REKLAMA

BMW 320d Touring: setka powodów | TEST

Wierząc niektórym opiniom można by pomyśleć, że turbodiesel już zaraz zniknie z powierzchni Ziemi. Nic bardziej mylnego, a najlepszym dowodem jest BMW 320d.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 109 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Styliści twierdzą, że nadwozie auta powinno być rozpoznawalne po narysowaniu kilku podstawowych linii. Proszę bardzo – długi przód, bardzo krótki przedni zwis, idealnie prosta linia boczna i charakterystyczny „zakręt” na końcu bocznych szyb. Oto BMW 3.

BMW 320d - wciąż na szczycie 

Przede wszystkim, pod groźbą odsądzenia od czci i wiary zaryzykujemy stwierdzenie, że wyłączając wersję 340i – dziś już jedyną z sześciocylindrowym silnikiem benzynowym – najlepszą odmianą „trójki” jest właśnie ta z oznaczeniem 320d. Turbodiesel o mocy 190 KM, na dodatek rozwijający moment obrotowy o wartości 400 Nm, zapewnia wszystkie niezbędne w codziennej jeździe osiągi – i więcej – a do tego zużywa tak mało paliwa, że benzynowe czterocylindrowce nie mogą o tym nawet marzyć. Na trasie z Wrocławia do Krakowa, pokonanej głównie z prędkością 140 km/h, egzemplarz testowy zużył 6,5 l/100 km – na zimowych oponach i mokrej nawierzchni. Jeśli w aucie wielkości bliskiej tej, jaką jeszcze nie tak dawno miały limuzyny serii 5 i zapewniając komfort nieodbiegający szczególnie od komfortu serii 5 nie jest to mistrzostwo świata, to nie wiemy co nim jest.

REKLAMA

Doskonale zestrojone tryby jazdy to jedna z największych zalet układu napędowego 320d

BMW 320d - tryby jazdy 

Ogromną zaletą „trójki” są świetnie zestrojone tryby jazdy. W codziennym użytkowaniu znakomicie sprawdza się zwyczajny „comfort” – silnik korzysta z niskich oraz niższych obszarów średnich obrotów, zawieszenie tłumi nierówności miękko, a układ kierowniczy działa z przyjemnym oporem. Słowem, „trójka” pod każdym względem zachowuje się jak większa limuzyna.
Jednak naszym zdaniem podczas spokojnej jazdy przynajmniej tak samo dobry jest tryb „eco pro”, który łagodzi reakcje silnika, wcześnie załącza wysokie biegi i ogólnie pracą układu napędowego zarządza tak, by oszczędzić dodatkowe krople paliwa. Jednocześnie „trójka” przez cały czas pozostaje „trójką” – ostra kiedy trzeba i przez cały czas komfortowa, a wystarczy mocniej wcisnąć pedał gazu, żeby przyspieszenie było takie, jak w trybie „sport”.

BMW 320d - układ kierowniczy nie jest idealny

Kierowca siedzi daleko od przedniej osi i w plecach świetnie czuje zachowanie samochodu. Układ kierowniczy jest precyzyjny i chociaż tzw. wyczucie nie jest jego najlepszą stroną, to pozwala w każdej sytuacji ustawić nos auta oraz utrzymać tor jazdy w taki sposób, że nie potrzeba żadnych korekt. W wypadku testowej Serii 3 Touring ruchy kierownicą w okolicy położenia środkowego nie wywoływały też zbyt szybkich reakcji auta, czego doświadczyliśmy w poprzedniej testowanej „trójce” wyposażonej w tzw. sportowy układ kierowniczy.
Zrozumiemy każdego, kto wybierze model innej firmy ze względu na stylizację, wizerunek marki, własne upodobania oraz setkę innych powodów – i przy poziomie jaki te auta dziś prezentują, w wypadku każdego z nich będzie to dobry wybór. Warto jednak, by miał świadomość, że nie wybierając Serii 3 nie wybiera najlepszego.

Miejsce pracy kierowcy jest znakomite. Jedyna wada to przeciętna czytelność instrumentów

Dane producenta BMW 320D XDRIVE TOURING
Cena 189 000 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika turbodiesel, R4
Pojemność skokowa 1995 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
190 KM
4000/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
400 Nm
1750-2500/min
Rodzaj napędu na cztery koła
Skrzynia biegów 8-biegowa przekładnia automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 7,4 s
Prędkość maksymalna 225 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 5,5 l/100 km
Emisja CO2 143 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, dł. x szer. x wys. 4709 x 1827 x 1445 mm, rozstaw osi 2851 mm, masa własna 1715 kg, poj. bagażnika 500/1510 l, pojemność zbiornika paliwa 40 l (w opcji – 59 l).

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA