[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
2.7

BMW X5: Generacja 4.0

Prawie 20 lat temu X5 było pierwszym BMW w klasie SUV-ów. Najnowsza, czwarta generacja modelu jest wszechstronnie utalentowana. Raport z jazdy BMW X5 xDrive 40i.

Duże, może za duże, „nerki” z przodu, czarne osłony nadkoli i osłona podwozia – nowe X5.                                                 FOT. Daniel Kraus

BMW X5 - design

Cechą dobrego designu jest harmonia. W wypadku X5 stylistom BMW udało się przez 20 lat zachować zasadniczą linię stylistyczną i aktualizować ją w modelach kolejnych generacji, chociaż z wielkością osłony chłodnicy w nowym modelu twórcy chyba nieco przesadzili.

Imponujący ekran przed kierowcą dostarcza mnóstwa danych na temat parametrów jazdy – czasem jest ich zbyt dużo. Za kierownicą łopatki do ręcznej zmiany przełożeń.   FOT. Daniel Kraus

BMW X5 - iDrive

Ale są ważniejsze rzeczy, np. system iDrive, który występuje już w swojej siódmej wersji, teraz pod nazwą BMW Operating System 7.0. Musimy stwierdzić, że pod względem łatwości obsługi niczego lepszego niż iDrive do dzisiaj nie wymyślono. Na tablicy rozdzielczej X5 umieszczono dwa 12,3-calowe ekrany, poszerzono też zakres możliwości systemu komend głosowych, prędkościomierz i obrotomierz mają nową grafikę i niestety, stały się nieco mniej czytelne, z kolei system head-up podczas przebijania się autem przez gęsty miejski ruch zalewa kierowcę mnóstwem informacji. Jednak operowanie sterownikiem iDrive i sporadyczne korzystanie z dotykowego ekranu oraz sterowania gestami szybko wchodzą kierowcy w nawyk.

REKLAMA

Elegancka szklana gałka dźwigni skrzyni biegów, praktyczne pokrętło sytemu iDrive.   FOT. Daniel Kraus

BMW X5 - jazda, napęd xDrive

Zmodyfikowano układ napędowy na cztery koła X-piątki; w ramach opcji są teraz dostępne system czterech trybów jazdy terenowej, osłona podwozia i mechaniczna blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi. Dzięki temu nawet z drogowymi oponami nowe X5 bardzo dobrze radzi sobie poza asfaltem, a za sprawą pneumatycznego zawieszenia (opcja) sprawnie wybiera także duże nierówności.
Z trzylitrowym silnikiem benzynowym o mocy 340 KM BMW X5 40i robi bardzo dobre wrażenie – jednostka ta chętnie wchodzi na obroty, jest mocna i cicha, a przy tym bardzo harmonijnie współdziała z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. Bardzo dobrze spisuje się też 265-konny silnik w X5 30d – ma znacznie większy moment obrotowy (620 Nm) i jest oszczędniejszy. W opcji jest dostępny system stabilizacji nadwozia, seryjne są za to m.in. sportowe fotele, reflektory LED i nawigacja. W sumie nowe X5 stało się bardziej komfortowe, ale też lepiej radzi sobie poza asfaltem.

Wysoka pozycja za kierownicą, wysoki tunel między fotelami; w modnym stylu – na górze tablicy rozdzielczej ekran nawigacji przypominający ekran laptopa.   FOT. Daniel Kraus

 

Dane producenta BMW X5 xDrive 40i
Cena 337 900 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R6
Pojemność skokowa 2998 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
340 KM
5500/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
450 Nm
1500/min
Rodzaj napędu na cztery koła
Skrzynia biegów 8-biegowa przekładnia automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 5,5 s
Prędkość maksymalna 243 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 8,5 l
Emisja CO2 193 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4922 x 2004 x 1745 mm, rozstaw osi 2975 mm, masa własna 2135 kg, pojemność bagażnika 650/1860 l, pojemność zbiornika paliwa 83 l.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij