Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
BP BP
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

BMW M550i - z rekordem na rok

BMW M550i xDrive to najszybsza seryjna „piątka” jaka kiedykolwiek postawiła opony na asfalcie. Ten tytuł straci dopiero w 2018 r., gdy zobaczymy topową wersję M5. Wrażenia zza kierownicy.

BMW M550i BMW M550i

Woody Allen powiedział kiedyś, że jeśli chcemy rozbawić Boga, wystarczy powiedzieć mu o swoich planach. Nie wiemy, czy i jaka siła pociąga za sznurki związane z pogodą, ale kiedy pod koniec kwietnia dotarliśmy do Monachium, ktoś musiał mieć niezły ubaw. Przywitał nas śnieg i temperatury bliskie zeru. Na szczęście niemieckie służby drogowe nie wydawały się przez zimę zaskoczone, a załoga z BMW zdołała obuć flotę M550i xDrive w porządne ogumienie.

BP
BMW M550i BMW M550i

BMW M550i - z dywizjonu M Performance

W największym skrócie – samochody ze stajni BMW M Performance to modele zaparkowane w 3/4 drogi do prawdziwych „M-ek”. Nie tak nachalne, zarówno pod względem wydawanych dźwięków, jak i wyglądu, szybkie, ale bardziej na ekspresową podróż po Europie niż na tor. Już na wstępie BMW modelem M550i stara się pokazać plecy Mercedesowi-AMG E 43 i wyposaża „piątkę” w silnik V8, który napędzał... poprzednie M5. Rywal ze Stuttgartu pod maską ma o dwa cylindry mniej. 

BMW M550i BMW M550i

4,4-litrowa jednostka BMW nabiera powietrza w płuca przez dwie turbosprężarki typu TwinScroll, ma zmienne czasy faz rozrządu Vanos i system zmiennego skoku zaworów ssących Valvetronic. Z papierów wynika, że wyciąga 462 KM (w zakresie 5500-6000 obr/min) oraz 650 Nm (1800-4750 obr/min) – czyli prawie o 100 KM mniej niż w odchodzącym M5. M550i w dodatku odpycha się od ziemi czterema kołami. Nawiasem mówiąc, w napęd 4x4 będzie też wyposażone kolejne M5. BMW podkreśla jednak, że w każdym przypadku faworyzowana ma być tylna oś i najmocniejszymi „piątkami” jeździ się tak, jakby miały tylny napęd.

BMW M550i BMW M550i

Jeszcze słowo o stylizacji. Tak jak w wypadku poprzedniej „piątki” zyskuje ona przy bliższym poznaniu. Z pozoru nic nie szokuje ani nie zachwyca, ale to chyba właśnie jest jej największa siła. M550i dorzuca garść stylizacyjnych detali – niebieskie zaciski hamulców, dwie podwójne końcówki wydechu (choć schowane w jednej obudowie), skromny spojler na pokrywie bagażnika oraz wloty i wyloty powietrza na nadwoziu. Niewprawne oko mogłoby przejść obok tego auta obojętnie, co dla wielu będzie pewnie bardziej zaletą niż wadą. Również wnętrze jest niemal jak ze zwykłej „piątki” z dieslem. Najlepsze wrażenie robi kierownica – gruba, świetnie wystylizowana, aż prosi się, by złapać ją w ręce.

BMW M550i BMW M550i

BMW M550 i na drodze – trochę jak seria 7, trochę jak M5

W trybie Comfort modelem M550i jedzie się jak pierwszym z brzegu BMW serii 7 – dźwięk silnika jest przytłumiony, 8-biegowa przekładnia automatyczna ZF szybko wbija kolejne biegi, kierownicą kręci się z minimalnym oporem. Mimo obniżonego o 10 mm zawieszenia adaptacyjnego M550i nierówności tłumi tak samo sprawnie jak wersje standardowe. Dodatkowo można też zamówić sportowe zawieszenie M oraz tzw. aktywny układ kierowniczy ze zmienną siłą wspomagania. 

