[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
BP BP
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.3

BMW X4 M40d w nowej odsłonie

BMW X4 – odsłona numer dwa. Teraz większy, wygodniejszy i lepiej wyposażony, a także po raz pierwszy w wersji M Performance z silnikiem Diesla.

Nowy model, tak jak i jego poprzednik, to bliski krewny BMW X3 – skonstruowano go na tej samej płycie podłogowej. X4 od modelu poprzedniej generacji jest nieco większy w każdym wymiarze, jego rozstaw osi zwiększył się o 54 mm (do 2864 mm). Samochód wyposażono w jeszcze bardziej zaawansowane multimedia z cyfrowymi wskaźnikami i w system sterowania za pomocą gestów, w środku zastosowano lepsze materiały, w nadwoziu umieszczono LED-owe reflektory.

Ergonomiczne miejsce pracy kierowcy. Z przodu jest przestronnie, z tyłu więcej miejsca niż dotąd.

Nas szczególnie zainteresowała nowa, usportowiona wersja M, a konkretnie M40d z trzylitrowym sześciocylindrowym dieslem o mocy 326 KM (dostępne jest też X4 M40i z silnikiem benzynowym rozwijającym 353 KM). Grubą kierownicę (niektórzy twierdzą, że za grubą) można objąć mocnym uściskiem, wspomaganie pewnie mogłoby być mocniejsze, ale wtedy ucierpiałyby precyzja i wyczucie układu kierowniczego, a do tego BMW nie zamierza dopuścić. Usztywnione zawieszenie z amortyzatorami o zmiennej sile tłumienia nie jest zbyt twarde i skutecznie filtruje nierówności. Okej, gorzej radzi sobie z krótkimi pofadowaniami nawierzchni, ale tu mogą być winne opony o niskim profilu. Poza tym – pełny komfort.

Mocniejsze wciśnięcie pedału gazu wydobywa z silnika głębokie dudnienie, rzędowa „szóstka” miarowo wspina się na coraz wyższe obroty, a gdy trzeba skorzystać z jej pełnej dynamiki, ta zawsze jest do dyspozycji. X4 M40d może poruszać się spokojnie zarówno na niskich obrotach, jak i błyskawicznie wspiąć się na wyższe. 8-stopniowy automat szybko i dokładnie dobiera przełożenia. Trakcja jest wyśmienita w każdych warunkach, 1,9-tonowe auto nawet w ciasnych zakrętach nie marnuje ani jednego niutonometra, a jego skłonność do podsterowności okazuje się bardzo umiarkowana.

Ewolucję X-czwórki można więc uznać za udaną. Miłośnicy „wyścigowych” diesli z potężnym momentem obrotowym (680 Nm) z nowej „M-ki” na pewno będą szczególnie zadowoleni.

LED-owe reflektory, a za charakterystyczną osłoną chłodnicy sześciocylindrowy diesel o mocy 326 KM – BMW X4 M40d

BP

REKLAMA

REKLAMA

Dane producenta BMW X4 M40d
Cena 331 700 zł 
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika turbodiesel, R6,
Pojemność skokowa 2993 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
326 KM 
4400/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
680 Nm
1750/min
Rodzaj napędu na cztery koła
Skrzynia biegów 8-biegowa
przekładnia automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 4,9 s
Prędkość maksymalna 250 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 6,4 l/100 km
Emisja CO2 170 g/km
NADWOZIE
Nadwozie: 5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4752 x 1918 x 1621 mm, rozstaw osi 2864 mm, masa własna 1970 kg, pojemność bagażnika 500/1400 l, pojemność zbiornika paliwa 67 l.
Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 215 500 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij