Oczywiście spece od marketingu bawarskiej marki opowiadają o tym, że nadwozie ma bardziej wyrazisty charakter, że sylwetka stała się bardziej muskularna, a tył wydaje się szerszy. Może i tak, ale największą zmianę widać, gdy spojrzy się odnowionej "trójce" w oczy: błyszczą tam, niczym olimpijskie koła, światła do jazdy dziennej, gadżet, jakiego BMW pozazdrościło chyba Audi - tyle że tam mają one kształt świetlistej girlandy. Z tyłu - zmienione lampy mienią się czerwienią i diodowym światłem kierunkowskazów.
BMW 3 to pierwszy model seryjny z dostępem do internetu
Ucieszą się nie tylko esteci - dla tych, którzy umiejętności obsługi elektronicznych gadżetów nie wyssali z mlekiem matki, BMW uprościło system i-Drive. Teraz wyposażony jest nie tylko w pokrętła, ale też w przyciski pozwalające bezpośrednio uruchamiać poszczególne funkcje. "Wszystkomogące" pokrętło-przycisk - które dotychczas występowało solo i jak test na inteligencję stawiało niektórych przed nie lada wyzwaniem - odeszło w przeszłość.
Po wciśnięciu innego przycisku - startera - melduje się nowy sześciocylindrowy diesel wersji 330d Jest lżejszy (o 5 kg), mocniejszy (o 14 koni mechanicznych) i mniej truje (z dodatkowym katalizatorem już dziś spełnia normę Euro 6) niż przed liftingiem. 245-konna trzylitrowa jednostka jest jednocześnie mocna i łagodna. Od 1500 do powyżej 4000 obrotów z dumnym brzmieniem nabiera mocy, która może być przekazywana na koła za pośrednictwem bardzo precyzyjnej sześciostopniowej skrzyni mechanicznej lub również sześciostopniowego "automatu". W sprincie do setki 330d uzyskuje wynik 6,2 s, tylko o 0,2 s gorszy niż rezultat "trójki" 335d z silnikiem biturbo. Z tą jednostką i dzięki tylnemu napędowi "trójka" z niezwykłą precyzją pożera zakręty, a długie proste "łyka" bez zastanowienia. Precyzyjny układ kierowniczy oraz ESP wyskalowane z wielkim wyczuciem świetnie współgrają ze sprężystym zawieszeniem. Program obowiązkowy odnowionej "trójki" został więc wykonany, bo obowiązkiem BMW jest jeździć na sportowo.
Tekst: Jörn Thomas
Zdjęcia: Achim Hartmann
DANE TECHNICZNE BMW 330d
DANE TECHNICZNE BMW 330d | |
---|---|
Cena | 170 500 zł |
Konkurenci | Audi A4, Alfa 159 |
Silnik | diesel, R6, 3.0 |
Moc/przy obrotach | 245 KM/4000 obr/min |
0-100 km/h | 6,2 s |
Prędkość maksymalna | 250 km/h |
Zużycie paliwa | 6,2 l/100 km |
Emisja CO2 | 164 g/km |
Silnik | poj. 2993 cm3, 520 Nm przy 1750 obr/min, skrzynia biegów 6A, napęd na tylne koła. |
Nadwozie | czterodrzwiowy, pięciomiejscowy sedan, dł. x szer. x wys. 4531 x 1817 x 1421 mm, rozstaw osi 2760 mm, masa własna 1625 kg. |
Komentarze
auto motor i sport, 2008-10-02 14:39:22
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?