 l. To nie koniec możliwości przewozowych Active Tourera. Jeśli zamówimy fotel pasażera ze składanym oparciem, przewieziemy wewnątrz samochodu przedmioty o długości 2,4 m, np. deskę surfingową, czy nawet karnisze okienne. Na pokładzie jest mnóstwo schowków; nawiewy klimatyzacji znajdują się również z tyłu. Przestronność kabiny to wyjątkowy atut tego auta i to mimo rozstawu osi o 2 cm krótszego niż w kompaktowym BMW 1, które jest najzwyczajniej ciasne. W „dwójce” Active Tourer nawet rośli pasażerowie podróżują wygodnie, niezależnie czy przyjdzie im zająć miejsce z przodu czy z tyłu.