[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.3
BP BP

BMW 330e – „trójka” z wtyczką

BMW wprowadza hybrydową „trójkę”. Do setki przyspiesza w 6 sekund, a paliwa zużywa mniej niż wersja z silnikiem Diesla.

Pod maską BMW 330e pracują w tandemie dwa silniki – spalinowy (184 KM) i elektryczny (88 KM). Ten drugi, chociaż słabszy, zapewnia spory zastrzyk siły napędowej i to już od chwili startu. Łączna moc zespołu napędowego to 252 KM i 420 Nm, a to gwarantuje nie byle jakie osiągi – pierwsze 100 km/h 330e osiąga już po 6,1 s!

Hybrydowa „trójka” jest zatem BMW z krwi i kości, ale ekologię traktuje bardzo serio. Średnie zużycie paliwa (przez pierwsze 100 km) to zaledwie 1,9 l. Dlaczego przez pierwsze? Bo po wyjęciu wtyczki z gniazdka elektrycznego auto potrafi przejechać na elektronach 40 km, rozpędzając się maksymalnie do 120 km/h. Akumulatory schowane pod podłogą bagażnika nie pozwalają na większe przebiegi, bo są po prostu za małe.

REKLAMA

Gdyby były większe, auto stałoby się cięższe, no i droższe. Ucierpiałaby na tym funkcjonalność, bo bagażnik bardziej by się skurczył (już teraz jest mniejszy o 25%). Niepotrzebnie wzrósłby też czas ładowania akumulatorów – teraz trwa to 2 godziny i 12 minut. Gorsze byłyby też właściwości jezdne, które zależą m.in. od rozkładu masy (tu wynosi ona 49:51%).

To polubisz    Tego nie
KLIMATYZACJA POSTOJOWA
Kiedy auto ładuje się z gniazdka, można zaprogramować temperaturę w jego wnętrzu – latem je schłodzić, a zimą schłodzić.
NIEWIELKI BAGAŻNIK
Jego pojemność to zaledwie 370 l (110 l mniej niż w zwykłym BMW 3). Wszystkiemu winne są akumulatory.

Jazda 330e to prawdziwa przyjemność, głównie za sprawą błyskawicznej reakcji auta na gaz. Z punktu widzenia kierowcy zmieniło się niewiele – momenty przełączania się pomiędzy silnikami spalinowym i elektrycznym są nie do wyczucia, a dynamika jazdy jest rewelacyjna.

Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów jazdy. Max eDrive oznacza poruszanie się wyłącznie na prądzie. W trybie Save Battery akumulator można doładować do 50% podczas jazdy albo przechować zmagazynowaną energię na później. W trybie Auto eDrive komputer sam decyduje o tym, kiedy i z którego silnika ma korzystać. Trzeba przyznać, że ekologii w stylu BMW 330e nie sposób nie polubić.

Dane producenta BMW 330e
Cena od 174 000 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benz., R4 turbo, 2.0 + elektr. AC
Pojemność skokowa 1998 cm3
Moc maks. zespołu hybrydowego 252 KM
Maksymalny moment obr. 420 Nm
Rodzaj napędu na tylne koła; 8-biegowa przekł. autom.
OSIĄGI
0–100 km/h 6,1 s
Prędkość maksymalna 225 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 1,9 l/100 km
Emisja CO2 44 g/km
NADWOZIE
4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan, długość x szerokość x wysokość 4633 x 1811 x 1429 mm, rozstaw osi 2810 mm, masa własna 1735 kg, ładowność 535 kg, pojemność bagażnika 370 l, pojemność zbiornika paliwa 41 l.

Warto wiedzieć
Michał Hutyra redaktor "auto motor i sport"
W ciągu najbliższych lat każdy model BMW będzie oferowany w wersji hybrydowej plug-in. Debiut trochę spóźniony, ale przykład „trójki” pokazuje, że BMW potrafiło połączyć znakomite osiągi z oszczędnością paliwa.
  

zobacz galerię

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 78 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij