REKLAMA

BMW M8 Cabriolet: 305 km/h bez dachu nad głową - TEST

BWM M8 Cabriolet – szybkie i luksusowe jak nigdy wcześniej, ale wściekłe jak każde BMW M.

BMW M8 Fot. Kacper Mucha
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 100 000 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Dzisiaj, poza limuzyną serii 7, to BMW 8 jest najbardziej luksusowym modelem marki. Nic dziwnego, że w odmianach Coupé i Cabriolet uważa się je za konkurenta Bentleya Continentala GT/GTC. Wystarczy rzut oka na wnętrze wykończone z niezwykłą starannością i wykonane z materiałów najlepszej jakości, by zrozumieć w czym rzecz. BMW 8 Cabriolet to komfortowe i luksusowe auto, ale jego najdroższa, najmocniejsza i najszybsza odmiana M8 to inna historia. Samochód naszpikowano techniką, dzięki czemu mimo wysokiej masy własnej jest zatrważająco szybki. Ma aktywne zawieszenie pneumatyczne, hamulce z tarczami ceramicznymi, tzw. sportowy mechanizm różnicowy i progresywny układ kierowniczy – wszystko to sprawia, że w trybie Sport, gdy wszystkie podzespoły działają według zasady „full attack”, BMW M8 staje się precyzyjnym narzędziem do jazdy.

BMW M8Fot. Kacper Mucha
Charakterystycznym elementem obecnej stylizacji BMW są ogromne „nerki” – te w „8” są poziome, co sprawia, że samochód wydaje się szerszy

BMW M8Fot. Kacper Mucha
W odmianie Competition  – wymaga dopłaty 87 tys. zł – otrzymuje się m.in. sportowy układ wydechowy

BMW M8 Cabriolet - 3,3 s do setki 

Najważniejszą nowością w modelach z rodziny M obecnej generacji jest napęd na cztery koła, który przeniósł osiągi mocnych aut marki na całkiem inny poziom – M8 przyspiesza do 100 km/h w 3,3 sekundy, co jest rewelacyjnym wynikiem. Jednak inaczej niż np. w modelach Porsche, które wystrzelają przed siebie bez buksowania kołami, tutaj podczas szybkiego startu nieco unosi się przód, auto opiera się na tylnych kołach, a opony wściekle mielą asfalt – nawet gdy korzysta się z funkcji launch control, do głosu dochodzi typowy dla marki chuligański charakter.
Natomiast w zakrętach dają się we znaki gabaryty auta, bo BMW jest długie i szerokie, więc szybka jazda nim przypomina raczej prowadzenie usportowionej limuzyny, a nie ostrego jak brzytwa sportowca. Takie wrażenie wynika być może z faktu, że M8 ma nieco zbyt dużą kierownicę, a już na pewno wpływa na to brak układu skrętnych kół tylnej osi – jest on montowany w słabszej odmianie M850i, której reakcje na skręt kierownicą są bardziej żywiołowe, natomiast M8 prowadzi się płynniej i bardziej stabilnie. Jest tak oczywiście do czasu, kiedy kierowca zmieni charakterystykę pracy napędu, bo jednym przyciskiem można włączyć jego sportowy tryb lub całkiem odłączyć napęd przednich kół. W pierwszym samochód pokonuje zakręty, delikatnie uślizgując się tylnymi kołami, w drugim – staje się urządzeniem do zamieniania tylnych opon w siwy dym. Powtórzymy to, co pisaliśmy w przypadku technicznie zbliżonego BMW M5 – w obu tych samochodach jazda poślizgami jest zaskakująco łatwa do opanowania. Co ciekawe, BMW M8 ma też coś na wzór systemu „palenia gum”. Wystarczy włączyć tryb tylnonapędowy, a następnie wcisnąć gaz i hamulec, jak przy szybkim ruszaniu, a samochód będzie stał w miejscu, tylne koła zostaną natomiast zasłonięte kłębami dymu.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

REKLAMA

REKLAMA

BMW M8Fot. Kacper Mucha

BMW M8 Cabriolet - Delikatny powiew wiatru

Kiedy kierowcy znudzą się szaleństwa za kierownicą, może ustawić podzespoły w komfortowy tryb pracy, uruchomić muzykę z rewelacyjnego zestawu audio marki Bowers & Wilkins i jechać przed siebie prawie jak luksusową limuzyną. Fotele BMW M8 wyglądają na wygodne i takie właśnie są – mają bardzo szeroki zakres regulacji, świetnie podtrzymują kierowcę w zakrętach, a dzięki funkcji wentylacji siedziska i nawiewu ciepłego powietrza na kark umożliwiają jazdę bez dachu nawet w niesprzyjających warunkach. Wyciszenie kabiny przy rozłożonym dachu nie odbiega wcale od tego w wersji Coupé, a przy złożonym nawet do 120 km/h powiew wiatru w zasadzie nie jest odczuwalny, o ile wykorzysta się tzw. windshot, czyli siatkę rozkładaną za przednimi fotelami. Wtedy z tyłu już nikt nie usiądzie, ale powiedzmy szczerze – na dwóch mikrosiedziskach zmieści się co najwyżej dziecko.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Problem z BMW M8 Competition Cabriolet jest w zasadzie jeden – wszystkiego w nim za dużo: jest za mocne, za szybkie i zbyt drogie (z opcjami kosztuje milion złotych). Jeżeli nie wymaga się aż takiego przesytu, a jedynie szybkiego i komfortowego samochodu z otwartym nadwoziem i silnikiem V8, lepszym wyborem będzie BMW M850i. Do tego w kieszeni zostanie 240 tys. zł.

Zobacz także:


BMW M8Fot. Kacper Mucha
Wysokiej jakości skóra, wszechobecne włókno węglowe oraz aluminium – wnętrze M8 wykonano według najwyższych standardów

BMW M8Fot. Kacper Mucha
Zmiany trybu pracy napędu z cztero- na tylnonapędowy można dokonywać w trakcie jazdy

BMW M8Fot. Kacper Mucha
Wystarczy rzut oka na obudowę głośnika czy przeszycia tapicerki, by zauważyć wysoką jakość wykonania

Dane producenta BMW M8 COMPETITION CABRIOLET
Cena 790 900 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, V8 turbo
Pojemność skokowa 4395 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
625 KM
6000/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
750 Nm
1800-5800/min
Rodzaj napędu na cztery koła
Skrzynia biegów 8-biegowa przekładnia automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 3,3 s
Prędkość maksymalna 305 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 10,6-10,8 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP)
241-246 g/km
NADWOZIE
2-drzwiowy, 2-miejscowy kabriolet, długość x szerokość x wysokość 4867 x 1907 x 1353 mm, rozstaw osi 2827 mm, masa własna 2085 kg, pojemność bagażnika 350 l, pojemność zbiornika paliwa 68 l.

zobacz galerię

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA