BMW X7: Głęboka przemiana - TEST

Chociaż X7 jest modelem niszowym, wzmacnia wizerunek BMW jako producenta aut luksusowych. Teraz przeszedł gruntowne zmiany, ale pozostał przestronnym SUV-em.

BMW X7 Fot. Uwe Fischer
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 428 800 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

W BMW mogli ograniczyć się do powiększenia osłony chłodnicy, dodania kilku kolorów lakieru i wymiany plastikowych wykładzin na dywaniki wyższej jakości, by uspokoić sumienie i dowieźć 2,7-tonowego SUV-a do końca ery aut spalinowych. Zdecydowano się jednak na solidny update – zmieniono wygląd przodu i tyłu nadwozia, tablicę rozdzielczą, zmodernizowano silniki. Lepsze, szybsze i nowocześniejsze są układ elektryczny, komputery, kamery, czujniki i systemy asystujące, łącznie z najnowszą wersją oprogramowania.
X7 jest dostępny w trzech wersjach – jako 40i (381 KM), M60i (530 KM) i 40d (352 KM); wszystkie mają instalację 48 V w układzie tzw. łagodnej hybrydy. Nową skrzynię biegów, bazującą na dotychczasowej 8-stopniowej przekładni automatycznej ZF, zintegrowano z silnikiem elektrycznym (11 KM, 200 Nm), który jako rozrusznik umożliwia płynny start. Kiedy natomiast działa jako silnik, łagodzi krótkie przerwy w dopływie momentu napędowego z jednostki spalinowej, np. podczas zmiany przełożenia.

BMW X7Fot. Uwe Fischer
Na nowej tablicy dominuje zakrzywiony ekran
BMW X7Fot. Uwe Fischer
Przednie fotele mają seryjnie elektryczną regulację i pamięć ustawień; siedzi się na nich dość wysoko


Najmocniejszy silnik, montowany w X7 M60i, osiąga moment obrotowy o wartości aż 750 Nm, jednak nawet on jest wspierany przez jednostkę elektryczną, która pozwala jeszcze szybciej reagować na wciśnięcie pedału gazu. 4,4-litrowy V8 powstał w dziale BMW M i bardzo sprawnie wspina się na wysokie obroty, zapewniając sportowe wrażenia i osiągi. Napęd na cztery koła i aktywny mechanizm różnicowy przy tylnej osi zmniejszają podsterowność podczas pokonywania zakrętów. BMW X7 niewzruszenie i precyzyjnie podąża więc swoim torem – w każdym razie jak na wysokiego, 7-miejscowego SUV-a. Możliwość dynamicznej jazdy zwiększają pneumatyczne zawieszenie i system zapobiegający przechyłom nadwozia. W trybie komfortowym z kolei, na niskich obrotach, M60i porusza się spokojnie, w czym pomaga przekładnia automatyczna. Nie daje też odczuć pasażerom nierówności drogi, chyba że jeździ nie na 21- czy 22-calowych kołach, lecz 23-calowych.
Luksusowy, ponad 5-metrowy X7 w najmocniejszej wersji kosztuje 640 000 zł. W standardzie ma m.in. diodowe reflektory adaptacyjne, dach panoramiczny, sportowy układ wydechowy, system audio firmy Harman Kardon, czy 4-strefową klimatyzację automatyczną.

BMW X7Fot. Uwe Fischer
V-ósemkę wspiera silnik elektryczny, dając łącznie moc 530 KM

 

Dane producenta BMW X7 M60I xDRIVE
Cena 640 000 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, V8 turbo
Pojemność skokowa 4395 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
530 KM
5500/min  (łączna moc silnika V8  i elektrycznego)
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
750 Nm
1800/min
Rodzaj napędu na cztery koła
Skrzynia biegów 8-biegowa przekładnia automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 4,7 s
Prędkość maksymalna 250 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 12,9-12,1 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP)
292-274 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 7-miejscowy SUV, dł. x x szer. x wys. 5181 x 2000 x 1835 mm, rozstaw osi 3105 mm, masa własna 2675 kg, pojemność bagażnika 750/2120 l, pojemność zbiornika paliwa 83 l.
REKLAMA