BMW M550i BMW M550i

Charakter Mr Hyde’a zaczyna ujawniać się w trybie Sport, a najlepiej – Sport Plus. Oparcie pedału gazu o podłogę wywołuje wtedy przyspieszenie totalne, niezależnie od tego, czy asfalt jest mokry czy suchy. Zawieszenie M550i ma też tę znakomitą cechę, że kiedy jedzie się blisko granicy poślizgu, samochód opiera się na dwóch zewnętrznych kołach, a nie tylko na jednym, co bardzo daleko przesuwa granicę podsterowności. Jak powiedzieli nam inżynierowie, choć w oficjalnej notce informacji o tym brak, nawet 100 procent momentu napędowego może być wysłane do tylnych kół. 

BMW M550i BMW M550i

Tak zestrojony układ napędowy sprawia, że wydaje Ci się, że jesteś lepszy niż w rzeczywistości, a kolejne zakręty atakujesz z coraz większą pewnością. Gdybyśmy mieli wytknąć jakąś pojedynczą wadę, to byłby nią układ kierowniczy, który (w trybach sportowych) powinien dawać większe pojęcie o tym, jak skręcone są koła. Zastosowanie z tyłu jednotłoczkowych zacisków przy hamulcach brzmi za to trochę tak, jak szukanie oszczędności. Natomiast reakcje na ruchy kierownicą, stabilność auta, kiedy wpada się z zakrętu w zakręt oraz niewielkie przechyły nadwozia – to wszystko zebrane razem nie pozostawia wątpliwości, że BMW jest w dobrej formie. 

BMW M550i BMW M550i

Spieszymy też donieść, że kaganiec w postaci kontroli trakcji i ESP można zwolnić z obowiązków częściowo lub całkowicie i pokusić się o uślizgi tylnej osi. M550i to nie jest jednak typ drogowego chuligana, lecz bardzo szybkiej limuzyny. Silnik V8 nie wydaje z siebie agresywnych strzałów przy zmianie biegów, a cały samochód nie stara się na siłę udowodnić, że jest lub będzie lepszy od M5 – bo prawda jest taka, że nie jest i nie będzie. M550i to taki atleta w garniturze, który odstawi amatorów, ale przegra z profesjonalistą wyposażonym w odpowiedni sprzęt. Co nie znaczy, że nie sprawi frajdy tym, którzy przyjdą go oglądać.

BMW M550i BMW M550i

Tzw. komfortowym fotelom (opcja) daleko do konstrukcji kubełkowych. Mogłyby lepiej podpierać ciało z boku

BMW M550i BMW M550i

Ustawienia jazdy zmienia się przełącznikiem obok dźwigni zmiany biegów. Tryb Sport ma dwa oblicza – zwykłe oraz z pazurem (Sport Plus). Kontrolę trakcji i ESP można zwolnić z obowiązków

BMW M550i BMW M550i

Pod względem jakości materiałów, stylizacji wnętrza i łatwości obsługi M550i xDrive trzyma bardzo wysoki poziom zwykłej „piątki”

BMW M550i BMW M550i

W nadkolach M550i xDrive znajdziemy co najmniej 19-calowe obręcze, wloty i wyloty powietrza to nie imitacje

BMW M550i BMW M550i

4,4-litrowy silnik V8 wyposażono w dwie turbosprężarki typu Twin Scroll

BMW M550i BMW M550i

W zależności od wybranego trybu wskaźniki przybierają różną formę. „Zimny” wygląd tarcz ze wskaźnikiem chwilowego zużycia paliwa to wyróżnik trybu Eco Pro. W Sport/Sport Plus zegary zyskują czerwone obwódki, w trybie Comfort wyglądają najbardziej klasycznie

BMW M550i BMW M550i
Dane producenta BMW M550i xDRIVE 4.4 V8
Cena 412 700 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, V8 turbo
Pojemność skokowa 4395 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
462 KM
5500-6000/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
650 Nm
1800-4750/min
Rodzaj napędu na cztery koła; 8-bieg. przekł. automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 4,0 s
Prędkość maksymalna 250 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 8,9 l/100 km
Emisja CO2 204 g/km
NADWOZIE
4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan, długość x szerokość x wys. 4962 x 1868 x 1467 mm, rozstaw osi 2975 mm, masa własna 1810 kg, pojemność bagażnika 530 l, poj. zbiornika paliwa 68 l.
Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 113 200 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij