BMW przyzwyczaiło nas do tego, że auta tej marki poddane liftingowi zmieniają się nieznacznie. Podobnie jest z „szóstką” – nowa ma inne zderzaki, w każdej z „nerek” jest teraz 9 zamiast 10 poprzeczek, a w kloszach reflektorów w miejsce ksenonowych żarników montuje się standardowo diody LED. W kabinie już w podstawowej wersji pojawił się pakiet nawigacyjny Connected Drive, a pasażerowie będą mogli korzystać m.in. z usług concierge’a, który na życzenie np. zarezerwuje stolik w restauracji i prześle bezpośrednio do samochodowej nawigacji wskazówki jak do niej dotrzeć.
Najprzyjemniejszą nowością w odświeżonej „szóstce” jest jednak nie concierge, a montowany seryjnie w 640i sportowy układ wydechowy, pozwalający kierowcy na decydowanie o tym jakiej ścieżki dźwiękowej chce słuchać. Układ ten wyposażono w zawór, który sprawia, że po wybraniu trybu Sport lub Sport+ zmienia się akustyka wydechu i do uszu pasażerów dociera przyjemnie głośny gang silnika. W pozostałych trybach pracy układu wydechowego zawór jest zamknięty i nic nie zakłóca błogiej ciszy panującej na pokładzie. Podczas jazdy 640i jest takie jak przed liftingiem – powożone delikatnie okazuje się znakomitym kompanem na długie podróże, a zaganiane pokazuje pazur i chętnie poddaje się woli kierowcy, choć w zakrętach czuć, że swoje waży.
Pasażerowie z przodu mogą rozkoszować się nie tylko ciszą na pokładzie, ale i komfortowymi fotelami obszytymi skórą, z elektryczną regulacją i pamięcią ustawień oraz świetnym sprzętem audio. Podróżującym z tyłu komfort jazdy zakłóci ciasnota, bo jeśli siedzący z przodu mają ponad 180 cm wzrostu, tym z tyłu zostanie niewiele miejsca na nogi.
![]() |
![]() |
Charakterystyczna kierownica z niewielkim środkiem to cecha szczególna aut z pakietem sportowym M | Nowością na liście wyposażenia BMW 640i Coupe jest dwukolorowa skórzana tapicerka |
DANE PRODUCENTA | BMW 640i Coupe |
Cena | 383 000 zł |
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Rodzaj silnika | benzynowy, R6 turbo |
Pojemność skokowa | 2979 cm3 |
Moc maksymalna w przedziale obrotów |
320 KM 5800–6000/min |
Maksymalny moment obrotowy w przedziale obrotów |
450 Nm 1300–4500 obr/min |
Rodzaj napędu | na tylne koła; 8-biegowa przekładnia automatyczna |
OSIĄGI | |
0–100 km/h | 5,3 s |
Prędkość maksymalna | 250 km/h |
ZUŻYCIE PALIWA | |
Średnie | 7,4 l/100 km |
Emisja CO2 | 172 g/km |
NADWOZIE | |
2-drzwiowe, 4-miejscowe coupé, długość x szerokość x wysokość 4894 x 1894 x 1369 mm, rozstaw osi 2855 mm, masa własna 1870 kg, pojemność bagażnika 460 l, pojemność zbiornika paliwa 70 l. |
Naszym zdaniem
Adam Majcherek redaktor "auto motor i sport"
640i jest przestronniejsze i wygodniejsze niż Porsche 911 i bardziej sportowe niż Mercedes S w wersji coupé. Jeśli zależy Ci na takich cechach – będziesz zadowolony.
TO POLUBISZ - WYŚWIETLACZ HUD
A szczególnie jego bardzo precyzyjne wskazania nawigacji – z takim pilotem nie sposób zabłądzić.
TEGO NIE - WYKOŃCZENIE TUNELU
Dużą powierzchnię lakierowanego plastiku na tunelu środkowym szybko porysujesz obrączką czy kluczami.
Komentarze
auto motor i sport, 2015-08-05 13:55:43
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?