Powtarzamy przy każdej okazji: jeśli ktoś nie zamierza ładować akumulatorów hybrydy plug-in, zakup takiego auta powinien sobie odpuścić. Zużycie paliwa przez BMW X3 z nienaładowanymi akumulatorami oscyluje wokół 10 l/100 km w mieście i 8 l/100 km w trasie – to wartości w najlepszym razie przeciętne. Do słabości tego modelu można też zaliczyć ograniczenia związane z wysoką masą własną. X3, ważące z kierowcą ponad dwie tony, nie jest tak zwinne w zakrętach jak wersje spalinowe, choć i tak pod tym względem wyróżnia się w swojej klasie. Masę auta czuć jednak zarówno podczas skręcania, jak i hamowania, nieco niższy jest też komfort resorowania. Umieszczone pod kanapą akumulatory nie ograniczają przestrzeni w kabinie, ale przesunięty w tył zbiornik paliwa (o pojemności tylko 50 l) zmniejszył bagażnik aż o 100 litrów.


W układzie napędowym hybrydowego X3 pierwsze skrzypce gra 2-litrowa jednostka benzynowa o mocy 184 KM, wspomaga ją 109-konny silnik elektryczny. Przekazują one siłę napędową do wszystkich kół poprzez 8-biegową przekładnię automatyczną, która w każdym trybie jazdy poza sportowym wydaje się nieco ospała, jakby sugerowała, że w tym modelu BMW najlepszy jest łagodny styl jazdy. Reakcje skrzyni biegów wyostrzają się tylko w trybach sportowych. Podczas zwykłej jazdy X3 zupełnie nie sprawia wrażenia samochodu, który setkę osiąga w czasie 6,1 s, choć zapas osiągów jest wystarczający, a reakcje napędu spontaniczne. W tym BMW to kierowca dostosowuje się do auta, a nie na odwrót – jeździć należy spokojnie, nie starając się udowodnić, że dwutonowy SUV może być sportowy. Z naładowanymi „bateriami” – a jeśli korzysta się z wallboxa BMW o mocy ładowania 3,7 kW, ładowanie zajmuje niecałe cztery godziny – X3 przejedzie do 40 km bez uruchamiania jednostki benzynowej, co powinno zaspokoić potrzeby większości kierowców. W takim wypadku średnie zużycie paliwa na 100 km rzeczywiście może być niskie i wynieść poniżej 5 l/100 km. Wtedy hybryda ma sens.

Dane producenta | BMW X3 XDRIVE30E |
Cena | 267 000 zł |
ZESPÓŁ NAPĘDOWY | |
Rodzaj napędu | hybrydowy: silniki benzynowy i elektryczny AC |
Moc maksymalna zespołu hybrydowego |
292 KM |
Maks. moment obrotowy | 420 Nm |
Silnik spalinowy | benzynowy, R4, 1998 cm3 |
Moc maksymalna w przedziale obrotów |
184 KM 5000-6500/min |
Maks. moment obrotowy przy obrotach |
300 Nm 1350-4000/min |
Silnik elektryczny | synchroniczny AC z magnesami stałymi |
Moc maksymalna | 80 kW (109 KM) |
Maks. moment obrotowy | 265 Nm |
Typ akumulatorów | litowo-jonowe |
Ilość zmagazynow. energii | 12 kWh (brutto) |
Rodzaj napędu | na cztery koła |
Skrzynia biegów | 8-biegowa automatyczna |
OSIĄGI | |
0–100 km/h | 6,1 s |
Prędkość maksymalna | 210 km/h |
ZUŻYCIE PALIWA | |
Średnie (WLTP) | 2,0-2,6 l/100 km |
Emisja CO2 (WLTP) |
45-59 g/km |
NADWOZIE | |
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4708 x 1891 x 1676 mm, rozstaw osi 2864 mm, masa własna 2065 kg, pojemność bagażnika 450/1500 l, pojemność zbiornika paliwa 50 l. |